Vintage Story: Όταν το 1969 η Κατρίν Ντενεβ & ο Ζαν Πωλ Μπελμοντό έπαιξαν με πάθος στην Σειρήνα του Μισισιππή

Ο Λουί, ένας πλούσιος ιδιοκτήτης καπνοφυτειών, που ζει μόνος στο νησί…

Ο Λουί, ένας πλούσιος ιδιοκτήτης καπνοφυτειών, που ζει μόνος στο νησί Ρεϊνιόν, αποφασίζει να παντρευτεί δι’ αλληλογραφίας, μία άγνωστη γυναίκα, τη Ζιλί.

Όταν η Ζιλί θα φτάσει στο νησί ο Λουί θα συνειδητοποιήσει ότι δεν έχει καμία σχέση με τη γυναίκα της φωτογραφίας, αλλά αψηφώντας το γεγονός, θα την παντρευτεί. Όμως λίγο μετά το γάμο η Ζιλί θα εξαφανιστεί, κλέβοντάς του κι ένα μεγάλο χρηματικό ποσό.

Τότε ο Λουί θα ξεκινήσει ένα ανθρωποκυνηγητό αποφασισμένος να τη βρει και να ανακαλύψει την πραγματική της ταυτότητα. Οι έρευνες των ιδιωτικών ντετέκτιβ που προσλαμβάνει δεν έχουν αποτέλεσμα κι έτσι αποφασίζει να την αναζητήσει ο ίδιος. Η συνέχεια εκτυλίσσεται στην γαλλική Ριβιέρα και στις ελβετικές Άλπεις.

 

 

Ο Φρανσουά Τριφό στη Σειρήνα του Μισισιπή, την όγδοη ταινία του, αφιερωμένη στον Ζαν Ρενουάρ, βασίζεται στο pulp αστυνομικό μυθιστόρημα του Γουίλιαμ Άϊρις (ψευδώνυμο του Κορνέλ Γούλριτς) Βαλς στο σκοτάδι. Έχοντας στο πλευρό του δύο σπουδαίους γάλλους ηθοποιούς, τον Ζαν-Πολ Μπελμοντό και την Κατρίν Ντενέβ, στην μοναδική τους συνάντηση στην μεγάλη οθόνη, επενδύει πάνω στην ιδιόρρυθμη «χημεία» των αντιθέτων που παράγεται από τη συνύπαρξή τους: η γυναίκα εξαπατά με τη γοητεία της κι ο άντρας πέφτει στην παγίδα του ερωτικού πάθους.

Ταινία που χρησιμοποιεί τους κώδικες των κινηματογραφικών ειδών (διαφεύγοντας όμως από τα κλασικά τους στερεότυπα), η Σειρήνα του Μισισιπή είναι ένα θρίλερ χιτσκοκικών προδιαγραφών, με το σασπένς και το μυστήριο να συσκοτίζει την πραγματική ταυτότητα της Ζιλί (όπως στον Δεσμώτη του ιλίγγου) και ταυτόχρονα ένα έργο ψυχολογίας με μελοδραματικές αιχμές, που εξερευνά την σύγκρουση ανάμεσα στο πάθος και στην ηθική, τον έρωτα και το υλικό συμφέρον (Ζαν Ρενουάρ).

Κυρίαρχο στοιχείο στη δαιδαλώδη πλοκή της ταινίας είναι το παιχνίδι ανάμεσα στην αλήθεια και το ψέμα, καθώς και η αμφισημία, η προδοσία, το διφορούμενο, η διπλοπροσωπία και κυρίως η σαγήνη του κακού της καταστροφικής σειρήνας-αράχνης που παγιδεύει τον άντρα στο ερωτικό ιστό της. Η Κατρίν Ντενέβ λίγο μετά την Ωραία της ημέρας και λίγο πριν από την Τριστάνα, είναι κάτι παραπάνω από εκθαμβωτική.

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr