Μόνο στο eirinika.gr: not just Greek salad: ένα μπακάλικο με του κόσμου τα ελληνικά καλούδια έγινε πρώτα ηλεκτρονικό και τώρα ένα υπερ-μοντέρνο ελληνικό παντοπωλείο στην καρδιά της Αθήνας (φωτο)

Ε.Ν: Κε Αλιβιζάτο απ' όσο γνωρίζω αρχικά το παντοπωλείο σας ήταν ηλεκτρονικό και αναφερόταν στην αγορά του εξωτερικού, πως πήρατε την απόφαση να μεταφέρετε αυτό το ηλεκτρονικό παντοπωλείο σε κατάστημα και να απευθυνθείτε και στην Ελληνική αγορά;




Μ.Α: Έναυσμα του εγχειρήματος notjustgreeksalad ήταν η εξ’ αποστάσεως πώληση ελληνικών προϊόντων τροφίμων μέσω του διαδικτύου σε χώρες του εξωτερικού. Οι χώρες όπου αρχικά πραγματοποιήθηκαν πωλήσεις ήταν εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κυρίως στην Αγγλία και τη Γερμανία. Η έρευνα προϊόντων ανά την Ελλάδα που πραγματοποιήσαμε, και συνεχίζουμε να υποστηρίζουμε καθημερινά, επιβεβαίωσε τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των ελληνικών τροφίμων και αποκάλυψε τα μοναδικά τους χαρακτηριστικά. Ωστόσο η προώθηση του ηλεκτρονικού καταστήματος στο εξωτερικό αποκάλυψε την περιορισμένη αναγνωρισιμότητά τους εκεί. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με τις εγγενείς δυσκολίες που παρουσιάζει η πώληση τροφίμων μέσα από το διαδίκτυο, έδειξε ότι ήταν επιτακτική η ανάγκη φυσικής παρουσίας του notjustgreeksalad, με τη δημιουργία καταστήματος στην ελληνική αγορά, για την ενίσχυση της αξιοπιστίας μας και της αναγνωρισιμότητάς μας, έστω αρχικά σε τοπικό επίπεδο. Άλλωστε αυτό συνάδει και με τη μακροχρόνια στρατηγική μας, την ανάπτυξη δικτύου καταστημάτων.



Οι τρεις συνεργάτες, από τα αριστερά: ο Μανόλης Αλιβιζάτος, ο Βικέν Μπαλταγιάν και ο Λάµπρος Πυργιώτης

Ε.Ν: Στην προσπάθειά σας αυτήν υπήρχε κάποια βοήθεια από το κράτος;

Μ.Α:Μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει καμία βοήθεια από το κράτος αλλά ούτε και τραπεζική χρηματοδότηση. Το εγχείρημα έχει στηριχθεί πλήρως από εμάς, την ομάδα του notjustgreeksalad. Παράλληλα αντιμετωπίζουμε όλα τα προβλήματα της σημερινής ελληνικής πραγματικότητας, όπως καθυστερήσεις στις διαδικασίες, οικονομική ανασφάλεια των καταναλωτών, πλημμελής έλεγχος της αγοράς, κλπ.



Ε.Ν: Υπάρχει απήχηση στην αγορά του εξωτερικού για τα ελληνικά προϊόντα ;

Μ.Α:Η εικόνα που σχηματίστηκε από τις ηλεκτρονικές πωλήσεις είναι ότι τα αναγνωρίσιμα ελληνικά προϊόντα στους καταναλωτές του εξωτερικού είναι αυτά που έχουν μοναδικό παγκόσμιο brand. Αυτά τα προϊόντα είναι πολύ λίγα και η δυσπιστία που υπάρχει για την Ελλάδα, σε παγκόσμιο επίπεδο, δυσκολεύει σήμερα την τοποθέτηση των ελληνικών προϊόντων στις αγορές του εξωτερικού. Επίσης, πολλά χρόνια τώρα έχει «σκηνοθετηθεί» μία φολκλορική εικόνα του ελληνικού τροφίμου στο εξωτερικό, όσο αυτή η εικόνα «πουλούσε» ως προϊόν της τουριστικής βιομηχανίας. Στο γεγονός αυτό έρχεται η notjustgreeksalad να «φωνάξει» ότι η Ελλάδα δεν είναι μόνο η χωριάτικη σαλάτα της, αλλά ένα μεγάλο πλήθος από μοναδικά ελληνικά τρόφιμα, που μπορούν να εμπλουτίσουν τη διατροφή μας και τη διεθνή γαστρονομία.



Ε.Ν: Ποιο από τα προϊόντα σας θεωρείτε πως έχει την μεγαλύτερη απήχηση στους καταναλωτές;

Μ.Α:Στο παντοπωλείο μας μεγάλη απήχηση έχουν τα προϊόντα που συνθέτουν αυτό που ελπιδοφόρα αρχίζει να αναγνωρίζεται ως ελληνικό πρωινό, όπως το μέλι και οι νιφάδες δημητριακών, τα παξιμάδια, οι μαρμελάδες  και ο ελληνικός καφές, καθώς και προϊόντα με προστιθέμενη αξία στην παρασκευή γευμάτων, χαρακτηριστικά τα αλείμματα και γενικά οι σάλτσες. Υπάρχουν βέβαια και αξιοσημείωτες περιπτώσεις πελατών που αναζητούν και βρίσκουν στο κατάστημά μας στοχευμένα προϊόντα, όπως ιδιαίτερα είναι τα ζυμαρικά Ζέας του Κτήματος Αντωνόπουλου και τα γαλακτοκομικά του Λακαφώση.



Ε.Ν: Τα προϊόντα του παντοπωλείου προέρχονται από μικρούς παραγωγούς; θα μπορούσε κάποιος παραγωγός να απευθυνθεί στο παντοπωλείο σας για κάποια ενδεχόμενη συνεργασία;

Μ.Α:Καθημερινά ερχόμαστε σε επαφή με παραγωγούς, είτε με δική μας είτε με δική τους πρωτοβουλία, προκειμένου να εξετάσουμε την τοποθέτηση των προϊόντων τους στο κατάστημά μας, τόσο στο φυσικό όσο και στο ηλεκτρονικό. Κάθε παραγωγός είναι ευπρόσδεκτος να έρθει και να μας εκθέσει τα χαρακτηριστικά του προϊόντος του. Μάλιστα, επειδή έχουμε εντοπίσει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μικροί παραγωγοί, οργανώνουμε συστηματικά εργαστήρια μεταξύ τους και με καταναλωτές του καταστήματός μας προκειμένου μέσω ζωντανών ανταλλαγών να συνειδητοποιούν το πού δίνουν οι ίδιοι οι καταναλωτές έμφαση στο προϊόν τους αλλά και να ενημερώνονται από εξειδικευμένα στελέχη σε θέματα όπως η τυποποίηση/συσκευασία, η προώθηση, η γαστρονομία κλπ.



Ε.Ν: Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια; Σκέφτεστε στο μέλλον να επεκτείνετε την επιχείρησή σας και με άλλα καταστήματα στην Ελλάδα, ίσως και στο εξωτερικό;

Μ.Α:Η επέκταση του notjustgreeksalad με άλλα καταστήματα τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό θα προκύψει από την αγορά. Το επιχειρηματικό μας σχέδιο στηρίζεται τόσο στην ανάπτυξη των ηλεκτρονικών πωλήσεων όσο και στη δημιουργία νέων σημείων πώλησης με ενδιαφέρον. Η ιδέα του notjustgreeksalad είναι ανοιχτή σε συνεργασίες που αποσκοπούν ιδιαίτερα στη διεθνή προβολή των ελληνικών προϊόντων.

http://www.notjustgreeksalad.com/el/

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr