Τα μάτια σας & τα αυτιά ανοιχτά: Απάτη με sms «φουσκώνει» τους λογαριασμούς έως και 1.000 ευρώ
Μεγάλη προσοχή στα διαφημιστικά και αγνώστου τύπου μηνύματα που λαμβάνεται στο κινητό.
Ολοένα και περισσότερες καταγγελίες καταναλωτών τελευταία στο ΙΝΚΑ και στο ΕΚΠΟΙΖΩ, αναφέρονται σε βομδαρδισμό μηνυμάτων στα κινητά τους τηλέφωνα από εταιρείες "μαμούθ".
«Οι συγκεκριμένες εταιρίες δηλώνουν συνήθως ως έδρα τη Βουλγαρία και την Κύπρο και καλούν μαζικά ή στέλνουν γραπτά μηνύματα σε ανυποψίαστους καταναλωτές.
Όποιος κάνει το… λάθος να διαβάσει το sms, να ακολουθήσει κάποιον σύνδεσμο ή να απαντήσει σε κλήσεις που οδηγούν σε ηχογραφημένα μηνύματα, “τιμωρείται” με υπέρογκες χρεώσεις.
Έχουμε καταγγελίες ακόμη και για χρεώσεις ύψους 1.000 ευρώ μέσα σε λίγες ημέρες», αναφέρει ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ Γιώργος Λεχουρίτης.
Οι επιτήδειοι δρουν με πολλές διαφορετικές μεθόδους, ανάλογα με το είδος της κομπίνας και το ποσό που επιδιώκουν να αποσπάσουν από κάθε καταναλωτή, όπως αναφέρει η εφημερίδα «Δημοκρατία».
«Υπάρχουν τετραψήφοι/πενταψήφιοι αριθμού που σε χρεώνουν ακόμη και αν δεν ανοίξεις το μήνυμα.
Σε άλλες περιπτώσεις, ο αποστολέας προσπαθεί να δελεάσει το θύμα με δήθεν προσφορές ή διαγωνισμούς για σπίτια και ταξίδια, ώστε ο καταναλωτής όχι μόνο να διαβάσει το μήνυμα, αλλά να δώσει, σε επόμενο στάδιο, και τα προσωπικά στοιχεία του.
Κατά μέσο όρο, η χρέωση για κάθε μήνυμα ή κλήση φθάνει τα δύο ευρώ» εξηγεί η νομική σύμβουλος της ΕΚΠΟΙΖΖ Μύρια Βάτζιου.
Σύμφωνα με τις ενώσεις καταναλωτών, το φαινόμενο της εξαπάτησης πολιτών (κυρίως ηλικιωμένων) μέσω τετραψήφιων / πενταψήφιων αριθμών και οργανωμένων τηλεφωνικών κέντρων βρίσκεται σε έξαρση, καθώς οι εταιρίες «φαντάσματα» έχουν βρει τρόπους να κρύβουν τα ίχνη τους.
«Σε μηνιαία βάση δεχόμαστε περισσότερες από 50 καταγγελίες, Ωστόσο, τα κρούσματα είναι πολλαπλάσια», τονίζει η κυρία Βάτζιου.
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr