Bασίλης Ξυπολυτάς - πρόεδρος ΟΣΥ: Το πρώτο εξάμηνο του 2023 θα κυκλοφορούν τα πρώτα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία στην Αθήνα

Τι δήλωσε ο Bασίλης Ξυπολυτάς

 

Στη βιώσιμη κινητικότητα και πως μπορεί να αλλάξει τη ζωή στην πόλη εστίασαν οι συμμετέχοντες στη σχετική ενότητα, στη δεύτερη ημέρα τoυ 10ου συνεδρίου «Athens Energy Dialogues», που πραγματοποιήθηκε στις 26 και 27 Μαΐου, υπό τον συντονισμό του Κώστα Δεληγιάννη, Energy Editor, Ιnsider.gr, Εnergypress.gr.
 
Το ζήτημα, από την οπτική του αστικού τοπίου προσέγγισε η Δρ. Λενιώ Μυριβληλη, Αντιδήμαρχος Πρασίνου, Αστικής Ανθεκτικότητας και Προσαρμογής στην Κλιματική Αλλαγή του Δήμου Αθηναίων, αναφέροντας ότι ο στόχος πλέον στην Αθήνα είναι να αλλάξει άρδην, τα επόμενα χρόνια, το μίγμα στην κινητικότητα, με την παράλληλη αποδέσμευση από τα ορυκτά καύσιμα και αυτό πρέπει να υλοποιηθεί όχι μόνο σε σχέση με τα αυτοκίνητα, αλλά και για τα e-bikes και τα e-scooters.

Bασίλης Ξυπολυτάς, Πρόεδρος της ΟΣΥ ΑΕ, Δρ. Λενιώ Μυριβήλη,  Αντιδήμαρχος Πρασίνου, Αστικής Ανθεκτικότητας και Προσαρμογής στην Κλιματική Αλλαγή του Δήμου Αθηναίων, Κώστα Δεληγιάννη, Energy Editor, Ιnsider.gr, Εnergypress.gr και Aλεξ Λαγάκος, COO Βlue Grid

Κατά την ίδια «πρέπει να πάρουμε πίσω το δημόσιο χώρο από τα αυτοκίνητα, να βάλουμε τη φύση μέσα στην πόλη» και αυτό θα γίνει ριζοσπαστικά, με τον σχηματισμό «πράσινων» διαδρόμων και τη χρήση, ακόμα περισσότερο, του νερού.

 Η κα. Μυριβήλη κατέθεσε, επίσης, τα πρώτα συμπεράσματα από το δίκτυο 25 σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στο Δήμο Αθηναίων που ξεκίνησε να παρέχει υπηρεσίες από τον περασμένο Δεκέμβριο, δηλώνοντας ότι γίνεται χρήση και υπάρχει ενδιαφέρον από τους Δημότες, εκφράζοντας την άποψη ότι το κομμάτι της ηλεκτροκίνησης θα παίξει σημαντικό ρόλο τα επόμενα χρόνια στη βιωσιμότητα της κυκλοφορίας στην πόλη.  


 

Για το επανασχεδιασμό των αστικών συγκοινωνιών που δέχθηκαν μεγάλη πίεση εν μέσω πανδημίας έκανε λόγο ο Bασίλης Ξυπολυτάς, Πρόεδρος της ΟΣΥ ΑΕ, με τους ήδη υλοποιημένους στόχους να περιλαμβάνουν την ανανέωση του στόλου κατά 60%, την επισκευή σεβαστού αριθμού λεωφορείων και πρόσληψη εργαζομένων, με αποτέλεσμα πλέον να κυκλοφορούν στην πρωτεύουσα 1.350 λεωφορεία και η Αθήνα να είναι η πόλη με τα περισσότερα λεωφορεία στην Ευρώπη.
 
Ο επόμενος στόχος, κατά τον ίδιο, είναι η κυκλοφορία των ηλεκτροκίνητων λεωφορείων στους δρόμους της πόλης, με τον σχετικό διαγωνισμό, όπως επισήμανε ο Πρόεδρος της ΟΣΥ Α.Ε., να εξελίσσεται ομαλά και, εκτός απροόπτου, το πρώτο εξάμηνο του 2023 θα κυκλοφορούν στην Αθήνα τα πρώτα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία, γεγονός το οποίο αναμένεται να αλλάξει εντελώς την εικόνα της πόλης.
 
O κ. Ξυπολυτάς μίλησε και για την συμβολή των τρόλεϊ στην ηλεκτροκίνηση, αναφέροντας ότι στην πόλη κυκλοφορούν 220 λειτουργικά τρόλεϊ, σε 260 χλμ δίκτυο, κάνοντας, ήδη, την Αθήνα να βρίσκεται ανάμεσα στις πρώτες χώρες, ήδη, στη χρήση του ηλεκτρικού στις αστικές μεταφορές.


 
Για τις εναλλακτικές πηγές ενέργειας μέσα στην πόλη μίλησε, από την πλευρά του, ο Άλεξ Λαγάκος, COO Βlue Grid, υποστηρίζοντας ότι, καταρχήν, το υγροποιημένο αέριο (LNG) είναι ένα βιώσιμο καύσιμο, καθώς λύνει το πρόβλημα του αέρα στις πόλεις, έχει ανταγωνιστικές τιμές και εγγυάται ότι οι οδικές μεταφορές θα κινούνται με 100% ανανεώσιμη ενέργεια στο διηνεκές.
 
Έκανε, επίσης, λόγο για τις προοπτικές που δίνει το βιομεθάνιο ως οργανική ύλη, το οποίο χρησιμοποιείται ευρέως στην Ευρώπη και πλέον γίνεται και στην Ελλάδα προσπάθεια, προκειμένου να γίνει επιλογή για τους οικολογικά ευσυνείδητους πολίτες και  επιχειρηματίες.

 

Ο Κώστας Δεληγιάννης

Σε σχέση, δε, με το υδρογόνο, επισήμανε ότι η πιο εκτεταμένη χρήση του θα είναι γεγονός σύντομα, και στην Ελλάδα, ωστόσο, υπάρχει ακόμη δρόμος για το κόστος παραγωγής του, ενώ η κύρια αξιοποίησή του ως πηγή ενέργειας θα είναι, αρχικά, στα λεωφορεία.

Περισσότερες πληροφορίες στο www.athensenergydialogues.com

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr