17 ταινίες που δεν πρέπει να χάσετε στο 17ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου που μόλις ξεκίνησε
Για 17η χρονιά, από τις 7 μέχρι και τις 13 Απριλίου στην Αθήνα και από τις 14 μέχρι τις 20 Απριλίου στη Θεσσαλονίκη, το Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου συνεχίζει να προτείνει ταινίες και δημιουργούς με κοινό γνώρισμα τα γαλλικά αλλά και τη γλώσσα ενός νέου, ανήσυχου και ευθυγραμμισμένου με το μέλλον σινεμά του κόσμου.
Το Flix διαλέγει 17 ταινίες που δεν πρέπει να χάσετε από το πρόγραμμα του Φεστιβάλ, ξεκινώντας ήδη τις προβλέψεις για τα μεγάλα βραβεία του Φεστιβάλ αλλά και για το σημαντικότερο - το βραβείο κοινού Fischer - που, για έκτη χρονιά θα απονείμει η μπίρα Fischer στην αγαπημένη ταινία των θεατών.
Η Ιδιωτική Ζωή του Κυρίου Σιμ του Μισέλ Λεκλέρκ
Ο κύριος Sim δεν παρουσιάζει κανένα ενδιαφέρον. Τουλάχιστον έτσι πιστεύει για τον εαυτό του. Η γυναίκα του τον εγκατέλειψε, δεν έχει δουλειά και όταν πάει να δει τον πατέρα του στην άλλη άκρη της Ιταλίας, αυτός δεν βρίσκει καν τον χρόνο για ένα γεύμα μαζί του. Και τότε δέχεται μια απρόσμενη πρόταση: να οργώσει τη Γαλλία για να πουλήσει οδοντόβουρτσες που θα «φέρουν την επανάσταση στην οδοντική και στοματική υγιεινή».
[Δευτέρα 11 Απριλίου στις 20.00 στο ΔΑΝΑΟ 1]
Maryland της Αλίς Γουινοκούρ
Επιστρέφοντας από το Αφγανιστάν, ο Βενσάν υποφέρει ακόμα από μετατραυματικό στρες. Εχει αναλάβει τη φύλαξη της Τζέσι, της γυναίκας ενός πλούσιου λιβανέζου επιχειρηματία, στην έπαυλή τους, το «Maryland». Ενώ νιώθει να τον γοητεύει παράξενα η γυναίκα που πρέπει να προστατεύει, ο Βενσάν έχει κρίσεις άγχους και παραισθήσεις. Η συνάντηση της Νταιάν Κρούγκερ και του Ματίας Σενέρτς στην οθόνη είναι εκρηκτική, σχεδόν όσο και η ατμόσφαιρα απειλής και μυστηρίου που προσπαθεί να επιβάλλει η Αλίς Γουινοκούρ (πιο γνωστή από τις συμμετοχές της στα σενάρια του «Home» της Ούρσουλα Μεγιέρ και του «Mustang» της Ντενίζ Γκαμζέ Εργκιουβέν) στη δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία της. Επίσημη συμμετοχή στο «Ενα Κάποιο Βλέμμα» του Φεστιβάλ Καννών.
[Πέμπτη 7 Απριλίου στις 20.00 στο Εμπασσυ και Δευτέρα 11 Απριλίου στις 18.00 στο ΔΑΝΑΟ 1]
Υπόθεση: Αγνωστο DNA του Φρεντερίκ Τελίε
Το 1991 ο επιθεωρητής στη Δίωξη Εγκλήματος Φρανκ Μαν είναι επικεφαλής στην εξιχνίαση της δολοφονίας ενός κοριτσιού. Καθώς θα συμβούν κι άλλα παρόμοια περιστατικά, ο Μαν δεν θα αργήσει να καταλάβει ότι οι φόνοι είναι έργο του ίδιου ατόμου. Ο Μπουγκόν, ο προϊστάμενός του, τον συμβουλεύει να μην εμπλακεί πάρα πολύ. Είναι ήδη αργά: ο Μαν καταδιώκει ασταμάτητα τον δολοφόνο μέχρι το σημείο να θέσει σε κίνδυνο τη ζωή της οικογένειάς του. Υποψήφιο στα φετινά Σεζάρ για το Βραβείο Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη και Διασκευασμένου σεναρίου, το φιλμ του Τελιέ θυμίζει τις καλές αστυνομικές στιγμές του γαλλικού σινεμά με έναν αέρα εκσυγχρονισμού και την υπόσχεση ενός νέου δημιουργού με μέλλον.
[Παρασκευή 8 Απριλίου στις 21.45 στο ΔΑΝΑΟ 1]
Λευκοί Ιππότες του Γιοακίμ Λαφός
Ο Ζακ Αρνό, πρόεδρος της μη κυβερνητικής οργάνωσης «Move for kids», έχει πείσει πολλές οικογένειες Γάλλων που θέλουν να υιοθετήσουν αλλά δεν μπορούν, να χρηματοδοτήσουν μια επιχείρηση μεταφοράς ορφανών παιδιών από μια αφρικανική χώρα ρημαγμένη από τον πόλεμο. Μαζί με την ομάδα των αφοσιωμένων σ’ αυτή την υπόθεση εθελοντών του έχει ένα μήνα μπροστά του για να βρει 300 πολύ μικρά παιδιά και να τα φέρει στη Γαλλία. Ο Βέλγος Γιοακίμ Λαφός του υπέροχου «Πέρα από τη Λογική» επιστρέφει με βραβείο Σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν και πρωταγωνιστή τον υπέροχο Βενσάν Λιντόν του «Ο Νόμος της Αγοράς».
[Κυριακή 10 Απριλίου στις 19.45 στο ΔΑΝΑΟ 1]
Γιατρός στο Χωριό του Τομά Λιλτί
Ολοι οι κάτοικοι ενός απομακρυσμένου χωριού μπορούν να υπολογίζουν στον Ζαν-Πιερ, τον γιατρό που τους ακροάζεται, τους φροντίζει και τους καθησυχάζει μέρα-νύχτα. Ομως κάποια στιγμή αρρωσταίνει κι αυτός και καταφθάνει η Ναταλί, που κάνει τα πρώτα της βήματα στο επάγγελμα και έρχεται από το νοσοκομείο για να βοηθήσει. Θα τα καταφέρει άραγε να προσαρμοστεί σ’ αυτή την καινούργια ζωή και να αντικαταστήσει αυτόν που νόμιζε πως είναι… αναντικατάστατος; Παθολόγος και ερασιτέχνης κινηματογραφιστής στο επάγγελμα ο Τομά Λιλτί επιστρατεύει τον Φρανσουά Κλουζέ για μια ιστορία βγαλμένη σχεδόν από την ίδια τη ζωή.
[Σάββατο 9 Απριλίου στις 19.45 στο ΔΑΝΑΟ 1 και Δευτέρα 11 Απριλίου στις 22.00 στο ΔΑΝΑΟ 1]
Aferim! του Ραντού Γιούντε
Το «Aferim!» εκτυλίσσεται στη Βλαχία το 1835. Ενας τοπικός αστυνομικός/σερίφης, μαζί με το γιο του, γυρίζει τα χωριά αναζητώντας έναν τσιγγάνο που καταζητείται για κλοπή. Μέσα από την περιπέτεια των τριών αντρών, η σύνθετη, αταίριαστη, γεμάτη διχόνοια, καχυποψία και προκαταλήψεις κοινωνία της εποχής, ολόιδια με την τότε ελληνική, καταγράφεται με καλοπροαίρετο χιούμορ. Γιατί η ταινία, ακολουθώντας τη δομή και τον τύπο ηρώων ενός κλασικού γουέστερν, εκτυλίσσεται ως λαϊκή κωμωδία (με αρκετές σκηνές σκληρής βίας που ελαφραίνουν λόγω ύφους), κλείνοντας το μάτι στις πολιτικές και κοινωνικές νόρμες που υπήρχαν τότε, όπως ακριβώς υπάρχουν και τώρα, σχηματίζοντας το πολύπλοκο εθνικό παζλ που ονομάζουμε Βαλκάνια και όπου ζούμε. To «νέο ρουμάνικο σινεμά» όπως δεν το έχουμε συνηθίσει στην ταινία που ήταν η επίσημη υποβολή της Ρουμανίας για το Οσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας.
[Σάββατο 9 Απριλίου στις 20.00 στο Γαλλικό Ινστιτούτο]
Phantom Boy των Αλέν Γκανιόλ και Ζαν-Λουπ Φελιτσιόλι
Ο εντεκάχρονος Λεό έχει μια ασυνήθιστη ικανότητα… Μαζί με τον αστυνομικό Alex αρχίζουν να καταδιώκουν τον κακό γκάνγκστερ που θέλει να κυριεύσει τη Νέα Υόρκη με έναν ιό που στέλνει μέσω υπολογιστών. Οι δυο τους έχουν μπροστά τους μόνο 24 ώρες για να σώσουν την πόλη… Το δίδυμο που έφτασαν μέχρι τα Οσκαρ το 2012 με το «Une Vie De Chat» επιστρέφουν με μια ταινία κινουμένων σχεδίων που ξεκινάει από την ενηλικίωση για να φτάσει μέχρι εκεί που ζουν όλοι οι σούπερ ήρωες της διπλανής πόρτας.
[Κυριακή 10 Απριλίου στις 11.00 στο Γαλλικό Ινστιτούτο]
Fair Play της Αντρεα Αντρέα Σεντλάκοβα
Δεκαετία του ’80, στην Τσεχοσλοβακία. Η νεαρή σπρίντερ Ανα προπονείται για την πρόκρισή της στους Ολυμπιακούς Αγώνες. Οι προπονητές της της χορηγούν αναβολικά στεροειδή, χωρίς να το γνωρίζει η ίδια. Οι επιδόσεις της αυξάνονται θεαματικά, όμως, έπειτα από μια αδιαθεσία, μαθαίνει την αλήθεια και αποφασίζει να συνεχίσει να προπονείται χωρίς ουσίες. Τότε η μητέρα της ανησυχεί και με τη συνενοχή του προπονητή της παίρνει την απόφαση να της δίνει κρυφά τα ενέσιμα αναβολικά, προσποιούμενη πως πρόκειται για απλές βιταμίνες. H ταινία που έστειλε την Τσεχία στην πεντάδα του Οσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας το 2015, ένα συγκροτημένο και αγωνιώδες δράμα που ξεχωρίζει για την ερμηνεία της Τζουντίτ Μπάρντος στο κεντρικό ρόλο.
[Παρασκευή 8 Απριλιου στις 22.15 στο Εμπασσυ]
Ούτε Ουρανός, Ούτε Γη του Κλεμάν Κοζιτόρ
Ο λοχαγός Ανταρές Μπονασιέ και οι άντρες του έχουν παραταχθεί στα σύνορα Αφγανιστάν και Πακιστάν. Τα στρατεύματα του ΝΑΤΟ βρίσκονται σε διαδικασία απόσυρσης και ο ρόλος τους είναι να επιβλέπουν τις κοιλάδες γύρω από ένα μικρό βοσκοχώρι. Και ενώ όλα μοιάζουν σχετικά ήρεμα, οι άντρες του λοχαγού Μπονασιέ αρχίζουν να εξαφανίζονται μυστηριωδώς μέσα στη νύχτα. Το εντυπωσιακό ντεμπούτο του Κλεμάν Κοζιτόρ που έκανε την πρεμιέρα του στην «Εβδομάδα Κριτικής» του Φεστιβάλ Καννών και κέρδισε υποψηφιότητα πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη στα βραβεία Σεζάρ. Στον πρωταγωνιστικό ρόλο ο Ζερεμί Ρενιέ.
[Παρασκευή 8 Απριλίου στις 18.00 στο Εμπασσυ και Τρίτη 12 Απριλίου στις 20.00 στο ΔΑΝΑΟ 1]
Valley of Love του Γκιγιόμ Νικλού
Ενα πρώην ζευγάρι συναντιέται στην Κοιλάδα του Θανάτου στην Καλιφόρνια, εκεί όπου σύμφωνα με τα διαφορετικά γράμματα που έχει λάβει ο καθένας θα τους επισκεπτεί ο πεθαμένος γιος τους. Ακολουθώντας τις συγκεκριμένες οδηγίες που έχουν στις επιστολές τους, επισκέπτονται καθημερινά διαφορετικά σημεία του απόκοσμου τοπίου προσπαθώντας να προστατευτούν από την υπερβολική ζέστη, τα παράξενα γεγονότα που θα τους συμβούν και τη γλυκόπικρη ανακεφαλαίωση της κοινής ζωής τους. H ταινία του Γκιγιόμ Νικλού δεν έχει πραγματικά κανένα ενδιαφέρον εκτός από το γεγονός ότι ενώνει ξανά στην οθόνη δύο από τους μεγαλύτερους σταρ του γαλλικού σινεμά, τριανταπέντε ολόκληρα χρόνια μετά το «Loulou» του Μορίς Πιαλά. Ακόμη κι αν κανείς δεν τους θυμάται μαζί, νεότερους και υπέροχα ερωτικούς και μόνο η συνύπαρξη δύο ιερών τεράτων του γαλλικού και εν γένει του ευρωπαϊκού σινεμά σε μια και μόνο ταινία, είναι από μόνο του κάτι που αξίζει να περιμένεις και θέλεις οπωσδήποτε να το δεις. Ειδικά όταν ο Νικλού παίζει με τις πραγματικές τους περσόνες, αφήνοντας τον Ντεπαρντιέ για το μισό περίπου της ταινίας ημίγυμνο να περιφέρει το βαρύ του σώμα και την Ιπέρ να υποδύεται την «δεν χωράει πουθενά» Γαλλίδα που εκνευρίζεται με την κακό σήμα του κινητού της.
[Πέμπτη 7 Απριλίου στις 18.00 στο Εμπασσυ και Τριτη 12 Απριλίου στις 22.00 στο ΔΑΝΑΟ 1]
Ενας Ιδανικός Αντρας του Γιαν Γκοζλάν
O εικοσιπεντάχρονος Ματιέ ανέκαθεν φιλοδοξούσε να γίνει γνωστός συγγραφέας. Ενα όνειρο που του φαίνεται άπιαστο αφού, παρόλες τις προσπάθειές του, δεν έχει καταφέρει ακόμα να βρει εκδότη. Στο μεταξύ δουλεύει στην εταιρεία μετακομίσεων του θείου του. Η μοίρα του αλλάζει τη μέρα που κατά τύχη πέφτει πάνω στο χειρόγραφο ενός μοναχικού γέρου που μόλις πέθανε. Ο Ματιέ διστάζει, αλλά τελικά το αρπάζει και βάζει τη δική του υπογραφή… Δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του Γιαν Γκοζλάν με τον Πιερ Νινέ («Yves Saint Laurent») στον πρωταγωνιστικό ρόλο και μαζί του την Ανά Ζιραρντό, πιόνια ενός νεο-νουάρ για όλα αυτά που δεν είμαστε αλλά θα θέλαμε πολύ να είμαστε.
[Πέμπτη 7 Απριλίου στις 18.00 στο ΔANAO 1 και Τριτη 12 Απριλίου στις 22.15 στο Γαλλικό Ινστιτούτο]
Corbo του Ματιέ Ντενί
Μόντρεαλ, άνοιξη του 1966. Ο δεκαεξάχρονος Ζαν Κορμπό, γιος μιας Γαλλοκαναδέζας και ενός Ιταλού, αισθάνεται διχασμένος ανάμεσα σε δύο ταυτότητες. Αφού συνδεθεί φιλικά με δύο νεαρούς ακροαριστερούς ακτιβιστές, εντάσσεται στο Απελευθερωτικό Μέτωπο του Κεμπέκ (FLQ), ένα μυστικό ριζοσπαστικό πολιτικό κίνημα. Κι από εκείνη τη στιγμή ο Ζαν αρχίζει την αδυσώπητη πορεία προς τη μοίρα του. Δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του Ματιέ Ντενί που συμμετείχε στο Φεστιβάλ του Τοροντο και του Βερολίνου, μια ασυνήθιση ιστορία ενηλικίωσης με φόντο ένα Καναδά σε πολιτική κρίση.
[Παρασκευή 8 Απριλίου στις 20.00 στο Εμπασσυ και Κυριακή 10 Απριλίου στις 21.45 στο Γαλλικό Ινστιτούτο]
Η Ανυπότακτη του Λορέν Λαριβιέρ
H τριαντάχρονη Σαντρίν υποχρεώνεται να γυρίσει να ζήσει στο σπίτι της μητέρας της στο Ρουμπέ. Μια και είναι άνεργη, δέχεται να δουλέψει για τον θείο της σε ένα κυνοκομείο που τελικά αποδεικνύεται κέντρο διακίνησης σκύλων από ανατολικές χώρες. Πολύ γρήγορα κερδίζει εξουσία και σεβασμό σε ένα αντρικό περιβάλλον, καθώς και τα χρήματα που της έλειπαν για να είναι ελεύθερη. Ομως κάποιες φορές οι καλοί στρατιώτες σταματούν να πειθαρχούν. Μια σπουδή πάνω στον ανδρισμό και τη θέση της γυναίκας στο σύγχρονο κόσμο, το φιλμ του Λορέν Λαριβιέρ συμμετείχε στο τμήμα «Ενα Κάποιο Βλέμμα» του Φεστιβάλ Καννών, ξεχωρίζοντας για την ερμηνεία της Λουίζ Μπουργκόιν και μια από τις σπάνιες εμφανίσεις στο σινεμά του Ζαν-Χιου Ανγκλάντ - πάλαι πότε σταρ του γαλλικού σινεμά με μεγαλύτερη επιτυχία το «Μπέτι Μπλου».
[Σάββατο 9 Απριλίου στις 17.30 στο ΔΑΝΑΟ 1 και Τετάρτη 13 Απριλίου στις 22.15 στο Εμπασσυ]
Το Ημερολόγιο Ενός Εφημέριου του Ρομπέρ Μπρεσόν
Ενας νεαρός ιερέας με φλογερή πίστη, που τον κατατρώει η αρρώστια δίχως να το ξέρει, φτάνει στην πρώτη του ενορία, στο Αμπρικούρ, ένα μικρό χωριό στη βόρεια Γαλλία. Από τους κατοίκους εισπράττει μόνο αδιαφορία. Παρότι πίστευε πως θα συναντήσει καλύτερη υποδοχή στον πύργο, οι αυταπάτες του δεν θα αργήσουν να διαλυθούν: ο κόμης διατηρεί σχέση με τη δασκάλα, η κόμισσα ζει έγκλειστη, εξεγερμένη ενάντια στον Θεό μετά τον θάνατο ενός παιδιού της. Το αριστούργημα του Ρομπέρτ Μπρεσόν από το 1950, βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Ζορζ Μπερνανός, μια ταινία - εμπειρία πάνω στην πίστη και τον άνθρωπο αλλά και στη διαχρονικά μοντέρνα τέχνη ενός μεγάλου δημιουργού.
[Κυριακή 10 Απριλίου στις 17.30 στο ΔΑΝΑΟ 1]
H Δικιά Μας Οικογένεια του Ζαν-Πολ Ραπενό
Ο Ζερόμ Βαρέν μένει στη Σαγκάη. Περαστικός από το Παρίσι, μαθαίνει πως στον τόπο όπου μεγάλωσε, στο Αμπρέ, έχει ξεσπάσει μια διαμάχη γύρω από το οικογενειακό του σπίτι. Αποφασίζει να πάει εκεί για να βρεθεί μια λύση. Αυτή η εξόρμησή του στην επαρχία πρόκειται να αλλάξει τη ζωή του... Ο βετεράνος Ζαν-Πολ Ραπενό («Σιρανό Ντε Μπερζεράκ») σκηνοθετεί ένα all-star cast Γάλλων ηθοποιών (Ματιέ Αμαλρίκ, Καρίν Βιάρ, Ζιλ Λελούς, Νικόλ Γκαρσιά), επιστρέφοντας στο σινεμά μετά από δώδεκα χρόνια απουσίας.
[Τετάρτη 13 Απριλίου στις 20.00 στο Εμπασσυ]
Η Ζαζί στο Μετρό του Λουί Μαλ
Eνα σκανταλιάρικο κοριτσάκι, η Ζαζί, φτάνει στο Παρίσι για να περάσει τρεις μέρες στο σπίτι του θείου της, του Γκαμπριέλ. Αυτός της δείχνει την πόλη, εκείνης της έχει καρφωθεί μόνο μια ιδέα: να πάρει το μετρό. Δυστυχώς όμως, έχει απεργία. Η Ζαζί θα περάσει αυτές τις μέρες της διαβολεμένης παριζιάνικης ζωής μέσα στο ταξί του Τσαρλς, ενός φίλου του θείου της. Το σουρεαλιστικό αριστούργημα του Λουί Μαλ, μια από τις σημαντικότερες γαλλικές ταινίες όλων των εποχών και μια τεράστια εμπορική επιτυχία, βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Ρειμόντ Κενό.
[Δευτέρα 11 Απριλίου στις 18.00 στο Eμπασσυ]
Λεπτές Ισορροπίες του Ντενί Ντερκούρ
O Μαρκ είναι κασκαντέρ αναβάτης. Ενα σοβαρό ατύχημα κατά τη διάρκεια ενός γυρίσματος απομακρύνει κάθε ελπίδα να ξανανεβεί κάποια μέρα σε άλογο. Η Φλοράνς δουλεύει σε μια ασφαλιστική εταιρεία και έχει αναλάβει τον φάκελο αυτού του συντετριμμένου άντρα. Η σύντομη συνάντησή τους θα ανατρέψει τις ισορροπίες και των δύο… Δύο υπέροχοι ηθοποιοί, ο Αλμπέρ Ντιποντέλ και η Σεσίλ Ντε Φρανς ισορροπούν πάνω στην ερωτική ιστορία δύο ανθρώπων που αναζητούν το κέντρο τους υπό τις σαν μελωδία σκηνοθετικές οδηγίες του σολίστ αλλά και επιτυχημένου σκηνοθέτη Ντενίς Ντερκούρ που είχε γίνει παγκόσμια γνωστός με το υπέροχο «Το Κορίτσι που Γυρίζει τις Σελίδες» το 2006.
[Κυριακή 10 Απριλίου στις 20.00 στο Εμπασσυ και Τετάρτη 13 Απριλίου στις 22.00 στο Γαλλικό Ινστιτούτο]
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr