Αποκλειστικό - Μελούκ :Επιτέλους αλμυροί λουκουμάδες με φέτα, ρίγανη μπέικον ή ντομάτα
To Μελούκ άνοιξε τον Σεπτέμβριο του 2012, εξαρχής υπήρξε η ίδια φιλοσοφία, ''πειραγμένοι'' λουκουμάδες, ελληνικές ψαγμένες λεμονάδες, καφέ και το βράδυ δροσιστικά κοκτέιλ.
Ένας χώρος για όλες τις ώρες που θα μπορεί να συνδυάζει ποιότητα, αισθητική, παράδοση και διαφορετικότητα...Και όλα αυτά με ένα κλασσικό ελληνικό παραδοσιακό προϊόν τον λουκουμά...μοντέρνα ‘δοσμένο σε ένα loukouma cocktail bar.
Το Μελούκ το είδα τυχαία στο Facebook, ομολογώ πως μου κίνησε την περιέργεια η εικόνα λουκουμάδων με φέτα και ρίγανη, μπήκα λοιπόν και το έψαξα λίγο καλύτερα, δεν μπόρεσα να αντισταθώ από το να στείλω μήνυμα στην σελίδα να ρωτήσω γι αυτούς τους περίεργους λουκουμάδες. Η απάντηση ήρθε αμέσως και προς έκπληξη μου μιλούσα με τον ιδιοκτήτη, η συζήτηση μας δεν άργησε να μετατραπεί σε μια πολύ ωραία συνέντευξη.
Ο Δημήτρης Αμέντας, ιδιοκτήτης του Μελούκ, ήταν ευθύς, άμεσος και πολύ γρήγορος κατά την διάρκεια της συζήτησης μας, μου έδωσε την αίσθηση ενός ανθρώπου που βιάζεται, όχι βιάζεται να με κλείσει, βιάζεται να μου τα πει όλα, και να συνεχίσει την υπερδραστήρια μέρα του.
Όπως μου είπε κι ο ίδιος (αν και δεν μου πήρε πολύ ώρα να το καταλάβω και μόνη μου) στο μαγαζί του ασχολείται με τα πάντα, είναι συνέχεια παρόν, δεν είναι ο κλασσικός επιχειρηματίας που έχει 5 υπεύθυνους και θα περάσει να πάρει την είσπραξη. Από το πάθος που μου περιγράφει όλη την πορεία του Μελούκ καταλαβαίνω πως είναι κάτι που έχει κάνει με πολύ μεράκι, και μεγάλη προσωπική προσπάθεια.
Τα σημαντικότερα σημεία της συνέντευξης:
- Η ιδέα αυτή ξεκίνησε στην κυριολεξία από μια πλάκα, από ένα πανηγύρι που είχα πάει με δυο παιδικούς μου φίλους
- Το όλο concept δεν έγινε μετά από πολλές σκέψεις, ήταν μια απλή αυθόρμητη ιδέα
- Οι αλμυροί λουκουμάδες ήθελαν πολύ ''σπρώξιμο'' - ο κόσμος αντιστέκεται γενικότερα στην αλλαγή, στην οποιαδήποτε αλλαγή
- Εμείς οι Έλληνες, αν μας φέρουν κάτι διαφορετικό από το εξωτερικό θα το φάμε αμέσως αν είναι ελληνικό προϊόν είναι αλλιώς
- Τα δικά μας προϊόντα για να τα ''αγκαλιάσουμε'' θέλουμε πολύ ''πίεση'', μεγάλη προσπάθεια και στην αρχή υπάρχει μεγάλη αμφισβήτηση
- Πίστεψα πως το Μελούκ είναι ένα μαγαζί που λείπει από την Ελλάδα, γι αυτό και το επιχείρησα
Μ.Μ: Όταν κάποιος ακούει λουκουμά σκέφτεται το μέλι, την κανέλα και την σοκολάτα. Στο Μελούκ όμως τρώμε τους λουκουμάδες αλλιώς, με μπέικον, φέτα, ρίγανη & ντομάτα. Πως ξεκίνησε αυτή η ιδέα;
Δ.Α: Η ιδέα αυτή ξεκίνησε στην κυριολεξία από μια πλάκα. Από ένα πανηγύρι στην ουσία, οπού μπορεί κανείς να βρει λουκουμάδες. Βρισκόμουν λοιπόν εκεί με 2 παιδικούς φίλους μου (τον Ανδρέα και τον Γιώργο που είναι και συμμέτοχοι στην προσπάθεια αυτή) και ενώ τρώγαμε λουκουμάδες λέγαμε στην πλάκα πως θα μπορούσαμε να κάνουμε κάτι με αλμυρούς λουκουμάδες.
Γιώργος Γερογιαννάκης, Ανδρέας Κωστόπουλος, Δημήτρης Αμέντας
Συμβουλευτήκαμε έναν σεφ και έναν μπάρμαν, επίσης φίλο, και μας βοήθησαν να πειραματιστούμε. Από όλο αυτό βγήκε ένα ευχάριστο αποτέλεσμα που μας άρεσε. Τόσο απλά! Δεν έγινε μετά από πολλές σκέψεις, ήταν μια απλή αυθόρμητη ιδέα που ξεκίνησε από ένα πανηγύρι και μια γρήγορη άσκηση για να δούμε αν ‘βγαίνουν τα νούμερα’. Και έτσι προέκυψε το Café Μελουκ…ουμά.
Μ.Μ: Υπάρχει ανταπόκριση από τον κόσμο; Πως τους φάνηκαν οι αλμυροί λουκουμάδες;
Δ.Α: Υπάρχει μεγάλη ανταπόκριση, ο πιο πολύς κόσμος μας γνωρίζει για το κομμάτι των λουκουμάδων μας. Δεν χαρακτηριζόμαστε ένα αυστηρό καφέ η κοκτέιλ μπαρ στο perception του κόσμου. Αλλά για τον συνδυασμό των λουκουμάδων μας, μας ξέρουν αρκετά καλά! Το βλέπω και μέσω των Social Media και του site (τηρουμένων των αναλογιών με άλλα μαγαζιά που είναι πιο παλιά). Υπάρχει μεγάλη απήχηση στον κόσμο αν και είναι ένα δύσκολο concept.
Ειδικά στην αρχή οι αλμυροί λουκουμάδες ήθελαν πολύ ''σπρώξιμο'' για να το αγκαλιάσει ο κόσμος. Ξέρετε οι άνθρωποι αντιστέκονται γενικότερα στην αλλαγή, στην οποιαδήποτε αλλαγή. Δεν θέλω να βγάζω πικρία αλλά είναι η πραγματικότητα για εμάς του Έλληνες, αν μας φέρουν κάτι διαφορετικό από το εξωτερικό θα το φάμε αμέσως αν είναι ελληνικό προϊόν είναι αλλιώς.
Έχουμε την τάση να αντιγράφουμε οτιδήποτε καλό η κακό από το εξωτερικό, γιατί δεν είναι και όλα τα ξένα καλά, τα δικά μας προϊόντα για να τα ''αγκαλιάσουμε'' θέλουμε πολύ ''πίεση'', μεγάλη προσπάθεια και στην αρχή υπάρχει μεγάλη αμφισβήτηση, ίσως και λίγη κοροϊδία, ''τι δουλειά έχουν οι λουκουμάδες με τα κοκτέιλ;''λες και τα tapas έχουν δουλειά με τα κοκτέιλ ή το σούσι.
Ο Έλληνας μπορεί να πάει να πιει κοκτέιλ και να φάει σούσι, αλλά αν του πεις να φάει ελληνικούς λουκουμάδες και ελληνικά κοκτέιλ κάπως του έρχεται. Εμείς απλά επιμένουμε να προσπαθούμε να γίνουμε καλύτεροι και να ‘τιμήσουμε’ το slogan μας «loukoumades & cocktails» Η ουσία είναι πως με τα χρόνια αυτή η νοοτροπία αλλάζει, δύσκολα μεν αλλά αλλάζει.
Μ.Μ: Πριν ξεκινήσει αυτό το εγχείρημα, είχατε γνώσεις πάνω στην εστίαση;
Δ.Α: Δεν είχα καμία σχέση με όλα αυτά, προέρχομαι από τελείως διαφορετικό χώρο. 20+ χρόνια σε corporate περιβάλλον (πολυεθνικών και μη) κυρίως σε εμπορικούς ρόλους. Τα 5 τελευταία χρόνια πριν το Μελουκ, ζουσα στο εξωτερικό ‘στήνοντας’ μια επιχείρηση DIY (Megatek) στα Βαλκάνια, τύπου Praktiker. Τώρα απλά χαίρομαι που πάει καλά και που την ξεκίνησα από ένα κομμάτι χαρτί. Επιστρέφοντας στην Ελλάδα, για να χαρώ και λίγο τον γιό μου να μεγαλώνει, άρχισα να σκέφτομαι ‘αλλιώς’, να κάνω κάτι δικό μου. Είμαι 49 ετών, το μαγαζί αυτό δεν άνοιξε ως φυσική εξέλιξη ενός ανθρώπου που ασχολείται με την εστίαση, πχ μπάρμαν ή σεφ. Πίστεψα πως το Μελούκ είναι ένα μαγαζί που λείπει από την Ελλάδα.
Μ.Μ: Σκέφτεστε να επεκτείνετε την επιχείρηση; Έχετε σκεφτεί να στείλετε τους λουκουμάδες σας εκτός Ελλάδος;
Δ.Α: Σκέφτομαι να το πάω και στο εξωτερικό, αν με βοηθήσει λίγο η οικονομική κατάσταση. Ελπίζω να πάει καλά. Ένα Μελούκ στο Λονδίνο ας πούμε είναι το όνειρο - στόχος. Πιστεύω θα έχει πολύ μεγαλύτερη απήχηση απ' ότι στην Αθήνα, γιατί ο κόσμος εκεί δοκιμάζει, δεν κολλάει στο συνηθισμένο και την σταθερότητα. Στα άμεσα σχέδια είναι ένα δεύτερο Μελούκ στο κέντρο της Αθήνας ας πούμε, επίσης η Κύπρος είναι μια ενδιαφέρουσα περίπτωση. Υπάρχουν επενδυτές που έχουν ενδιαφερθεί και νομίζω πως με λίγη τύχη είναι ‘doable’. Το concept του καταστήματος δεν έγινε για να μείνει αυστηρά σε μια περιοχή που χαρακτηρίζεται σαν ''διασκεδαστούπολη''. To Χαλάνδρι είναι μια ωραία περιοχή της Βορειοανατολικής Αθήνας, είναι μια ‘ζωντανή’ αγορά εμπορική και διασκέδασης και σαν πρώτο βήμα είναι πολύ σημαντική. Θέλω όμως το Μελούκ να βγει και προς τα έξω, να το γνωρίσουν οι ξένοι, να πάει στα νησιά.
Μ.Μ: Τέλος πως θα σχολιάζατε την κρίση που περνάει αυτήν την περίοδο η Ελλάδα ως επιχειρηματίας;
Δ.Α: Δεν πιστεύω ότι λείπει κάτι από την Ελλάδα μας, ούτε τα μυαλά λείπουν, ούτε οι άνθρωποι λείπουν, ούτε τα προϊόντα λείπουν, ούτε τα υλικά λείπουν....Τίποτα δεν μας λείπει!!! Το γεγονός ότι εμείς επιλέγουμε να καταναλώνουμε περισσότερο προϊόντα εξωτερικού είναι διότι είμαστε μιμητικά όντα όχι επειδή δεν τα έχουμε.
Πάρτε μια μικρή γεύση του τι σημαίνει Μελούκ σε αυτό το video και επειδή σίγουρα θα θέλετε να δείτε κι άλλο ρίξτε μια ματιά εδώ
Μπορείται να μαθένετε τα νέα του Μελουκ στο Facebook και το site
Instagram #meloukchalandri
Κολοκοτρώνη 5, Χαλάνδρι
Τηλ: 2106824600
Συνέντευξη - Επιμέλεια: Μέτσαϊ Μαρία
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr