Απ' όλα έχουν οι ταινίες εβδομάδας: Μπάτμαν, έναν... μαύρο σταρ και την Εβίτα
Σε μια εβδομάδα με οκτώ ταινίες, η εντυπωσιακή περιπέτεια «Batman V Superman - H αυγή της δικαιοσύνης» έχει τον πρώτο λόγο!
Batman V Superman: Η αυγή της δικαιοσύνης / Batman V Superman: Dawn of Justice
Του Ζακ Σνάιντερ.
Με τους: Μπεν Αφλεκ, Χένρι Καβίλ, Εϊμι Ανταμς, Τζέσι Αϊζενμπεργκ
Φαντασίας, 2016, ΗΠΑ, 153’.
Λιγοστό είναι το φως στην «Αυγή της δικαιοσύνης», όπου οι δύο θρυλικές φιγούρες κοντράρουν ο ένας τον άλλον για πρώτη φορά. Σκοτάδι στην Γκόθαμ και στη Μετρόπολις από τα χρόνια βίας, τρέλας και εξωγήινων, σκοτάδι και μέσα στις ψυχές των δύο αντρών από τον πόλεμο, εσωτερικό και εξωτερικό, που βιώνουν ασταμάτητα. Λιγοστό όμως είναι και το ενδιαφέρον για τη σύγκρουσή τους, αφού κανείς δεν ενδιαφέρθηκε να τους φέρει λίγο πιο κοντά - όχι μεταξύ τους, αλλά σε μας. Ωστόσο ουδέποτε απασχόλησε τον Ζακ Σνάιντερ η ταύτιση με τους χαρακτήρες όσο η υγρή, γλιστερή, μιλιταριστική αισθητική (ο Μπάτμαν είναι ο Λεωνίδας του 2016) και η αδιάλειπτη δράση, η οποία όμως ποτέ δεν ανεβάζει παλμό παρά το σάουντρακ που παλεύει και αυτό ασταμάτητα να σε ξεκουνήσει, παρά τις «ανατροπές» που πασχίζουν να σε συγκινήσουν. Και τώρα, τρόμος για τα σίκουελ/spin-offs/«Justice Leagues».
Η Εβίτα δεν κοιμάται πια εδώ / Eva no duerme
Του Πάμπλο Αγκουέρο. Με τους Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ, Ντενί Λαβάν
Δραματική, 2015, Α
Aργεντινή/Ισπανία/Γαλλία, 85’.
Η απίθανη ιστορία της... σορού της Εβίτα Περόν, η οποία κάνει περιοδεία στην Ευρώπη μόνο και μόνο για να απαχθεί με την επιστροφή της στην Αργεντινή.
Μία υπέροχη μέρα / A Perfect Day
Του Φερνάντο Λεόν ντε Αρανόα. Με τους Μπενίσιο ντελ Τόρο,
Τιμ Ρόμπινς, Μελανί Τιερί, Ολγα Κουριλένκο
Δραματική, 2015, Ισπανία, 106’.
«Κάπου στα Βαλκάνια» το 1995, ο Μπενίσιο ντελ Τόρο με τον Τιμ Ρόμπινς και τη Μελανί Τιερί δουλεύουν για μια ΜΚΟ: οι δύο πρώτοι είναι βετεράνοι, η τελευταία αρχάρια. «Τους εκμεταλλεύονται», λέει η Τιερί με έκπληξη για τους φτωχούς πολίτες. «Και βέβαια τους εκμεταλλεύονται. Αυτό είναι ο πόλεμος», απαντά ο Ντελ Τόρο σε μια ατάκα με εκκωφαντική απήχηση σήμερα. Ο τίτλος είναι ειρωνικός, αν και προϊδεάζει για βαρύ κλίμα και όχι για τη γενικότερη χιουμοριστική διάθεση της ταινίας, η οποία τελικά ξεπροβάλλει ως άνιση και συγκαταβατική παρά αιχμηρή και σατιρική.
Επόμενος σταθμός: Ουτοπία
Του Απόστολου Καρακάση.
Ντοκιμαντέρ, 2016, Ελλάδα, 91’.
Τρομερή η ιστορία των εργατών της ΒΙΟ.ΜΕ. στη Θεσσαλονίκη, οι οποίοι κάνουν κατάληψη στο εργοστάσιο όταν αυτό κλείνει και το επανεκκινούν για τη δημιουργία οικολογικών προϊόντων. Ισορροπημένη γενικότερα και η προσέγγιση του σκηνοθέτη Απόστολου Καρακάση, ο οποίος παρατηρεί με αγάπη, θαυμασμό αλλά και ανοιχτό μυαλό την πορεία των εργατών, τις διαφωνίες, την απόγνωση αλλά και τις αντιφάσεις τους. Καίριο και απαραίτητο στην καταγραφή της σύγχρονης Ελλάδας, αλλά και για τις εναλλακτικές προτάσεις του.
Μεσιέ Σοκολά / Monsieur Chocolat
Του Ροσντί Ζεμ.
Με τους Ομάρ Σι, Τζέιμς Τεριέ, Ολιβιέ Γκουρμέ
Δραματική, 2016, Γαλλία, 110’.
Βιογραφική ταινία για τον πρώτο μαύρο καλλιτέχνη που έγινε διάσημος στη Γαλλία, με τον Ομάρ Σι από τους «Αθικτους» και τον συγκλονιστικό performer και εγγονό του Τσάρλι Τσάπλιν, Τζέιμς Τεριέ. Μια ιστορία ζωής που ξεκινά στην Κούβα, για να περάσει από τα καμπαρέ της Ισπανίας κι από κει στον κόσμο του τσίρκου και της παντομίμας στο Παρίσι.
Παραμύθι χωρίς όνομα
Του Κώστα Καλπατζίδη.
Δραματική, 2016, Ελλάδα, 120’.
Μεταφορά του αγαπημένου μυθιστορήματος της Πηνελόπης Δέλτα από το Πνευματικό Κέντρο «Ο Αγιος Φώτιος» της Ιεράς Μητροπόλεως Κίτρους, με ερασιτέχνες ηθοποιούς.
Το κυπαρίσσι του βυθού
Του Νίκου Κορνήλιου. Με τους Αρτέμιδα Ιωάννου, Μελίσσα Κωτσάκη, Θοδωρή Ματινόπουλο
Δραματική, 2015, Ελλάδα, 85’.
Ο Νίκος Κορνήλιος συνεχίζει τις εξερευνήσεις του, αυτή τη φορά στο πεδίο του ποιητικού κινηματογράφου, όπου και αναζητά τη «γλυκιά μελαγχολία της ύπαρξης».
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr