Πώς θα λειτουργήσουν φέτος τα σχολεία: Αλλαγές στα πρωτόκολλα, μάσκα παντού και περισσότερα tests (βίντεο)
Τι δήλωσε η Νίκη Κεραμέως;
Δύο εβδομάδες πριν ανοίξουν τα σχολεία η κυβέρνηση επεξεργάζεται πυρετωδώς το πρωτόκολλο λειτουργίας τους. Η υπουργός Παιδείας ανέφερε ότι όταν εντοπίζεται κρούσμα σε τάξη δεν θα κλείνει το τμήμα αλλά θα ξεκινά αυξημένο εργαστηριακό testing στην τάξη ενώ επανέλαβε ότι απόλυτη προτεραιότητα είναι να λειτουργήσουν δια ζώσης όλες οι εκπαιδευτικές δομές.
Ειδικότερα η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως μιλώντας σήμερα στον ραδιοφωνικό σταθμό ΣΚΑΪ 100,3 έδωσε την διαβεβαίωση ότι τα πρωτόκολλα θα αλλάξουν καθώς, όπως είπε, δεν νοείται να διακόπτεται η δια ζώσης εκπαίδευση.
Η κ. Κεραμέως ανέφερε πως τις επόμενες ημέρες θα υπάρξουν σχετικές ανακοινώσεις και αφού ολοκληρωθούν οι σχετικές συζητήσεις με την επιτροπή των ειδικών. «Φεύγουμε από την λογική του κλεισίματος τμήματος και πάμε σε αυξημένο testing και περισσότερα εργαστηριακά τεστ και μάσκα παντού πλην της γυμναστικής» σημείωσε η κ. Κεραμέως, σύμφωνα με την ιστοσελίδα του σταθμού.
Σημείωσε ακόμη πως απόλυτη προτεραιότητα αποτελεί να λειτουργήσουν δια ζώσης όλες οι εκπαιδευτικές δομές. Ανέφερε τέλος ότι περίπου το 80% των εκπαιδευτικών έχει εμβολιαστεί και αν προστεθεί ένα ποσοστό 10% που έχει νοσήσει, απομένει ένα 10% που δεν έχει εμβολιαστεί.
H πανδημία στα παιδιά και o ρόλος των σχολείων στη διασπορά του ιού
Σημειώνεται ότι παράλληλα ανακοινώθηκε και η η πρόσφατη αναφορά του Ευρωπαϊκού Κέντρου Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων αναφορικά με την πανδημία Covid-19 στα παιδιά και το ρόλο των σχολείων στη διασπορά του ιού. Οι αναφορές ανασκοπούνται από τους καθηγητές της Ιατρικής του ΕΚΠΑ, Δημήτριο Παρασκευή (αναπληρωτή καθηγητή Επιδημιολογίας και Προληπτικής Ιατρικής) και Θάνο Δημόπουλο (πρύτανης ΕΚΠΑ).
Τα κύρια σημεία παρουσιάζονται παρακάτω:
- Έχει αναφερθεί αυξημένη μολυσματικότητα για όλα τα μεταλλαγμένα στελέχη ειδικoύ ενδιαφέροντος (VOCs) και ειδικά για το στέλεχος Δέλτα σε όλες τις ηλικιακές ομάδες. Σε γεωγραφικές περιοχές με αυξημένη εμβολιαστική κάλυψη σε ενήλικες, αν η εμβολιαστική κάλυψη στα παιδιά είναι μικρή, αναμένεται τους προσεχείς μήνες να παρατηρηθούν όλο και μεγαλύτερα ποσοστά μολύνσεων SARS-CoV-2 σε παιδιά.
- Η πλειοψηφία των μελετών στις οποίες βασίζεται η παρούσα έκθεση πραγματοποιήθηκαν πριν από την εμφάνιση και ευρεία διασπορά του στελέχους Δέλτα. Αυτό το δεδομένο θα πρέπει να ληφθεί υπόψη κατά την ερμηνεία των αποτελεσμάτων της αναφοράς.
- Τα παιδιά όλων των ηλικιών μπορούν να μολυνθούν και να μεταδώσουν τον ιό. Τα παιδιά μικρότερης ηλικίας μεταδίδουν δυσκολότερα σε σχέση με μεγαλύτερα παιδιά και ενήλικες. Η πρόσφατη αύξηση του ποσοστού κρουσμάτων στα παιδιά πιθανόν αντιπροσωπεύει αυξημένο αριθμό κρουσμάτων με ήπια νόσο. Τα παιδιά ηλικίας 1-18 ετών έχουν πολύ χαμηλότερα ποσοστά νοσηλείας, σοβαρής νόσου που απαιτεί εντατική θεραπεία καθώς και κίνδυνο για θάνατο από όλες τις άλλες ηλικιακές ομάδες. Το ακριβές φορτίο νοσηρότητας καθώς και οι μακροπρόθεσμες συνέπειες της Covid-19 στον παιδικό πληθυσμό δεν έχει ακόμη προσδιοριστεί και αποτελεί προτεραιότητα για περαιτέρω έρευνα.
- Αποτελεί κοινή πεποίθηση ότι το κλείσιμο των σχολείων για τον έλεγχο της πανδημίας Covid-19 πρέπει να χρησιμοποιείται ως ύστατη λύση. Οι αρνητικές συνέπειες του προληπτικού κλεισίματος των σχολείων είναι πολλαπλές στα παιδιά και την κοινωνία γενικότερα, και πιθανόν τα μειονεκτήματα υπερτερούν του πιθανού οφέλους. Δεδομένου του αυξημένου κινδύνου διασποράς μεταξύ των μη εμβολιασμένων παιδιών, είναι επιτακτική ανάγκη να υπάρχει αυξημένη επιτήρηση στο σχολικό περιβάλλον για τη σχολική χρονιά 2021/2022.
- Δεδομένης της αυξημένης κυκλοφορίας μεταλλαγμένων στελεχών συμπεριλαμβανομένου του Δέλτα, συνδυασμοί μη φαρμακευτικών παρεμβάσεων (NPI), όπως η τήρηση της φυσικής απόστασης, και άλλων προληπτικών μέτρων που μειώνουν τον κίνδυνο μετάδοσης θα εξακολουθήσουν να είναι σημαντικά για την πρόληψη της μετάδοσης στο σχολικό περιβάλλον. Τα μέτρα θα πρέπει να προσαρμόζονται ανάλογα με τα επίπεδα μετάδοσης του SARS-CoV-2 στην κοινότητα, στο περιβάλλον των εκπαιδευτικών μονάδων καθώς και ανά ηλικιακή ομάδα. Η εφαρμογή των μέτρων θα πρέπει να λαμβάνει μέριμνα για να παρέχει στα παιδιά ένα βέλτιστο μαθησιακό και κοινωνικό περιβάλλον, μειώνοντας παράλληλα τον κίνδυνο μετάδοσης.
- Οι στρατηγικές διαγνωστικού ελέγχου στο εκπαιδευτικό περιβάλλον να στοχεύουν στην έγκαιρη ταυτοποίηση των περιστατικών ώστε να διασφαλιστεί η απομόνωσή τους, ο εντοπισμός και η καραντίνα των επαφών τους. Όταν εντοπίζονται κρούσματα, θα πρέπει να β για να πραγματοποιείται ιχνηλάτηση επαφών σύμφωνα με τις ισχύουσες κατευθυντήριες οδηγίες, έλεγχος των επαφών υψηλού κινδύνου με χρήση διαδικασιών ταχείας διάγνωσης.
- Παρότι το κλείσιμο των σχολείων αποτελεί μέτρο ύστατης ανάγκης, μπορεί να συμβάλει στη μείωση του SARS-CoV-2, αλλά ως μέτρο από μόνο του είναι ανεπαρκές για να αποτρέψει τη διασπορά στην κοινότητα απουσία άλλων παρεμβάσεων όπως η επέκταση της εμβολιαστικής κάλυψης ή η εφαρμογή μη φαρμακευτικών παρεμβάσεων. Η αποτελεσματικότητα του κλεισίματος των σχολείων φαίνεται να ήταν μειωμένη στο δεύτερο πανδημικό κύμα σε σύγκριση με το πρώτο, πιθανόν και λόγω των καλύτερων μέτρων υγιεινής στο σχολικό περιβάλλον.
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr