4 παρεμβάσεις κατά τις ακρίβειας, 6 κατηγορίες προϊόντων: Τι αλλάζει στο βρεφικό γάλα - Πως θα καθορίζονται οι τιμές στο... χωράφι (βίντεο)
Ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Κώστας Σκρέκας εξειδίκευσε τα κυβερνητικά μέτρα
Στην εξειδίκευση των μέτρων της κυβέρνησης κατά της ακρίβειας προχώρησε ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Κώστας Σκρέκας σήμερα.
Προηγουμένως, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε την επιβολή πλαφόν στο βρεφικό γάλα, όπως επίσης και καθαρές τιμές στους τιμοκαταλόγους.
Ο κ. Σκρέκας ανακοίνωσε μέτρα σε 4 άξονες για την προστασία των καταναλωτών:
- Μείωση παροχών σε σούπερ μάρκετ: Περιορίζονται οι συνολικές εκπτώσεις των προμηθευτών κατά 30%, μεταφέροντας αντίστοιχα το όφελος στον καταναλωτή για απορρυπαντικά, καθαριστικά σπιτιού, αφρόλουτρα, σαμπουάν και βρεφικές πάνες.
- Αποτροπή άδικων ανατιμήσεων: Οσες εταιρείες κάνουν ανατιμήσεις δεν θα μπορούν να προβούν σε προωθητικές ενέργειες για ένα τρίμηνο.
- Καθαρές τιμές από το χωράφι στο ράφι: Υποχρεώνονται οι προμηθευτές να πωλούν τα προϊόντα τους σε καθαρές τιμές. Επιτρέπεται πιστωτικό τιμολόγιο έως 3% για επιστροφές προιόντων ή φύρα, To μέτρο αφορά νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά και κρέας.
- Πλαφόν στο μικτό κέρδος του βρεφικού γάλακτος: Συγκεκριμένα οι εταιρείες βρεφικού γάλακτος θα πρέπει να πωλούν σε τιμές μέχρι το άθροισμα του λειτουργικού τους κόστους και εμπορικού κέρδους 7%.
O κ. Σκρέκας τόνισε ότι με τα νέα μέτρα η κυβέρνηση στοχεύει να μειώσει τις τιμές στα ράφια των σούπερ μάρκετ προς ανακούφιση των καταναλωτών.
Επεσήμανε ότι οι έλεγχοι για αθέμιτη κερδοφορία συνεχίζονται και ότι μόνο το 2023 επιβλήθηκαν 1.865 πρόστιμα συνολικού ύψους 13,5 εκατ, ευρώ.
Τέλος, ο υπουργός Ανάπτυξης σημείωσε ότι συνεχίζετα η πρωτοβουλία μόνιμης μείωσης τιμής χάρη στην οποία έχουν μειωθεί οι τιμές σε πάνω από 1.300 προϊόντα , καθώς και το καλάθι του νοικοκυριού το οποίο πήρε παράταση για ένα εξάμηνο.
Προηγήθηκε σύσκεψη υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη που έστειλε το μήνυμα ότι «η Ελλάδα δεν είναι μπανανία»
Ο πρωθυπουργός εξηγώντας την νέα παρέμβαση της κυβέρνησης είπε ότι «οι παρεμβάσεις μας στοχεύουν πρωτίστως σε καθαρές τιμές τιμοκαταλόγου περιορίζοντας τις συνολικές εκπτώσεις των προμηθευτών κατά 30% και μεταφέροντας αντίστοιχα το όφελος στον καταναλωτή. Αφορά προϊόντα ευρείας χρήσης οδόντοκρεμες, καθαριστικά σπιτιού, αφρόλουτρα, σαμπουάν, βρεφικές πάνες, οπωροκηπευτικά».
Καταλήγοντας ο κ. Μητσοτάκης είπε: «Μας απασχολεί πολύ ως κυβέρνηση η οικονομική επιβάρυνση για τις νέες οικογένειες. Είναι κάτι που το έχουμε αντιμετωπίσει ήδη με σειρά υποστήριξης των νέων οικογένειων. Θυμίζω ότι από το 2019 η κυβέρνηση αυτή θέσπισε εφάπαξ βοήθημα 2.000 ευρώ για κάθε παιδί που γεννιέται στην πατρίδα μας. Αυτό βοηθάει πολύ μια οικογένεια με τα πρώτα έξοδα. Έχουμε δρομολογήσει και άλλες πρωτοβουλίες όπως η αύξηση αφορολόγητου κατά 1.000 ευρώ για κάθε παιδί, η αύξηση των επιδομάτων παιδιού για δημοσίους υπαλλλήλους, η αύξηση της άδειας μητρότητας. Άρα και τα μέτρα που θα εξαγγελθούν στη συνέχεια είναι στο πλαίσιο στήριξης της ελληνικής οικογένειας αντιλαμβανόμενοι πλήρως το βάρος που συνεπάγεται για μια οικογένεια η απόκτηση ενός παιδιού».
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr