Πολύκαρπος Ζαλώνης: Ο διαφημιστής που κάνει πάταγο με τα spots του Jumbo αλλά και των ΑΝΕΛ
Ο Πολύκαρπος Ζαλώνης, είναι ο ιθύνων νους πίσω από την πρόσφατη διαφήμιση των Jumbo με την Άντζελα Δημητρίου που έκανε πάταγο, αλλά και εμπνευστής των προεκλογικών σποτ των Ανεξάρτητων Ελλήνων.
Είναι Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της διαφημιστικής εταιρείας «Pollen Advertising»
Ο Ζαλώνης που γεννήθηκε στον Βόλο, πέρασε τα περισσότερα χρόνια της ζωής του στην Κυψέλη, ενώ τώρα κατοικεί στα νότια προάστια και πιο συγκεκριμένα στην Βούλα.
Έχοντας ξεκινήσει την ενασχόληση του με τον χώρο ως κειμενογράφος στην διαφημιστική Bold Oglivy και κανοντας ενα γρήγορο πέρασμα από τις διαφημιστικές εταιρείες ADEL, Fortune και DDB, ιδρύει την δική του το 2009 με τον όνομα Pollen Advertising.
Ο Ζαλώνης ξεκίνησε σπουδάζοντας κινηματογράφο στην Σχολή Σταυράκου, αλλά όταν έχασε τον πατέρα του και όπως έχει εξηγήσει και ο ίδιος σε συνέντευξη του στην LIFO έπρεπε να εκτελεί τώρα και χρέη αρχηγού της οικογένειας αφού είχε και έναν μικρότερο αδερφό.
Αυτό τον έκανε να αναζητήσει τρόπους ώστε να συνδυάσει την αγάπη του για τον κινηματογράφο και την αφήγηση με εικόνες με την ανάγκη του να κερδίσει κάποια χρήματα προς επιβίωση του ίδιου και των άλλων μελών της οικογένειας του.
Όλα ξεκίνησαν από μια ταινία μικρού μήκους το 1993 θυμάται ο ίδιος και την πρώτη του επαφή με τις έντυπες διαφημίσεις.
Σύντομα ανέλαβε την προωθητική εκστρατεία των πολυκαταστημάτων παιχνιδιών Jumbo, η οποία και τον έφερε στο προσκήνιο, κάνοντας τον γνωστό σε όλους ως τον άνθρωπο που καθιέρωσε «την σακούλα jumbo» στους καταναλωτές.
Και ήταν όντως μια σειρά ευφάνταστων μηνυμάτων που μεταφέρθηκαν στο κοινό μέσω του ραδιοφώνου κυρίως, ενός φτηνού μέσου που μέχρι τότε δεν είχε και πολύ μεγάλη επιτυχία στο να καταξιώσει μια μάρκα στην συνείδηση του αγοραστικού κοινού. Κι όμως, ο Ζαλώνης τα κατάφερε.
«Δεν έκανα τίποτα παραπάνω από το να καταγράψω την πραγματικότητα», είχε πει ο ίδιος. «(Η σακούλα) είναι τεράστια, ανθεκτική και για όλες τις χρήσεις», είχε υποστηρίξει.
Η φήμη του όμως απλώθηκε σε νέα επίπεδα, όταν ανέλαβε την προεκλογική εκστρατεία των Ανεξάρτητων Ελλήνων, δημιουργώντας, σίγουρα το πιο αξιομνημόνευτο από όλα τα σποτ κομμάτων εκείνων των εκλογών.
Ποιος δεν θυμάται τον Πάνο Καμμένο να παίζει με έναν πιτσιρικά και το τραινάκι του καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι το κόμμα του είναι το «αναγκαίο καλό» που θα λειτουργήσει ως εγγυητής στην πορεία της χώρας, διασφαλίζοντας ότι το «τραίνο της Ελλάδας δεν θα εκτροχιαστεί».
«Είχε ένα σαφές μήνυμα που το είπαμε σωστά, χωρίς δεύτερο και τρίτο από δίπλα. Δεν ήταν «αχινός» το μήνυμά μας, ήταν μια σιδερένια μπάλα που έλεγε… μπαμ! Εγώ θα είμαι εγγυητής και θα συνεργαστώ με το ΣΥΡΙΖΑ. Τέλος», είχε πει σε μια ακόμη συνέντευξη του στο WE.
Η «μεγάλη του επιτυχία» όμως είναι σίγουρα το δεύτερο διαφημιστικό σποτ των ΑΝΕΛ με τον πιτσιρικά που αυτή την φορά έχει σπάσει το αριστερό του χέρι και μαθαίνει από τον Πρόεδρο των ΑΝΕΛ «πώς να γράφει με το δεξί».
Η διαφήμιση που προκάλεσε αίσθηση, αποδείχθηκε ότι ίσως και να λειτουργεί σε έναν λαό σαστισμένο από τις εξελίξεις που ψάχνει περισσότερο για απλά, απλοϊκά, αλλά σαφή μηνύματα παρά για αισιόδοξες υποσχέσεις και περίπλοκες πολιτικές έννοιες.
Ο Ζαλώνης τώρα «ξαναχτυπά» με μια διαφήμιση που συζητείται ευρέως από τα πρώτα κιόλας λεπτά που προβλήθηκε. Αυτή των Jumbo με πρωταγωνίστρια της Άντζελα Δημητρίου. «Χτύπα σαν Άντρας» δηλώνει η «Λαίδη» του ελληνικού πενταγράμμου.
Μια διαφήμιση εξάλλου κρίνεται ως επιτυχημένη, όταν καταφέρνει να ταυτίσει το προϊόν στην συνείδηση του καταναλωτή και να προκαλέσει σχόλια - γιατί όχι και αρνητικά.
Οπως του Κέντρου Ερευνών για Θέματα Ισότητας (ΚΕΘΙ) που ζήτησε να αποσυρθεί λόγω του σεξιστικού μηνύματος του, επειδή θεωρεί ότι... «παροτρύνει στην άσκηση βίας κατά των γυναικών»!
Ίσως όμως αυτά δεν ενδιαφέρουν και πολύ τον φιλόδοξο διαφημιστή που είχε δηλώσει στην LIFO για τις διαφημίσεις του για τα Jumbo, «το λιγότερο επικίνδυνο που μπορεί να πάθει ένα παιδί είναι να πάσχει από αγοραστική μανία».
Άλλωστε ο κόσμος της διαφήμισης δεν έχει και κάποια ιδιαίτερη υποχρέωση να ασχολείται με την πραγματικότητα ούτε να την απεικονίζει, αλλά στοχεύει περισσότερο στο να ιντριγκάρει την φαντασία των καταναλωτών και να τους χειραγωγεί προς την κατεύθυνση που θέλει.
Και όπως αποδείχθηκε ότι το τραίνο μπορεί να εκτροχιαστεί ακόμη και με τον Καμμένο συνοδηγό, έτσι και τώρα, δεν σημαίνει ότι η Άντζελα θέλει κάποιον «να την χτυπήσει σαν άντρας».
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr