Topwoman: Η σεΐχα Μαγιάσα, του Κατάρ κέρδισε την πρώτη θέση των «ισχυρών της σύγχρονης τέχνης» στο Power 100! (φωτό)

Την πρώτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης των «ισχυρών της σύγχρονης τέχνης», Power 100, του περιοδικού ArtReview κατέκτησε η αδελφή του εμίρη του Κατάρ, Αλ Μαγιάσα μπιν Χαμάντ μπιν Καλίφα αλ Τάνι.

Την πρώτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης των «ισχυρών της σύγχρονης τέχνης», Power 100, του περιοδικού ArtReview κατέκτησε η αδελφή του εμίρη του Κατάρ, Αλ Μαγιάσα μπιν Χαμάντ μπιν Καλίφα αλ Τάνι.



Η σεΐχα –όπως πρέπει να αποκαλείται το μέλος αυτό της βασιλικής οικογένειας– πραγματοποίησε πρόσφατα σειρά σημαντικών αγορών, με στόχο να ενισχύσει τη συλλογή των μουσείων του βασιλείου, των οποίων είναι διευθύντρια, γράφει η Καθημερινή. Η 30χρονη μητέρα δύο παιδιών είχε απασχολήσει πρόσφατα τη δημοσιότητα με την αγορά της ελαιογραφίας του Πολ Σεζάν, «Οι χαρτοπαίκτες», για 185 εκατ. ευρώ, σπάζοντας κάθε προηγούμενο ρεκόρ τιμής για πίνακα ζωγραφικής σε δημοπρασία.



Η σεΐχα Μαγιάσα φέρεται να διαθέτει ετήσιο προϋπολογισμό της τάξεως του 1,5 δισ. ευρώ για αγορές έργων τέχνης. Τα κεφάλαια αυτά επέτρεψαν στη σεΐχα να αποκτήσει για λογαριασμό των μουσείων του εμιράτου έργα των Μαρκ Ρόθκο, Ρίτσαρντ Σέρα, Ρόι Λιχτενστάιν, Φράνσις Μπέικον, Αντι Ουόρχολ και Τζεφ Κουνς. Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πηγές, τα μουσεία του Κατάρ δαπάνησαν πέρυσι 75 εκατ. ευρώ για την ελαιογραφία του Πικάσο «Το παιδί με το περιστέρι» από την πρώιμη Μπλε Περίοδο του ζωγράφου.

Ο δημιουργός του καταλόγου Power 100, Μαρκ Ρέιπολτ, λέει: «Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους, κατά κάποιο τρόπο. Κανείς δεν αγοράζει έργα τέχνης όπως το Κατάρ. Και δεν είναι μόνο οι αγορές τους, αλλά και οι διεθνείς χορηγίες εκθέσεων και εικαστικών θεσμών».



Η σεΐχα Μαγιάσα είναι η δεύτερη γυναίκα που κατακτά την πρώτη θέση της κατάταξης Power 100. Πρώτη υπήρξε πέρυσι η Κάρολιν Κριστόφ-Μπακάρκιεφ, επιμελήτρια της έκθεσης σύγχρονης τέχνης Documenta στο Κάσελ της Γερμανίας. Η κατάταξη είχε αναδείξει παλαιότερα σημαντικούς συλλέκτες, γκαλερίστες και επιχειρηματίες στην πρώτη θέση, όπως ο θρυλικός Αμερικανός γκαλερίστας Λάρι Γκαγκόσιαν, ο Βρετανός διαφημιστής Τσαρλς Σάατσι και ο Γάλλος συλλέκτης και επιχειρηματίας Φρανσουά Πινό. Το 2011, η «στέψη» του αντιφρονούντος Κινέζου εικαστικού Αϊ Ουέι Ουέι είχε οργίσει το Πεκίνο.



Η σεΐχα Μαγιάσα είχε αντιμετωπίσει, πάντως, τις επικρίσεις του χώρου τον Νοέμβριο του 2011, με την απόφασή της να δαπανήσει το ποσόν των 3,3 εκατ. ευρώ για την αγορά περιδεραίου του οίκου Cartier από τη δεκαετία του 1930. Οι συνάδελφοί της είχαν υποστηρίξει τότε ότι η σεΐχα διαστρεβλώνει την αγορά τέχνης, αδιαφορώντας για το κόστος.

Η γενναιόδωρη αδελφή του σεΐχη Αλ Τάνι υπήρξε χορηγός της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης του Βρετανού γλύπτη Ντέμιεν Χιρστ στο μουσείο Tate Modern του Λονδίνου το 2012. Επίσης, είχε αγοράσει το μνημειώδες έργο του Αμερικανού εξπρεσιονιστή ζωγράφου Μαρκ Ρόθκο «Λευκό κέντρο», έναντι 45 εκατ. δολαρίων, το 2007 από τον απόγονο της οικογένειας Ροκφέλερ, Ντέιβιντ.

«Η ανάδειξη της σεΐχα Μαγιάσα στην πρώτη θέση αποδεικνύει πως η παγκοσμιοποίηση αφορά πλέον και την αγορά τέχνης», λέει ο κ. Ρέιπολτ.

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr