Vintage story: Το σαπούνι Lux κάνει όμορφες από το 1924 τις stars: Τζέιν Φόντα, Σοφία Λόρεν, Μπριζίτ Μπαρντό, Ούρσουλα Άντρες

Όλα ξεκίνησαν στις αρχές της δεκαετίας του 1950. Όταν στη συμβολή των οδών Παντοκράτορος και Ηλείας, πίσω από τον ομώνυμο ιστορικό ναό που υπάρχει ακόμα σήμερα στο κέντρο της παλιάς πόλης της Πάτρας, ο Παναγιώτης Μαρλαφέκας ιδρύει τη «λουξ», μια μικρή οικογενειακή επιχείρηση που αρχικά παράγει πορτοκαλάδα, λεμονάδα και γκαζόζα.
 

Οι διαδικασίες παραγωγής ήταν φυσικά αρχέγονες: «Με το χέρι γινόταν η εμφιάλωση,  με το χέρι ταπώνανε».

Και με αντίστοιχες, για την εποχή, μεθόδους γινόταν και η διανομή, «με το κάρο». 
Στην Αχαϊκή πρωτεύουσα λειτουργούσαν τότε άλλες 11 αναλόγου μεγέθους ανταγωνιστικές επιχειρήσεις.

Ο μοναδικός τρόπος για να ξεχωρίσει κάποιος ήταν να επιλέξει τα καλύτερα υλικά και με το δικό του μεράκι να δημιουργήσει μοναδικές συνταγές, με την ελπίδα να τα προτιμήσει ο Πατρινός καταναλωτής. Ο συνδυασμός ανώτερης ποιότητας και ξεχωριστής γεύσης λειτούργησε στην πράξη. Σύντομα, οι πορτοκαλάδες, οι λεμονάδες και οι γκαζόζες «λουξ» έγιναν τα αγαπημένα αναψυκτικά των Πατρινών.


Τα χρόνια κύλησαν και η πορεία της λουξ ήταν σταθερά ανοδική.
Στις αρχές της δεκαετίας του 1970, η "λουξ" είχε φτάσει να απασχολεί 10 εργαζομένους, ενώ η παραγωγή άγγιζε τα 100 κιβώτια την ημέρα! Ωστόσο, η μικρή μονάδα της οδού Παντοκράτορος δεν μπορούσε πλέον να καλύψει τις ανάγκες που είχαν δημιουργηθεί στην αγορά.

Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με την άφιξη των πολυεθνικών στην Ελλάδα από το 1967, καθιστούσαν επιτακτική την ανάγκη για μετεγκατάσταση της επιχείρησης σε άλλο χώρο. Στόχος ήταν η νέα μονάδα να έχει μεγαλύτερη παραγωγική ικανότητα, αλλά και προηγμένες τεχνολογίες, ως απάντηση στον εντεινόμενο πλέον ανταγωνισμό.

Τότε ήταν, το 1972, που ο Παναγιώτης Μαρλαφέκας, αποφάσισε να μεταφέρει το εργοστάσιο  σε ιδιόκτητες, μεγαλύτερες και πιο σύγχρονες εγκαταστάσεις.
 
«λουξ». Μια μικρή ιστορία για ένα ιστορικό όνομα
Όταν έστηνε τη μικρή του οικοτεχνία, ο Παναγιώτης Μαρλαφέκας, ελλείψει άλλων μέσων, είχε προσεγγίσει έναν ταλαντούχο ντόπιο συνθέτη τραγουδιών να του δώσει μια λίστα με πιθανά ονόματα για τη νέα επιχείρηση. Μεταξύ των δέκα που προτάθηκαν, ήταν και το "λουξ". 


Είναι η εποχή που στη μεταπολεμική Ελλάδα η λέξη «λουξ» έχει αρχίσει να γίνεται συνώνυμο της πολυτέλειας, της ξεχωριστής φροντίδας και της ανώτερης ποιότητας. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που θα επιλεγεί και για τα αναψυκτικά της νεοσύστατης βιοτεχνίας.
 
1972,Κεφαλόβρυσο.
Η λουξ βρίσκει τη «φυσική» της έδρα.


Το Κεφαλόβρυσο είναι ένας μικρός Παράδεισος, μια περιοχή με καταπράσινη φύση, γεμάτη από υπεραιωνόβια πλατάνια, που θυμίζει γη της επαγγελίας. Για τα δεδομένα όμως εκείνης της εποχής, ήταν πολύ μακριά από την Πάτρα κι από τα καθημερινά σημεία διανομής, «στη μέση του πουθενά» και, κυρίως, χωρίς βασικές υποδομές! Χωρίς τηλέφωνο, χωρίς καν ρεύμα! 

Κρύβει όμως στο υπέδαφος έναν πραγματικό θησαυρό, το άριστης ποιότητας νερό Κεφαλόβρυσου!  (ένα νερό ελαφρύ, ολιγομεταλλικό και σπάνιας φυσικής αξίας.) Αυτό είναι και το βασικό κριτήριο του Παναγιώτη Μαρλαφέκα για την επιλογή της μετεγκατάστασης: «ποιότητα με οποιοδήποτε κόστος».

Παρά τις διαφαινόμενες δυσκολίες, ο ιδρυτής της λουξ  επιλέγει να αξιοποιήσει μια μοναδική ευκαιρία για ολική ποιοτική βελτίωση των αναψυκτικών λουξ. Η μετέπειτα πορεία της επιχείρησης απέδειξε ότι η επιλογή του ήταν ορθή.
Από τότε, τα προϊόντα λουξ ξεχωρίζουν από κάθε άλλο αναψυκτικό στην Ελλάδα και στον κόσμο. Είναι τα μόνα που παρασκευάζονται με νερό Κεφαλόβρυσου.  Κάτι που, με υπερηφάνεια, αναγράφεται σε κάθε συσκευασία λουξ.


Η λουξ σήμερα

Χάρη στην επιτυχημένη διοίκηση της εταιρείας και των ορθών αποφάσεων που έχει πάρει τα τελευταία χρόνια, η Λουξ έχει καταφέρει να βρίσκεται στην 2η θέση στην αγορά των αναψυκτικών με γεύση, κερδίζοντας συνεχώς μερίδια αγοράς από τις δύο μεγάλες πολυεθνικές του κλάδου.


Το 2015 ο κύκλος εργασιών της εταιρίας ήταν 30 εκατ. παρουσιάζοντας άνοδο 5,0% ευρώ σε σχέση με το 2014 που ήταν 28,6 και τα μεικτά κέρδη το 2015 ανήλθαν σε 3.3 εκατ. ευρώ ενώ το 2014 ανήλθαν σε 3.1 εκατ. Ευρώ.

Συνολικά, την τελευταία οκταετία (2008 – 2015) η Λουξ αύξησε τις πωλήσεις της κατά 30%, ενώ έχει βελτιώσει τα μερίδιά της. Κατέχει σταθερά την 2η θέση στην κατηγορία αναψυκτικά με γεύση με μερίδιο σε αξία 27% (πηγή IRI στοιχεία ΦΕΒ16).


Επιπλέον, την τελευταία οκταετία η Λουξ υλοποίησε παραγωγικές επενδύσεις ύψους 20 εκατ. ευρώ
, κάνοντας χρήση αποκλειστικά  δικών της κεφαλαίων.                
Ταυτόχρονα, οι τραπεζικές υποχρεώσεις της εταιρίας είναι μηδενικές, ενώ μηδενικός είναι και ο δανεισμός της, γεγονός που της δίνει ένα σημαντικό πλεονέκτημα στο υφιστάμενο χρηματοοικονομικό περιβάλλον.


Από το 2008 έχει αυξήσει τις θέσεις εργασίας κατά 30%
. Παράλληλα, χρόνο με το χρόνο, οι σταθερά αυξανόμενες εξαγωγικές της επιδόσεις καθιστούν τη Λουξ ως έναν από τους πιο σημαντικούς πρεσβευτές των ελληνικών προϊόντων στις διεθνείς αγορές.  

Τα εντυπωσιακά αυτά μεγέθη είναι αποτέλεσμα ενός μακρόπνοου σχεδιασμού και συνειδητών και εύστοχων επιχειρηματικών επιλογών. Με χρηστή και συνετή διαχείριση, με καθοριστικές πρωτοβουλίες, αλλά και με μια διαρκή δίψα για δημιουργικότητα, καινοτομίες και διακρίσεις, η Λουξ πρωτοστατεί ως παράγοντας ανάπτυξης και ευημερίας, αφήνοντας χρόνο με το χρόνο ένα θετικό αποτύπωμα και συνεισφέροντας ενεργά στην ελληνική οικονομία.

Επιμέλεια: Ειρήνη Νικολοπούλου 

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr