Ρίξε μάστορα Good news γιατί φαρμακωθήκαμε: 31 παραγωγοί της Σητείας έβαλαν τα πρόσωπα τους, φωτογραφία στα μπουκάλια με λάδι που στέλνουν στην Κίνα
Η Βασιλεία, η Πόπη, ο Μιχάλης, ο Νίκος, η Βούλα και ακόμη 31 παραγωγοί από τα ανατολικά της Κρήτης βάλθηκαν να γίνουν γνωστοί και να συστηθούν με 23 εκ. πολίτες!
Η Βασιλεία, η Πόπη, ο Μιχάλης, ο Νίκος, η Βούλα και ακόμη 31 παραγωγοί από τα ανατολικά της Κρήτης βάλθηκαν να γίνουν γνωστοί και να συστηθούν με 23 εκ. πολίτες!
Με μόλις δύο χρόνια "ζωής" ως συνεταιρισμός αλλά με πλούσια εμπειρία στην ελαιοκαλλιέργεια, η ομάδα ανεξάρτητων παραγωγών Σητείας, που συνέστησαν την Cooperativa sitia, βγαίνουν στη Σαγκάη με πρόσωπο για να συμμετάσχουν σε μια εξαιρετικής σημασίας έκθεση για το ελαιόλαδο, τη "Shangai Oil", που θα γίνει στις 20-22 Οκτωβρίου.
Πως θα το κάνουν αυτό; Με την ετικέτα τους, η οποία έχει τα πρόσωπά τους!
Η "ψυχή" της ομάδας κ. Βασιλεία Φραγκάκη, για μέρες σκεφτόταν πως θα κάνει το «μπαμ» στην Κίνα, για να μπορέσει με μια εικόνα και χωρίς μετάφραση να δείξει στον καταναλωτή πως το λάδι που έχει στο περίπτερό της, έχει «ταυτότητα», είναι πιο οικείο και είναι το ελαιόλαδο που συγκεκριμένοι παραγωγοί προωθούν, από το ένα άκρο της γης στο άλλο, με σκοπό να εδραιώσει μια σχέση εμπιστοσύνης και να τραβήξει τα βλέμματα σε μια τέτοιου βεληνεκούς διοργάνωση, όπως γράφει το madeincreta.gr.
Για αυτό σκέφτηκε κάτι πολύ απλό αλλά ταυτόχρονα καινοτόμο. Να τραβήξει μια φωτογραφία των παραγωγών που θα εμφιαλώσουν το λάδι τους.
Στην ηλεκτρονική σελίδα της ανεξάρτητης ομάδας παραγωγών σε τρεις γλώσσες :ελληνικά, αγγλικά και κινέζικα, δίνονται αναλυτικά οι πληροφορίες που αφορούν στους παραγωγούς. Τα στοιχεία όλων θα είναι διαθέσιμα μόλις γίνει η τυποποίηση και το προϊόν φτάσει στη Σαγκάι
Μάλιστα στην ηλεκτρονική σελίδα του συνεταιρισμού «Cooperativa Sitia» που είναι μεταφρασμένη και στα κινέζικα έχει όλα τα στοιχεία των παραγωγών: από την ποικιλία, τα στρέμματα της καλλιεργούμενης έκτασης, τον αριθμό των δέντρων, την παραγωγή και το σημείο στο χάρτη που βρίσκονται τα ελαιόδεντρά τους!
Η κ. Βασιλεία Φραγκάκη
«Στη Σαγκάη θέλουμε να πρωτοπορήσουμε και να τραβήξουμε τα βλέμματα. Σκεφτήκαμε κάτι πρωτοποριακό για να διαφημίσουμε το προϊόν μας: Τα πρόσωπα των ίδιων των παραγωγών!
Πιο προσωποποιημένο έξτρα ελαιόλαδο από αυτό δε νομίζω να υπάρχει!
Αυτή η ιδέα προέκυψε καθώς σκεφτόμουν τρόπους για το πώς θα κάνουμε απολύτως κατανοητό στον καταναλωτή της Κίνας ότι εμείς είμαστε παραγωγοί που εμφιαλώνουμε το λάδι που καταναλώνουμε στα σπίτια μας και τους το διαθέτουμε απευθείας.
Νομίζω ότι με αυτόν τον τρόπο θα το καταφέρουμε. Ελπίζουμε να εντυπωσιάσουμε με την ετικέτα αλλά και το προϊόν μας», είπε η κ. Βασιλεία Φραγκάκη μιλώντας στο MadeinCreta.
Άλλωστε αυτή η διαφοροποίηση και η εύρεση τρόπων για την καλύτερη προβολή του ελαιολάδου που θα φέρει και τις καλύτερες τιμές για τον παραγωγό ήταν και η αφορμή για την ανεξαρτητοποίηση 52 παραγωγών που αποφάσισαν να φύγουν από τον τοπικό συνεταιρισμό και να χαράξουν το δικό τους δρόμο.
«Θέλαμε να διαφοροποιηθούμε από τους υπόλοιπους, οι οποίοι εντάσσονταν στην τοπική ένωση κατά παράδοση. Οπότε το ανεξάρτητο προέκυψε για αυτό το λόγο. Το Μάιο του 2011 έγινε ανοιχτό κάλεσμα ελαιοπαραγωγών και αποφασίσαμε να τυποποιήσουμε το λάδι μας από την πρώτη στιγμή χωρίς μεσάζοντες.
Ωστόσο, τώρα που βγαίνουμε στις διεθνείς αγορές σαφώς και έχουμε συνεργάτες αλλά αυτές οι συνεργασίες είναι σε άλλη βάση, διότι αλλιώς υπολογίζεται το κέρδος του παραγωγού», σημείωσε η κ. Φραγκάκη.
H "cooperativasitia" έχει και άλλους κωδικούς μεταξύ αυτών και το βιολογικό για παιδιά
Μέχρι τότε το ίδιο προϊόν που τώρα εμφιαλώνεται και ετοιμάζεται να ταξιδέψει για Σαγκάη και ήδη έχει φύγει με άλλους κωδικούς και συσκευασίες, σε αυτό το σύντομο διάστημα, προς Καναδά, Κύπρο και Λατινική Αμερική, πληρωνόταν ως χύμα με τις διαμορφούμενες τιμές της αγοράς, οι οποίες ήταν ιδιαίτερα χαμηλές.
Από την στιγμή που η εμφιάλωση έγινε υπόθεση του ίδιου του παραγωγού οι τιμές άλλαξαν. Το καθαρό κέρδος έφθασε το 22%, ενώ τα συνολικά κέρδη ήταν τουλάχιστον +50%.
Το μέλλον φαίνεται πιο φωτεινό καθώς το πρώτο χρόνο λειτουργίας της, η «Cooperativa Sitia» εμφανίστηκε μόνο σε δίκτυα τουριστικών καταστημάτων, ενώ στη συνέχεια οι παραγωγοί, συμμετείχαν στα κινήματα χωρίς μεσάζοντες με την πώληση να γίνεται κατευθείαν στον πελάτη.
«Η αυτοοργάνωση των παραγωγών είναι ο μόνος τρόπος για να ανταπεξέλθουν σε αυτά που δεν τους αρέσουν. Χρειάζεται προσπάθεια για την επιβίωση, να μην επαναπαυόμαστε. Για μένα ευχής έργο θα ήταν η “Cooperativa” να αριθμεί 2.000 μέλη.
Όσο μαζικότερες είναι αυτές οι προσπάθειες τόσο πιο γρήγορα φτάνεις στο αποτέλεσμα σου. Όταν πατήσουμε γερά στα πόδια μας, θα κάνουμε και το άνοιγμα που επιθυμούμε», σημείωσε η κ. Φραγκάκη στο MadeinCreta.
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr