Vintage: H Isetta ήταν το μικρότερο και πιο cool αυτοκίνητο στον κόσμο - Μαζί με τον «σκαραβαίο» & το «500αράκι»

H Isetta, το αυτοκίνητο «φούσκα» (bubble car), κρύβει πίσω του μια εκπληκτική ιστορία…

Σχεδιάστηκε από τον ιταλικό οίκο Iso Spa. Η λέξη Iso προέρχεται από την ελληνογενή ρίζα isothermos και μας μαρτυρά ότι πριν από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο η εταιρεία κατασκεύαζε... ψυγεία!

Μετά το πέρας του πολέμου η εταιρεία ξεκίνησε να παράγει μοτοσικλέτες σε μια προσπάθεια να καλυφθούν οι μεταφορικές ανάγκες της χώρας. Τη δεκαετία του ‘50 οι σχεδιαστές του εργοστασίου Ermenegildo Preti και Pierluigi Raggi συνέλαβαν και εκτέλεσαν την ιδέα ενός μικρού διθέσιου αυτοκινήτου το οποίο βαπτίστηκε Isetta, δηλαδή η μικρή Iso.  

Παρουσιάστηκε στο σαλόνι του Τορίνο τον Νοέμβριο του ‘53 και έκανε αίσθηση, καθώς ήταν κάτι ολότελα διαφορετικό. Με μήκος κάτω από 2,3 μ., μόλις 1,3 μ. πλάτος, μία μόνο εμπρόσθια πόρτα, τον μηχανισμό του τιμονιού και τα όργανα να μετατοπίζονται με το άνοιγμά της, θέσεις για δύο άτομα, στην πλάτη των οποίων υπήρχε ο μοναδικός αποθηκευτικός χώρος, ένα αρκετά ευμέγεθες ράφι ήταν σίγουρα κάτι εντελώς διαφορετικό από αυτό που είχαν όλοι στο μυαλό τους στο άκουσμα της λέξης "αυτοκίνητο".

Τα πρώτα μοντέλα είχαν μονό τροχό πίσω, γρήγορα όμως τοποθετήθηκε και δεύτερος, κάνοντάς το σαφώς πιο σταθερό. Χρειαζόταν μισό λεπτό για να πιάσει τα 50 χλμ/ώρα από στάση και αρκετά περισσότερο για την τελική του ταχύτητα που περιοριζόταν στα 75 χλμ/ώρα. Ήταν επίσης το πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής που περιόρισε την κατανάλωσή του στα, περίπου, 3 λίτρα ανά 100 χλμ.

Εμπορικά είχε κατ’ αρχάς μεγάλη επιτυχία, αλλά στην Ιταλία άρχισε να υποχωρεί με την εμφάνιση του Fiat 500. Ωστοσο, άρχισαν να καταφθάνουν αιτήσεις από διάφορες χώρες που ενδιαφέρονταν για το νέο παράξενο αυτοκίνητο. Και κάπως έτσι η Isetta έγινε… Γερμανική. 

Το μικρό αυτοκίνητο βοήθησε την BMW να ανασάνει, να σταθεί όρθια, να αρνηθεί την πρόταση εξαγοράς από την Daimler-Benz και να μεταμορφωθεί σιγά-σιγά στο πελώριο σημερινό γίγαντα. Στη Δ. Γερμανία πρωτοεμφανίστηκε τον Απρίλιο του ‘55 και στους επόμενους οκτώ μήνες διατέθηκαν 10.000 «φούσκες». Εμπορικά είχε μια εξαιρετική πορεία και κυριάρχησε μέχρι την εμφάνιση του θρυλικού σκαραβαίου της  Volkswagen.

Έκτοτε η Isetta αποτελεί μια γοητευτική ιστορία μιας άλλης, περασμένης εποχής....

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr