Topwoman η Αμέλια Σόουαλτερ: μόλις 30 ετών και είναι το διαδικτυακό «υπερόπλο» του Ομπάμα- Έρχεται στην Αθήνα
Mόλις 30 χρόνων, η Αμέλια Σόουαλτερ έχει ήδη ένα εντυπωσιακό βιογραφικό. Διετέλεσε διευθύντρια Digital Analytics της εξαιρετικά επιτυχημένης εκστρατείας επανεκλογής του προέδρου Ομπάμα και τώρα φιλοδοξεί να μεταφέρει αυτή τη δυναμική κουλτούρα σε προοδευτικές οργανώσεις, αποστολές και επιχειρήσεις.
Mόλις 30 χρόνων, η Αμέλια Σόουαλτερ έχει ήδη ένα εντυπωσιακό βιογραφικό. Διετέλεσε διευθύντρια Digital Analytics της εξαιρετικά επιτυχημένης εκστρατείας επανεκλογής του προέδρου Ομπάμα και τώρα φιλοδοξεί να μεταφέρει αυτή τη δυναμική κουλτούρα σε προοδευτικές οργανώσεις, αποστολές και επιχειρήσεις.
Ειδικεύεται στην ανάλυση δεδομένων μέσω δημιουργίας πειραματικών μοντέλων κι έχει ιδιαίτερη εμπειρία στην ηλεκτρονική εύρεση πόρων, ενώ έχει σχεδιάσει και εφαρμόσει εκατοντάδες δοκιμαστικά μοντέλα μεγάλης κλίμακας για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας όλων των τύπων ψηφιακής προσέγγισης για την εκστρατεία επανεκλογής. Πολλά από αυτά τα μοντέλα οδήγησαν σε δεκάδες εκατομμύρια επιπλέον έσοδα για την εκστρατεία.
Η Σόουαλτερ, η οποία είναι μια από τους ομιλητές που θα φιλοξενηθούν στο TEDxAthens 2013 (29 και 30 Νοεμβρίου στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών) με κεντρικό θέμα τα «Αχαρτογράφητα νερά», απάντησε γραπτώς σε ερωτήσεις της «Καθημερινής» για την εμπειρία της εκστρατείας επανεκλογής του Ομπάμα.
Nέες προοπτικές
Τι να περιμένει το ελληνικό ακροατήριο από την ομιλία σας στο TEDxAthens; Συμβουλές για τους εγχώριους πολιτικούς, νέες ιδέες για τους Ελληνες που δημιουργούν στρατηγικές ή μια λεπτομερή περιγραφή της εμπειρίας σας στην εκστρατεία επανεκλογής του Ομπάμα;
– Θα μιλήσω για τους τρόπους αξιοποίησης της επιστημονικής μεθοδολογίας στην εκστρατεία του Ομπάμα και για το πώς η υιοθέτηση μιας φιλοσοφίας πειραματισμού μπορεί να απελευθερώσει το μυαλό και να δημιουργήσει νέες προοπτικές.
Εχετε αναφέρει ότι χρησιμοποιήσατε πολλές από τις τεχνικές που εφαρμόσθηκαν κατά την πρώτη εκστρατεία και στην εκστρατεία επανεκλογής. Εκτός από τις γνώσεις και τις πληροφορίες που αποκομίσατε το 2008, υπήρξε κάποια δοκιμασμένη μεθοδολογία που δόμησε τις τακτικές που ακολουθήσατε;
– Χρησιμοποιήσαμε πολλές από τις τεχνικές του 2008, αλλά τις φέραμε σε ένα νέο επίπεδο. Κάναμε περισσότερες δοκιμές, δημιουργήσαμε περισσότερα πειραματικά μοντέλα και γενικά υπήρξαμε πιο αυστηροί. Επρεπε να είμαστε! Ηταν πιο δύσκολη η μάχη που έπρεπε να δώσουμε το 2012 και έπρεπε να πολεμήσουμε πιο σκληρά.
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν αποδειχθεί ιδιαίτερα αποτελεσματικά ως μέθοδοι διαφήμισης και διαμοιρασμού ή συλλογής πληροφοριών. Είναι εξίσου αποτελεσματικά στο να πείθουν χορηγούς και ισχύει το ίδιο για τα ηλεκτρονικά μηνύματα;
– Στο επιστημονικό μας πεδίο ακόμη μελετούμε την αποτελεσματικότητα των μέσων δικτύωσης στο να πείθουν· είναι ένα ερώτημα που δεν έχει απαντηθεί πλήρως. Στην εκστρατεία του Ομπάμα, η ψηφιακή επικοινωνία ήταν κατά κύριο λόγο ένας τρόπος να έρθουμε σε επαφή με τους ψηφοφόρους και τους χορηγούς. Τα e-mail αποδείχθηκαν εξαιρετικά αποτελεσματική μέθοδος για να πείσουμε τους ψηφοφόρους μας να δράσουν, είτε μέσω των δωρεών είτε μέσω του εθελοντισμού.
Κατά τη διάρκεια της εκστρατείας επανεκλογής είχατε πρόσβαση σε προσωπικά δεδομένα και σε πληροφορίες σχετικά με το ιστορικό δωρεών των ψηφοφόρων σας. Κάποιοι ίσως ενοχλούνται από αυτό το γεγονός. Σας προβλημάτισε η πιθανότητα να υπάρξουν αρνητικές αντιδράσεις από εκείνους που αντιμετωπίζουν με καχυποψία τις επικοινωνιακές μεθόδους που ακολουθούν οι υποψήφιοι;
– Εργαστήκαμε περισσότερο με βάση τα δεδομένα που μας παρέχουν οικειοθελώς οι υποστηρικτές μας - ηλεκτρονικές διευθύνσεις, ιστορικό δωρεών, υπογραφές για διάφορα αιτήματα κ.λπ. Σε ό,τι αφορά την προσέλκυση ψηφοφόρων, είναι αλήθεια ότι οι ΗΠΑ έχουν στη διάθεσή τους διάφορες δημόσιες πληροφορίες για τον καθένα. Είναι συνημμένο στους δημόσιους φακέλους εάν κάποιος ψήφισε στις προηγούμενες εκλογές - φυσικά δεν γίνεται γνωστό το τι ψήφισε. Οι αναλυτές της εκστρατείας προσπαθούν να αξιοποιήσουν με τον καλύτερο τρόπο αυτές τις νόμιμες δημόσιες πληροφορίες, ώστε να δημιουργήσουν ένα πιο προσωπικό μήνυμα που θα έχει νόημα για το κάθε άτομο. Αυτό μπορεί να θεωρηθεί χειραγώγηση, αλλά εγώ δεν το αντιμετωπίζω έτσι. Πιστεύω ότι η χρήση των πληροφοριών βοηθάει στο να ξεκινήσουμε έναν διάλογο. Θέλουμε να μετατρέψουμε τη μαζική επικοινωνία σε κάτι πιο φιλικό.
Iστορικό δωρεών
Εχετε εξηγήσει σε παλαιότερη συνέντευξή σας ότι χωρίσατε τους ψηφοφόρους σε κατηγορίες ανάλογα με το ιστορικό δωρεών τους, χωρίς να εμμείνετε σε κατηγοριοποιήσεις μικρότερης κλίμακας. Υπήρξε κάποια ομάδα ατόμων που ήταν δυσκολότερο να πειστεί;
– Ο βασικός στόχος της ομάδας μου ήταν να χρησιμοποιήσουμε τα δεδομένα που είχαμε στη διάθεσή μας ώστε να έχουμε μια πιο αποτελεσματική επικοινωνία με τους υποστηρικτές μας. Δεν ήταν άνθρωποι που έπρεπε να πειστούν - σχεδίαζαν να ψηφίσουν τον Ομπάμα. Η δική μας δουλειά ήταν να τους ενθαρρύνουμε να αναλάβουν δράση, να γίνουν εθελοντές στην εκστρατεία μας και να κάνουν δωρεές. Κατά τη δοκιμή των μηνυμάτων που θα στέλναμε στους ψηφοφόρους, προέκυψε ότι το νικητήριο μήνυμα θα ήταν δημοφιλές σε όλες τις δημογραφικές ομάδες. Εξ ορισμού, η ομάδα που μας δυσκόλεψε περισσότερο ήταν τα άτομα που δεν είχαν κάνει κάποια δωρεά ποτέ στο παρελθόν.
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr