Οι αποστάσεις στις πισίνες, οι χώροι, τα μέτρα στην ρεσεψιόν, τα housekeeping
Έτσι θα λειτουργούν τα εστιατόρια των ξενοδοχείων
Το πλαίσιο λειτουργίας των ξενοδοχειακών μονάδων και τους κανόνες που θα ισχύσουν μόλις ανοίξουν. Πρόκειται για τα υγειονομικά πρωτόκολλα που μπαίνουν στην τουριστική αγορά, όπως τα εισηγήθηκε ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας σε διαβούλευση με το υπουργείο Τουρισμού και που επί του παρόντος τίθενται υπό επεξεργασία από τις ενώσεις των τουριστικών επιχειρήσεων.
Τι προβλέπεται για τα ξενοδοχεία
Οι προδιαγραφές για την επαναλειτουργία των τουριστικών καταλυμάτων αφορούν όλα τα καταλύματα ανεξαρτήτως τεχνικών και λειτουργικών προδιαγραφών, κατάταξης, είδους, διάρκειας λειτουργίας. Κάθε τουριστικό κατάλυμα θα πρέπει να καταρτίσει πρωτόκολλο σύμφωνα με τις οδηγίες του υπουργείου Τουρισμού.
Σημειώνεται πως οι μονάδες συνεχούς λειτουργίας θα μπορούν να ανοίξουν από την 1η Ιουνίου, ενώ τα εποχικά ξενοδοχεία μέσα στον Ιούλιο.
Σύμφωνα με το σχέδιο δράσης από τη διοίκηση/διεύθυνση του τουριστικού καταλύματος που θα συμμορφώνεται με τις συστάσεις του ΕΟΔΥ και θα αναθεωρείται ανάλογα με τις εξελίξεις, ορίζεται υγειονομικός υπεύθυνος για κάθε κατάλυμα και υπεύθυνος για κάθε επιμέρους τμήμα ενώ το προσωπικό θα είναι εκπαιδευμένο στην τήρηση του πρωτοκόλλου.
Για τους εργαζόμενους στα ξενοδοχεία προβλέπονται τα εξής:
-Εκπαίδευση όλου του προσωπικού στα πρωτόκολλα υγιεινής και διαχείρισης κρουσμάτων κορoνοϊού
-Κάθε μέλος του προσωπικού πρέπει να συμμορφώνεται αυστηρά με τα βασικά προστατευτικά μέτρα κατά του COVID-19 που συνιστά ο ΠΟΥ και ο ΕΟΔΥ: τήρηση υγιεινής χεριών, σωματικών αποστάσεων από τους πελάτες και το λοιπό προσωπικό, αποφυγή αγγίγματος προσώπου και γενικά προσωπική και αναπνευστική υγιεινή.
-Το τουριστικό κατάλυμα οφείλει να χορηγεί σε κάθε μέλος του προσωπικού επαρκή μέσα ατομικής προστασίας
-Συνιστάται στο προσωπικό να μείνει στο σπίτι και να ζητήσει ιατρική βοήθεια αν παρουσιάζει συμπτώματα σχετικά με την ασθένεια, ειδοποιώντας τον υγειονομικό υπεύθυνο του καταλύματος.
-Προτείνεται ο αποκλεισμός από την εργασία οποιουδήποτε ατόμου με συμπτώματα και επαναφορά στην εργασία εάν η εργαστηριακή εξέταση είναι αρνητική
-Συνιστάται στο προσωπικό που διαμένει στο κατάλυμα να παραχωρούνται μονόκλινα δωμάτια
-Συνιστάται το προσωπικό να θερμομετριέται κάθε πρωί στο πλαίσιο ατομικής ευθύνης. Ενδελεχής έλεγχος του προσωπικού μπορεί να ακολουθήσει συναρτήσει της επιδημιολογικής εικόνας της τοπικής κοινότητας / περιοχής.
-Αν κάποιο μέλος του προσωπικού έρθει σε επαφή με κρούσμα οφείλει να το δηλώσει άμεσα στον υγειονομικό υπεύθυνο του καταλύματος και να απομακρυνθεί από την εργασία.
Επίσης, για τους σκοπούς δράσεων προστασίας της δημόσιας υγείας, η διεύθυνση του καταλύματος οφείλει να τηρεί αρχείο των μελών προσωπικού και όλων των ατόμων που διέμειναν στο ξενοδοχείο ώστε να καθίσταται δυνατή η επικοινωνία με τις στενές επαφές τυχόν κρούσματος COVID-19, που ενδέχεται να ταυτοποιηθεί εκ των υστέρων.
Συνιστάται η ενημέρωση της ιστοσελίδας του τουριστικού καταλύματος με ειδική ενότητα COVID-19, στην οποία θα αναρτά τα μέτρα και την νέα πολιτική του καταλύματος περί λήψης αυξημένων μέτρων υγιεινής, αλλαγές σε ωράρια λειτουργίας κοινόχρηστων χώρων, τροποποίηση διάρκειας check-in/check-out. Αντίστοιχα, μπορεί να ακολουθήσει ενημέρωση με τα διαθέσιμα μέσα εντός του καταλύματος (π.χ. σε τηλεοράσεις κοινόχρηστων χώρων, σε τηλεοράσεις δωματίων, σήμανση προ της εισόδου στους επιμέρους κοινόχρηστους χώρους και έντυπη ενημέρωση στην υποδοχή).
Τα μέτρα στις ρεσεψιόν
-Το προσωπικό θα λαμβάνει μέτρα υγιεινής (πλύσιμο χεριών), θα κρατά αποστάσεις τουλάχιστον ενός μέτρου τουλάχιστον από τους πελάτες (αποφυγή χειραψιών κτλ) και να ακολουθεί κανόνες υγιεινής (περίπτωση βήχα ή φτερνίσματος)
-Συνιστάται η αποφυγή τοποθέτησης σε θέσεις υποδοχής ατόμων που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού.
-Όταν ζητείται, να υπάρχει δυνατότητα: α) ενημέρωσης επισκεπτών για την πολιτική του καταλύματος και τα μέτρα που έχει λάβει για την αντιμετώπιση τυχόν περιστατικών, β) παροχής χρήσιμων πληροφοριών για παρόχους υγείας, φαρμακεία κτλ στην περιοχή ή/και εντός του καταλύματος και γ) παροχής μέσων ατομικής προστασίας.
-Συνιστάται η παροχή ενημερωτικών φυλλαδίων βασικών υγειονομικών οδηγιών μεταφρασμένων σε αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά. Συμπληρωματικά, η παροχή των οδηγιών αυτών μέσω ανάπτυξης εφαρμογής σε κινητά τηλέφωνα.
-Άμεσα διαθέσιμα στοιχεία επικοινωνίας παρόχων υγείας, δημόσιων και ιδιωτικών νοσοκομείων και φαρμακείων
-Ειδικός εξοπλισμός (medical kit) για την περίπτωση εμφάνισης περιστατικού, όπως γάντια και μάσκες μιας χρήσης, αντιμικροβιακά καθαριστικά μαντηλάκια, ποδιά, μακρυμάνικη ρόμπα.
-Παρακολούθηση πελατών με διακριτικό τρόπο για έγκαιρη διάγνωση περιστατικού.
-Χρήση plexiglass στην υποδοχή (τοποθέτηση πολυκαρβονικού υλικού) για την περίπτωση των τουριστικών καταλυμάτων 60 κλινών και άνω
-Αντισηπτικό υγρό για χρήση από τον πελάτη
-Προσθήκη επιδαπέδιας σήμανσης σε απόσταση δύο μέτρων όπου θα στέκεται ο πελάτης
-Ανάπτυξη εναλλακτικών του paper check-in (όπως mobile concierge, χρήση tablets που μπορούν να απολυμανθούν μετά από κάθε χρήση, τοποθέτηση τερματικών POS σε σημείο κοντά στον πελάτη, αποκλειστική χρήση καρτών για την πληρωμή)
-Αποφυγή συνωστισμού κατά το check-in/check-out – τήρηση αποστάσεων
-Απολύμανση των key cards –τοποθέτησή τους σε ειδικό δοχείο προς απολύμανση.
-Διεύρυνση διάρκειας check-out και check-in μεταξύ των διαμονών.
-Εξέταση δυνατότητας check-in σε υπαίθριο χώρο
-Απαγόρευση εισόδου στο κατάλυμα σε μη διαμένοντες
Υπηρεσίες ορόφου (καθαριότητα, απολύμανση, housekeeping), δωματίων και κοινόχρηστων χώρων
-Ενίσχυση υπηρεσιών υγιεινής σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους και ειδικότερα σε αντικείμενα "υψηλού κινδύνου" (πχ. πόμολα, κομβία ανελκυστήρων)
-Σύσταση για χρήση ανελκυστήρων από συγκεκριμένο αριθμό ατόμων ανάλογα με το μέγεθος του θαλάμου.
-Σχολαστικό καθάρισμα και πολύ καλός αερισμός δωματίου κατά τις ώρες που μεσολαβούν μεταξύ διαμονών.
-Έλεγχος καλής λειτουργίας πλυντηρίων πιάτων και ρούχων (ως προς τη χρησιμοποιούμενη θερμοκρασία και τη δοσολογία απορρυπαντικών)
-Επαρκής εξοπλισμός προσωπικού (γάντια, μάσκες, ρόμπα, κλειστά παπούτσια)
-Το προσωπικό καθαριότητας συνιστάται να χρησιμοποιεί απλή χειρουργική μάσκα (σε περίπτωση μη διαθεσιμότητας χειρουργικής μάσκας, συστήνεται η χρήση πάνινης), γάντια και αδιάβροχη ρόμπα μιας χρήσης. Για όσο χρόνο εργάζεται, το προσωπικό καθαριότητας δεν πρέπει να αγγίζει με τα χέρια του το στόμα, τη μύτη ή τα μάτια του, να καπνίζει ή να τρώει.
-Μη συχνός καθαρισμός δωματίου κατά τη διάρκεια της διαμονής (αποφυγή επαφής εργαζομένων καθαριότητας με πιθανό κρούσμα και περαιτέρω μετάδοση).
-Κατάργηση καθημερινής αλλαγής ιματισμού και πετσετών, της βραδινής ετοιμασίας παρά μόνο κατόπιν αιτήματος του πελάτη.
-Απομάκρυνση διακοσμητικών αντικειμένων (μαξιλαριών, κλινοσκεπασμάτων)
-Απομάκρυνση κοινόχρηστων αντικειμένων πολλαπλής χρήσης όπως μενού, περιοδικά, κλπ.
-Απομάκρυνση συσκευών καφέ, βραστήρων, συσκευασιών καφέ, τσαγιού και όλων των προϊόντων μίνι μπαρ
-Τοποθέτηση καλύμματος μιας χρήσης στα χειριστήρια της τηλεόρασης και του κλιματιστικού
-Οι υφασμάτινες επιφάνειες (πχ ταπετσαρίες επίπλων) πρέπει να καθαρίζονται με συσκευή ατμού (θερμοκρασία> 70°).
-Άνοιγμα θυρών και παραθύρων για φυσικό αερισμό του χώρου καθημερινά.
-Σήμανση για το πότε και πώς καθαρίστηκε το δωμάτιο
-Τοποθέτηση ατομικών αντισηπτικών υγρών σε κάθε δωμάτιο ή συσκευής αντισηψίας
Όπως γράφει η δημοσιογράφος Βίκυ Κουρλιμπίνη αποκλειστικά στο capital.gr
Έτσι θα λειτουργούν τα εστιατόρια των ξενοδοχείων
Η λειτουργία των εστιατορίων και των μπαρ θα γίνεται σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο. Προβλέπονται:
-Συστηματική τήρηση κανόνων υγιεινής από το προσωπικό
-Απολύμανση χεριών στην είσοδο και έξοδο από τον κάθε χώρο (dispenser)
-Πλύσιμο χειροπετσέτων, τραπεζομάντηλων και συνόλου μαχαιροπίρουνων ακόμα και αυτών που δεν χρησιμοποιήθηκαν, εναλλακτικά χρήση συσκευασμένων μαχαιροπίρουνων και τραπεζομάντηλων μιας χρήσης, συσκευασμένων τροφίμων σε ατομικές μερίδες, όπου είναι εφικτό
-Διάταξη τραπεζιών στο χώρο για συγκεκριμένο αριθμό ατόμων/τετραγωνικό -εξαιρουμένων των οικογενειών. Απόσταση μεγαλύτερη από 1,5 "πλάτη με πλάτη" των καρεκλών. Οι πελάτες να κάθονται αντικριστά σε απόσταση 1,5μ.
-Διεύρυνση χρονικού διαστήματος που είναι ανοικτά τα εστιατόρια για την εκ περιτροπής προσέλευση των επισκεπτών
-Έμφαση και προτροπή για room service χωρίς επιπλέον χρέωση.
-Το προσωπικό του room service να τηρεί αποστάσεις και να χρησιμοποιεί μέσα ατομικής προστασίας
-Κατά την κατανάλωση ποτών στα μπαρ παρέχονται μόνο συσκευασμένα ατομικά συνοδευτικά.
-Δεν συνιστάται η λειτουργία μπουφέ και συνιστάται η λειτουργία σερβιριζόμενων γευμάτων.
Χώροι αναψυχής για παιδιά
Στις παιδικές χαρές και ανοιχτούς χώρους παιδικής απασχόλησης, όπως και για τους κλειστούς χώρους (kids clubs) οι νέοι κανόνες είναι οι εξής:
-Λειτουργία χώρων αναψυχής για παιδιά σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο.
-Αν λειτουργούν, καθαρισμός και απολύμανση χώρων βάσει πρωτοκόλλου
-Εξέταση αναστολής λειτουργίας τους κατά περίπτωση.
-Πρόβλεψη περιορισμού του αριθμού των παιδιών σε εξωτερικές δομές παιδότοπων/παιδικών χαρών.
Παρακολούθηση παιδιών για τυχόν συμπτώματα
Υπηρεσίες ατομικών περιποιήσεων, spa και κοινόχρηστων εγκαταστάσεων
-Τοποθέτηση αντισηπτικών διαλυμάτων για την ξηρή αντισηψία των χεριών σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους (πχ. reception spa, κομμωτηρίου, κοινόχρηστα WC)
-Τοποθέτηση plexiglass στην υποδοχή του spa και του κομμωτηρίου
-Χρήση προστατευτικού εξοπλισμού (απλή χειρουργική μάσκα και γάντια)
-Αποφυγή συνωστισμού στις κοινόχρηστες εγκαταστάσεις
-Οδηγίες προς τους ενοίκους για την αποφυγή χρήσης των κοινόχρηστων εγκαταστάσεων σε περίπτωση που αισθάνονται άρρωστοι
Αποστάσεις στις πισίνες
-Η διάταξη των καθισμάτων (ξαπλώστρες, καρέκλες, πουφ, σεζλόνγκ, κτλ.) θα πρέπει να είναι τέτοια ώστε η απόσταση μεταξύ των ακρότερων σημείων των καθισμάτων δυο ατόμων που βρίσκονται σε δύο διαφορετικές ομπρέλες ή δύο ατόμων που διαμένουν σε διαφορετικό δωμάτιο, να είναι τουλάχιστον 2 μέτρα σε κάθε κατεύθυνση.
-Προσφορά πετσετών που θα καλύπτουν το σύνολο της επιφάνειας και απολύμανση κάθε ξαπλώστρας μετά από κάθε χρήση.
-Τοποθέτηση ειδικού υφάσματος μιας χρήσης πάνω στην ξαπλώστρα πριν την τοποθέτηση της πετσέτας
-Αυστηρός ορισμός αριθμού λουομένων: ο μέγιστος συνολικός αριθμός των εισερχομένων εντός της δεξαμενής κάθε στιγμή δεν θα πρέπει να είναι μεγαλύτερος του υπολογιζόμενου, βάσει του ρυθμού ανακυκλοφορίας ή ανανεώσεως του ύδατος της δεξαμενής, κατά την υπ’ όψη περίοδο, ως εξής:
α)Περίπτωση κολυμβητικής δεξαμενής με συνεχή χλωρίωση του ανακυκλοφορούντος νερού της δεξαμενής: αναλογία 500 L/h ανά λουόμενο.
β)Περίπτωση δεξαμενής υδρομάλαξης με συνεχή χλωρίωση του ανακυκλοφορούντος νερού της δεξαμενής: αναλογία 1200 L/h ανά λουόμενο.
γ) Περίπτωση κολυμβητικής δεξαμενής ή δεξαμενής υδρομάλαξης με ανανέωση του νερού από ασφαλή φυσική πηγή, μη υποκείμενη σε χλωρίωση: αναλογία 2000 L/h ανά λουόμενο.
Σε κάθε περίπτωση ο μέγιστος συνολικός αριθμός των εισερχομένων εντός της δεξαμενής κάθε στιγμή δεν θα είναι μεγαλύτερος από έναν λουόμενο ανά 2,5 m2 επιφανείας νερού.
- Σε εσωτερικές κολυμβητικές δεξαμενές: 2 άτομα ανά 20 τμ
- Συνεχής ανανέωση του συστήματος ανακυκλοφορίας του νερού με ρυθμό που να εξασφαλίζει την πλήρη ανανέωσή του στον χρόνο που αναλογεί σύμφωνα με το αντίστοιχο μέγεθος της κολυμβητικής δεξαμενής/εγκατάστασης ύδατος αναψυχής. Τήρηση του μέγιστου χρόνου πλήρους ανανέωσης νερού.
- Συνιστάται ο διαχωρισμός λουόμενων μέσω ενός ωρολογίου προγράμματος ή εφόσον είναι δυνατόν μέσω ξεχωριστών εγκαταστάσεων για την κολύμβηση και εξυπηρέτηση ευπαθών ομάδων. Στην περίπτωση ξεχωριστών εγκαταστάσεων, οι εγκαταστάσεις που εξυπηρετούν τις ευπαθείς ομάδες θα πρέπει να έχουν συγκεκριμένο προσωπικό, το οποίο θα εξυπηρετεί αποκλειστικά αυτές τις εγκαταστάσεις. Οι σερβιτόροι (καθώς και λοιπό προσωπικό που έρχεται σε επαφή με τους επισκέπτες) στην περιοχή με τους ευπαθείς επισκέπτες θα πρέπει να φορούν μάσκες και να εφαρμόζουν την υγιεινή των χεριών μετά την εξυπηρέτηση κάθε πελάτη. Θα πρέπει να υπάρχουν ξεχωριστές τουαλέτες και καταιωνητήρες (ντους) για τις ευπαθείς ομάδες και για τους υπόλοιπους επισκέπτες
Σημειώνεται ότι τα ανωτέρω για τις ξαπλώστρες ισχύουν ομοίως σε παραλία.
Χώροι εκδηλώσεων εντός καταλυμάτων (συνεδριακές αίθουσες, χώροι δεξιώσεων κοκ)
- Μείωση χωρητικότητας στο ήμισυ
- Χρήση προστατευτικού εξοπλισμού από το προσωπικό
- Αυξημένη καθαριότητα και απολύμανση του χώρου μετά από κάθε event
- Απολύμανση χεριών στην είσοδο και έξοδο από το χώρο
Κοινόχρηστοι χώροι (ανοιχτοί και κλειστοί)
Στους κοινόχρηστους χώρους περιλαμβάνονται lobby, καθιστικά, υπαίθρια καθιστικά (συμπεριλαμβανόμενων των deck γύρω από τις κολυμβητικές δεξαμενές).
-Σήμανση για υπενθύμιση στους πελάτες να τηρούν αποστάσεις – εφαρμογή μέτρων όπως ταινίες στο δάπεδο, κώνους ή άλλα μέσα για την τήρηση των αποστάσεων.
- Σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους τοποθέτηση αντισηπτικών διαλυμάτων για την ξηρή αντισηψία των χεριών.
- Μετακίνηση επίπλων για αποφυγή συνωστισμού στους κοινόχρηστους χώρους (4 άτομα/10 τμ).
- Ενδεχομένως self-service parking αντί για υπηρεσία valet. Αν παραμείνει η υπηρεσία valet parking, προστατευτικός εξοπλισμός για τον valet (απλή χειρουργική μάσκα και γάντια).
- Εξέταση αναστολής λειτουργίας των business centers, εναλλακτικά συστήνεται η διάθεση πρόσβασης σε wifi και σε υπηρεσίες εκτύπωσης ή άλλων υπηρεσιών business centers μέσω σύνδεσης από προσωπική συσκευή του πελάτη.
- Να περιορίζεται ο συνωστισμός στα αποχωρητήρια.
- Στα αποχωρητήρια, να συνιστάται με ενημερωτική σήμανση στους χρήστες να εκκενώνουν τις λεκάνες των κοινόχρηστων αποχωρητηρίων με κλειστό το καπάκι. Με τον τρόπο αυτό επιδιώκεται ο περιορισμός της μετάδοσης μέσω του αερολύματος από την τουαλέτα κατά τη στιγμή της εκκένωσης.
Υπηρεσία transfer πελατών
- O οδηγός αποφεύγει τις χειραψίες
-Ο οδηγός να εξασφαλίζει τον φυσικό αερισμό του οχήματος
- Μετακίνηση πελατών με private transfers μόνο.
- Οχήματα μέχρι 5 θέσεων, μεταφορά ενός επιβάτη πλέον του οδηγού. Κατ’εξαίρεση επιτρέπεται η μεταφορά δεύτερου επιβάτη, εφόσον αυτός είναι συνοδός ατόμου που χρήζει βοήθειας
- Οχήματα 6 ή 7 θέσεων, μεταφορά 2 επιβατών, πλέον του οδηγού
- Οχήματα 8 ή 9 θέσεων, μεταφορά 3 επιβατών, πλέον του οδηγού
- Επιτρέπεται η κατ’ εξαίρεση υπέρβαση του ορίου επιβατών, εφόσον στο όχημα επιβαίνουν πέραν του οδηγού μόνο γονείς με τα ανήλικα τέκνα τους.
- Υποχρεωτική η χρήση μη ιατρικής μάσκας προστασίας, τόσο από τους επιβάτες όσο και από τον οδηγό
- Στα club cars προστατευτικός εξοπλισμός (απλή χειρουργική μάσκα, γάντια) για τον οδηγό
Οι οδηγίες για τα τουριστικά λεωφορεία
- Τοποθέτηση πολυκαρβονικού υλικού (plexiglass) για τον οδηγό.
- Χρήση προστατευτικού εξοπλισμού (απλή χειρουργική μάσκα, γάντια) για τον οδηγό.
- Αντισηπτικό κατά την είσοδο.
- Επίσης να εισέρχονται από μπροστά και να εξέρχονται από πίσω για να μην διασταυρώνονται μέταξύ τους οι επιβάτες.
- Μείωση της χωρητικότητας στο ήμισυ.
- Πολύ καλός καθαρισμός και απολύμανση μετά από κάθε μεταφορά.
- Χρήση μάσκας για όλους τους επιβαίνοντες σε μεταφορικά μέσα.
Για τα τουριστικά οχήματα:
Σε κάθε όχημα πρέπει να αφήνεται μία θέση κενή προς όλες τις κατευθύνσεις και όλοι οι επιβαίνοντες να φορούν μάσκα σε όλη τη διάρκεια της διαδρομής.
Το όριο αυτό θα ισχύει έως 15 Ιουνίου 2020 όπου θα επανεκτιμηθεί η εφαρμογή του μέτρου και η επιδημιολογική κατάσταση και ενδεχομένως να αναθεωρηθεί.
Κάθε όχημα πρέπει να αναπτύξει γραπτό σχέδιο για τη διαχείριση ύποπτου περιστατικού COVID-19, το οποίο θα περιγράφει τα εξής:
α) τα συμπτώματα που χαρακτηρίζουν ένα άτομο ως ύποπτο κρούσμα λοίμωξης COVID-19 (αιφνίδια έναρξη νόσου, με τουλάχιστον ένα από τα παρακάτω συμπτώματα: βήχα, πυρετό, δύσπνοια),
β) το σχέδιο επικοινωνίας και ενημέρωσης της αρμόδιας αρχής στο επόμενο σταθμό σχετικά με το ύποπτο κρούσμα,
γ) τη διαδικασία της προσωρινής απομόνωσης του ατόμου το οποίο θεωρείται ως ύπoπτο κρούσμα COVID-19 μέχρι την ασφαλή μεταφορά του για ιατρική διάγνωση (εξασφάλιση φυσικού αερισμού, τοποθέτηση χειρουργικής μάσκας στο άτομο που παρουσιάζει συμπτώματα, χορήγηση χαρτομάντηλων, πλαστικής σακούλας για την απόρριψη τους και αντισηπτικό χεριών περιεκτικότητας 70% σε αλκοόλη),
δ) χρήση χειρουργικής μάσκας, προστατευτικών γυαλιών, και γαντιών από όποιον φροντίζει τον ασθενή (ο χρησιμοποιημένος προστατευτικός εξοπλισμός πρέπει να απορρίπτεται σε σακούλα και σε καμία περίπτωση να μην ξαναχρησιμοποιείται, ενώ μετά την απόρριψη του προστατευτικού εξοπλισμού πρέπει τα χέρια να πλένονται καλά με νερό και σαπούνι),
ε) αερισμός του οχήματος και καθαριότητα και απολύμανση των επιφανειών και των αντικειμένων μετά την απομάκρυνση του ασθενούς με διάλυμα χλωρίνης 0,1% (4 κουταλάκια του γλυκού χλωρίνης περιεκτικότητας 5% ανά 1 λίτρο νερού) ή αιθυλικής αλκοόλης 70% με χρόνο επαφής 10 λεπτών (τα υλικά καθαριότητας θα πρέπει ή να απορριφθούν ή να πλυθούν σε θερμοκρασία 90°C πριν επαναχρησιμοποιηθούν),
στ) τη διαδικασία αναφοράς στην αρμόδια αρχή του ύποπτου περιστατικού COVID-19.
Συνίσταται να γίνεται σχολαστική και πλήρης απολύμανση των οχημάτων μετά το τέλος της βάρδιας. Ο καθαρισμός με αντισηπτικό των επιφανειών και των σημείων συχνής επαφής εντός των οχημάτων (κυρίως χειρολαβές, χειρολισθήρες και καθίσματα) συνίσταται να γίνεται μετά το πέρας κάθε δρομολογίου.
Τα ενοικιαζόμενα οχήματα πρέπει να πλένονται και να απολυμαίνονται μεταξύ των χρήσεων τους από διαφορετικούς πελάτες.
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr