Πρωτιά των Ελλήνων καταναλωτών σε όλη την Ευρώπη σε online αγορές – Το 87% eshopάρει διεθνώς
Διεθνές προφίλ αποκτούν σταδιακά οι Έλληνες που επιλέγουν να κάνουν αγορές μέσω Διαδικτύου
Εκτός από ψήφο εμπιστοσύνης στα εγχώρια online καταστήματα, στρέφονται για τις αγορές τους και εκτός ελληνικών συνόρων
Διεθνές προφίλ αποκτούν σταδιακά οι Έλληνες που επιλέγουν να κάνουν αγορές μέσω Διαδικτύου, καθώς, εκτός από την ψήφο εμπιστοσύνης στα εγχώρια online καταστήματα, στρέφονται για τις αγορές τους και εκτός ελληνικών συνόρων.
Σήμερα, το 87% των Ελλήνων καταναλωτών κάνει αγορές από διεθνή ηλεκτρονικά καταστήματα, με το ποσοστό αυτό μάλιστα να είναι –σύμφωνα με το PayPal eCommerce Index 2022– το υψηλότερο πανευρωπαϊκά.
Την ίδια στιγμή, τo 28% του τζίρου των ελληνικών e-shops προέρχεται από το εξωτερικό. Οι Έλληνες αναδεικνύονται μεταξύ των Ευρωπαίων να έχουν το πιο διεθνοποιημένο προφίλ αγορών, με τους Ιρλανδούς να ακολουθούν με 83%, τους Γερμανούς να έπονται με 82% και τους Ισραηλινούς να βρίσκονται στην 4η θέση των πιο φανατικών e-shoppers από το εξωτερικό με 79%.
Συνολικά, ο μέσος όρος των Ευρωπαίων που αγοράζουν από ηλεκτρονικά καταστήματα του εξωτερικού, διαμορφώνεται για το 2022 στο 74%.
Οι Έλληνες προτιμούν να προβαίνουν σε ηλεκτρονικές αγορές από επιχειρήσεις που εδρεύουν εκτός Ελλάδας με βασικό κίνητρο τις τιμές. Ειδικότερα, τα κίνητρα που τους οδηγούν σε online αγορές στο εξωτερικό είναι κυρίως οι καλύτερες τιμές (56%), όπως και η πρόσβαση σε μία πλουσιότερη γκάμα διαθέσιμων ειδών (42%).
Επιπλέον, ένας στους τρεις (το 35%) απαντά ότι επιλέγει να ψωνίζει από ηλεκτρονικά καταστήματα του εξωτερικού γιατί έχει τη δυνατότητα να ανακαλύψει νέα ενδιαφέροντα προϊόντα, τα οποία δεν γνώριζε καν ότι υπήρχαν.
Αν και οι Ελληνες κρατούν τον τίτλο των πιο φανατικών Ευρωπαίων στις online αγορές εκτός συνόρων, μια σημαντική μερίδα καταναλωτών εξακολουθεί να διστάζει να αγοράσει προϊόντα από ξένη χώρα.
To 21% των Ελλήνων απαντά ότι ο βασικός λόγος που δεν αγοράζει από το εξωτερικό, είναι γιατί το marketplace δεν κάνει αποστολές προϊόντων στην Ελλάδα. Αλλο ένα 31% παραδέχεται ότι έχει αφήσει ημιτελή μια αγορά από site του εξωτερικού γιατί η μέθοδος πληρωμής του καταστήματος δεν το εξυπηρετούσε.
Και φυσικά, ένα από τα βασικά εμπόδια είναι ο καθοριστικός παράγοντας της ασφάλειας, ο οποίος αφορά την έλλειψη εμπιστοσύνης των καταναλωτών προς ορισμένα marketplaces του εξωτερικού.
Σχεδόν 1 στους 3 Έλληνες προβάλλει αυτόν τον λόγο ως τη βασική αιτία που δεν κάνει online αγορές από καταστήματα εκτός Ελλάδας.
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr