Ταινίες Πρώτης Προβολής: Σε θερινά σινεμά με Τσάρλι Τσάπλιν, Μπερτολούτσι και Spider-Man
Τι θα δούμε στο σινεμά;
Μπαίνοντας στον καυτό Ιούλιο και τρεις ημέρες πριν τις εκλογές, έξι νέες ταινίες και πέντε επανεκδόσεις έρχονται να δοκιμάσουν την τύχη τους στις κινηματογραφικές αίθουσες.
Το γεγονός της εβδομάδας σίγουρα η επανέκδοση, σε νέες κόπιες, του υποτιμημένου αριστουργήματος του Τσάρλι Τσάπλιν «Ο Κύριος Βερντού» (1947). Από κοντά και η κορυφαία δημιουργία του Μπερτολούτσι «Ο Κονφορμίστας» (1970), ενώ από τις νέες αφίξεις ξεχωρίζει το «Spider-Man: Μακριά από τον Τόπο του».
«Spider-Man: Μακριά από τον Τόπο του»
(«Spider-Man: Far from Home») Περιπέτεια φαντασίας, αμερικάνικης παραγωγής του 2019, σε σκηνοθεσία Τζο Βατς, με τους Τομ Χόλαντ, Σάμιουελ Λ. Τζάκσον, Ζεντάγια, Κόμπι Σμάλντερς, Τζον Φαβρό, Μαρίσα Τομέι κα.
«Διακοπές στη Βενετία»
(«Venice Calling») Δραματική κομεντί, γαλλικής παραγωγής του 2018, σε σκηνοθεσία Ιβάν Καλμπεράκ, με τους Μπενουά Πελβούρντ, Βαλερί Μπονετόν, Ελί Τονά, Γιουτζίν Μαρκούς, Ζιζί Λεντρόν κα.
«Γκλόρια»
(«Gloria Bell») Δραματική ταινία, αμερικάνικης και χιλιανής παραγωγής του 2019, σε σκηνοθεσία Σεμπάστιαν Λέλιο, με τους Τζούλιαν Μουρ, Τζον Τορτούρο, Μάικλ Σέρα κα.
«Διακοπές στην Ίμπιζα»
(«Ibiza») Κωμωδία, γαλλικής παραγωγής του 2019, σε σκηνοθεσία Αρνό Λεμόρτ, με τους Κριστιάν Κλαβιέ, Ματίλντ Σενιέ, Λεοπόλντ Μπουγκσμπάουμ, Πίλι Γκρουν, Τζόι Σταρ, Ολιβιέ Μαρσάλ κα.
«70 Πεντακοσάρικα»
(«70 Big Ones») Θρίλερ δράσης, ισπανικής παραγωγής του 2019, σε σκηνοθεσία Κόλντο Σέρα, με τους Έμα Σουάρεζ, Χιούγκο Σίλβα, Ντάνιελ Περέζ Πράντα, Νάταλι Πόζα κα.
«McQueen»
(«McQueen») Ντοκιμαντέρ, βρετανικής παραγωγής του 2018, σε σκηνοθεσία Ιαν Μπονοτέ και Πίτερ Ετεντγκουί.
ΕΠΑΝΕΚΔΟΣΕΙΣ
«Ο Κύριος Βερντού»
(«Monsieur Verdoux») Αστυνομική δραματική κωμωδία, αμερικάνικης παραγωγής του 1947, σε σκηνοθεσία Τσάρλι Τσάπλιν, με τους Τσάρλι Τσάπλιν, Μάρθα Ρέι, Γουίλιαμ Φρόλεϊ, Ρόμπερτ Λιούις κα.
«Ο Κομφορμίστας»
(«Il Conformista») Δραματική ταινία, ιταλογαλλικής παραγωγής του 1970, σε σκηνοθεσία Μπερνάρντο Μπερτολούτσι, με τους Ζαν Λουί Τρεντινιάν, Στεφανία Σαντρέλι, Ντομινίκ Σαντά, Υβόν Σανσόν, Πιέρ Κλεμεντί, κ.ά.
Ο Τρεντινιάν, άψογος, με ένα βλέμμα του δίνει όλο τον ψυχισμό του ήρωα, ενώ από κοντά και οι Ντομινίκ Σαντά, Στεφάνια Σαντρέλι και Πιέρ Κλεμεντί.
«Αγαπημένο μου Ημερολόγιο»
(«Caro Diario») Δραματική κομεντί, ιταλογαλλικής παραγωγής του 1993, σε σκηνοθεσία Νάνι Μορέτι, με τους Νάνι Μορέτι, Τζιοβάνα Μπότσολο, Τζένιφερ Μπιλς, Μάρκο Παολίνι, Κάρλο Ματζακουράτι κα.
«Μια Ζωή Ταλαιπωρία»
(«What Have I Done to Deserve This?») Κωμωδία, ισπανικής παραγωγής του 1984, σε σκηνοθεσία Πέδρο Αλμοδοβάρ, με τους Κάρμεν Μάουρα, Λουί Ολαστότ, Άγχελ ντε Άντρες Λοπέζ, Βερόνικα Φορκέ κα.
Από τις πρώτες ταινίες του Ισπανού σκηνοθέτη, μια ξέφρενη κωμωδία, με το βιτριολικό χιούμορ του Αλμοδοβάρ σε όλη τη διάστασή του να διαπερνά το πορτραίτο μίας παράξενης και δυσλειτουργικής οικογένειας στη Μαδρίτη. Ο Αλμοδοβάρ, που έχει πολλούς θαυμαστές και στη χώρα μας, εδώ ξαναμπαίνει στον κόσμο της κοινωνικής μαύρης κωμωδίας, με μία οξεία ματιά και μία κοφτερή ανατρεπτική σκηνοθετική φόρμα, που πολλές φορές ξεπερνά τα όρια και φτάνει στο γκροτέσκο. Η ταινία καταπιάνεται με μια οικογένεια που έχει διαβρωθεί από τους καταπιεστικούς εσωτερικούς μηχανισμούς της, ενώ η υπερβολική παρουσίασή της φανερώνει έναν κόσμο σε υστερία, που δεν μπορεί να διαχειριστεί τους πόνους και τα τραύματά της. Και μέσα από αυτή την ιστορία ταυτόχρονα ο Αλμοδοβάρ γκρεμίζει τα στερεότυπα και την μικροαστική ηθική, αγκαλιάζοντας με συμπάθεια τους ήρωές του και ειδικότερα τις ηρωίδες του, με τις οποίες ταυτίζεται περισσότερο. Με λίγα λόγια το αγαπημένο σύμπαν του Αλμοδοβάρ, που θα λατρέψουν οι θαυμαστές του και θα αφήσει αδιάφορους ή θα ενοχλήσει τους υπόλοιπους.
«Οι Πατριώτες»
(«Okraina») Αντιπολεμικό δράμα, ρωσικής παραγωγής του 1933, σε σκηνοθεσία Μπόρις Μπάρνετ, με τους Αλεξάντερ Κιστιάκοφ, Σεργκέι Κομάροφ, Γιελένα Κούτσμινα κα.
Εξαιρετικού ενδιαφέροντος αντιπολεμικό δράμα, για τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο, που γύρισε ο Μπόρις Μπάρνετ στη χρυσή εποχή του σοβιετικού σινεμά, αλλά απέχει πολύ από το μεγαλείο του Αϊζενστάιν ή τον προσωπικό κινηματογράφο των Πουντόβκιν και Ντοβζένκο. Με λίγα λόγια, ταινία, που έχει υπέροχες στιγμές και που διακρίνεις την τεράστια έμπνευση του σκηνοθέτη, ο οποίος, ωστόσο, περιχαρακώνεται από τη σοβιετική προπαγάνδα, παρότι οι ήρωές του πολλές φορές βγαίνουν από το κάδρο της ιδεολογίας για να πατήσουν στη γη και να επιβιώσουν από την τρέλα του πολέμου. Ένα φιλμ που απευθύνεται στους φανατικούς σινεφίλ, στους λάτρεις της χρυσής εποχής του σοβιετικού κινηματογράφου, στους σπουδαστές σινεμά και στους επαγγελματίες του χώρου σύμφωνα με το ΑΠΕ.
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr