Γιατί αυξήθηκαν οι πωλήσεις των αυτοκινήτων στην Ελλάδα κατά 50% μέσα στον Αύγουστο
Ολα έχουν την εξήγησή τους και πίσω από τους αριθμούς, πάντα κάτι κρύβεται.
Γράφει ο Δημήτρης Μπαλής στο news247.gr.
Παρατηρώντας τον αριθμό των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων τον Αύγουστο, με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, διαπιστώνεις μια τρομερή αύξηση με +50,3% από τον αντίστοιχο μήνα του 2017, που δεν δικαιολογείται εύκολα, διότι δεν αυξήθηκαν τα εισοδήματα των Ελλήνων.
Τι συνέβη, λοιπόν, κι είχαμε αυτή, την τεράστια αύξηση; Ο κύριος λόγος, διότι από την αρχή της χρονιάς υπάρχει αυξητική τάση στις πωλήσεις, ήταν ότι από την 1η Σεπτεμβρίου ισχύουν νέες προδιαγραφές (WLTP) στους κινητήρες των αυτοκινήτων που πωλούνται στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης, με στοιχεία κατανάλωσης και ρύπων βασισμένα σε ρεαλιστικές μετρήσεις και όχι σε εργοστασιακές.
Αυτό σημαίνει, ότι οι εισαγωγείς αυτοκινήτων στην Ελλάδα, έπρεπε να πουλήσουν άμεσα όσα οχήματα είχαν τις προηγούμενες προδιαγραφές.
Ωστόσο, είχαν προβλεφθεί διαδικασίες, ώστε να προετοιμάσουν οι εισαγωγείς τις κινήσεις τους. Και οι επιλογές ήταν δύο. Η πρώτη επιλογή ήταν όσοι εισαγωγείς είχαν φέρει όσα αυτοκίνητα ήθελαν μέχρι 31-5-2018 να πάρουν παράταση ταξινόμησης, να βγάλουν πινακίδες δηλαδή, μέχρι ένα χρόνο μετά.
Η δεύτερη επιλογή ήταν να ταξινομήσουν άμεσα, δηλαδή έως 31-8-2018, το 10% των οχημάτων που πούλησαν το προηγούμενο 12μηνο, δηλαδή από Σεπτέμβριο του 2017 έως Αύγουστο του 2018. Ετσι, πολλές εταιρείες έσπευσαν οι ίδιες να βγάλουν πινακίδες σε αυτοκίνητα που είχαν, ώστε να μπορέσουν να τα πουλήσουν σταδιακά το επόμενο διάστημα.
Αυτός, λοιπόν, είναι ο λόγος της τεράστιας αύξησης των πωλήσεων του Αυγούστου, κι όπως ήταν φυσικό το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου ήταν εντελώς υποτονικό σε πωλήσεις και αναμένεται μέχρι το τέλος του μήνα να έχουμε χαμηλές πωλήσεις, διότι ξεκίνησαν τα σχολεία και υπάρχουν φόροι προς πληρωμή (εισοδήματος, ΕΝΦΙΑ).
Πάντως, συνολικά, στο οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2018 οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών είναι αυξημένες κατά +23,9% ως προς το αντίστοιχο διάστημα του 2017. Ομως, η αγορά αυτοκινήτου κατά το πρώτο οκτάμηνο του 2018 είναι -60,5% ως προς το μέσο όρο προ κρίσης (2000-2009).
Στα καινούργια φορτηγά παρατηρείται μικρή αύξηση (+1,1%) από τις αρχές του έτους, ως προς την ίδια περίοδο πέρυσι, ενώ στα καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) οι ταξινομήσεις σημείωσαν αύξηση +21,9% ως προς το 2017.
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr