Η νύφη δεν έβαλε νυφικό! Το ταγιέρ με μακριά φούστα είχε έμπνευση τη Μισέλ Φάιφερ & το γάμο της μαμάς της το 1978 (φωτό)
Ο καθοριστικός ρόλος της ταινίας "Ο σημαδεμένος"
"Ήξερα ότι δεν θα παντρευόμουν ποτέ με φόρεμα. Πάντα ήθελα ένα κοστούμι με φούστα. Αυτό φόρεσε και η μητέρα μου στον μικρό γάμο της στη Βοστώνη, πίσω το 1978, και έτσι αυτό ήθελα να φορέσω κι εγώ", εξομολογείται η νύφη Liana Satenstein.
"Μετά τον αρραβώνα μου πριν από δύο χρόνια, αποφάσισα γρήγορα ότι το δικό μου νυφικό κοστούμι με φούστα θα σχεδιαζόταν από τη Σβιτλάνα Μπέβζα, από το επώνυμο Bevza με έδρα το Κίεβο, την οποία ανακάλυψα για πρώτη φορά σε ένα ταξίδι στην Εβδομάδα Μόδας της Ουκρανίας το 2015, και έκτοτε έχουμε γίνει στενές φίλες.
Κατά τη διάρκεια των αρχικών συζητήσεών μας στο WhatsApp, είπα στη Μπέβζα ότι ήθελα να ανακαλέσω το κοφτερό, με έντονους ώμους στυλ της μητέρας μου, μαζί με το λευκό κοστούμι με φούστα της Μισέλ Φάιφερ από το Scarface (Ο Σημαδεμένος) αλλά... θα έπρεπε να κάνουμε τη φούστα πολύ πιο μακριά.
Επρόκειτο να κάνω έναν ορθόδοξο εβραϊκό γάμο και να παντρευτώ από τον αγαπημένο Ραβίνο Ρόντκιν του Μπράιτον, στη Μασαχουσέτη, για τον οποίο δούλευα τα καλοκαίρια όταν ήμουν στο πανεπιστήμιο.
Αν και κανείς δεν μου είπε ρητά ότι έπρεπε να ντυθώ σεμνά για την τελετή του γάμου, το μυαλό μου ήταν εκπαιδευμένο να σκέφτεται ότι θα έπρεπε. Όταν περνούσα τα καλοκαίρια δουλεύοντας για τον Ρόντκιν στο κατασκήνωση και το σχολείο του, κάλυπτα τα χέρια και τα γόνατά μου. Αυτή ήταν η πρώτη μου δουλειά γραφείου, και ήταν αναζωογονητικό να μαθαίνω για τους κώδικες ενδυμασίας στον χώρο εργασίας –και αργότερα να μαθαίνω το βαθύτερο νόημα της σεμνότητας στον Ιουδαϊσμό. Κάθε φορά που μπαίνω σε ένα θρησκευτικό σπίτι ή χώρο, εξακολουθώ να καλύπτομαι.
Η γαμήλια τελετή, γεμάτη από παραδόσεις αιώνων, δεν θα ήταν διαφορετική, και σχεδίαζα να ενσωματώσω την αίσθηση της πλήρους κάλυψης στην εμφάνισή μου."
"Το στήθος μου με έκανε να συνειδητοποιήσω ότι είχαμε άλλο ένα ζήτημα να αντιμετωπίσουμε: τον παράγοντα της σεμνότητας.
Δεν μπορούσα να φαίνομαι έτοιμη να ξεχειλίσω!
Έτσι πήγα να επισκεφτώ την Ορνέλα Φλαμούρι για να δώσω στο κομμάτι μια πινελιά ιερότητας. Για όσους δεν την γνωρίζουν, η Ορνέλα, καταγόμενη από την Αλβανία είναι η κορυφαία ράφτρα της Νέας Υόρκης, της οποίας όλη η οικογένεια έχει μια παράδοση αλά "My Cousin Vinny" όσον αφορά την τέχνη της προσαρμογής ρούχων (η αδερφή της, η μητέρα της, η γιαγιά της, και ούτω καθεξής).
Η Ορνέλα πρότεινε να προστεθεί ένα ύφασμα που να καλύπτει την κλείδα. Η φίλη μου και πρώην συνάδελφός μου, Άννυ Τσόι—τώρα κορυφαία στυλίστρια νυφικών—και εγώ πήγαμε στο Mood Fabrics για να βρούμε ένα ύφασμα που να ταιριάζει με το φόρεμα. Η ιδέα λειτούργησε: Η Ορνέλα τοποθέτησε μικροσκοπικά κουμπώματα σε κάθε πλευρά του V-λαιμού, καθώς και στο ύφασμα, και στη συνέχεια το ένωσε με το φόρεμα, δημιουργώντας έναν υπέροχο πέπλο θεϊκότητας."
Μέχρι το τέλος των αλλαγών στο φόρεμα, θυμήθηκα το τελευταίο σημαντικό στυλιστικό βήμα ενός παραδοσιακού εβραϊκού γάμου: το πέπλο. Είναι το πιο ιστορικό κομμάτι της Παλαιάς Διαθήκης!
Η Ρεβέκκα φορούσε πέπλο όταν παντρεύτηκε τον Ισαάκ, και φυσικά, ο Ιακώβ παντρεύτηκε τη Λεία νομίζοντας ότι ήταν η Ραχήλ—δυστυχώς, δεν μπορούσε να καταλάβει, γιατί υπήρχε ένα χοντρό κομμάτι υφάσματος που κάλυπτε το πρόσωπό της.
Αλλά ας μην παρεκκλίνω. Το πέπλο θα μπορούσε να ήταν ένα σεντόνι. Θα μπορούσε να ήταν ένα κομμάτι χαρτοπετσέτας. Ό,τι κι αν ήταν, χρειαζόμουν ένα κάλυμμα προσώπου—και αμέσως σκέφτηκα την Μπατσεβά Χάι.
Στην προσωπική της φωτογραφία γάμου, η Χάι φοράει ένα χοντρό υφασμάτινο πέπλο, το οποίο μου είπε ότι ήταν το τραπεζομάντιλο της γιαγιάς της. Αλλά δεν υπήρχαν κομμάτια από τη γιαγιά για μένα, και χρειαζόμουν ακόμα να δείξω το μακιγιάζ της Τσίτσι Σάιτο και τα μαλλιά της Έμμα Τομιόκα.
Επέστρεψα στο Mood Fabrics με την Τσόι, και με βοήθησε να βρω υλικό για να δημιουργήσει η Χάι το τέλειο πέπλο. Το φόρεμα ήταν από απαλό σατέν, οπότε γιατί να μην πάμε σε κάτι πλήρες, υπερβολικό, με στολίδια από κρύσταλλα;
Αγόρασα ύφασμα με κεντήματα από κρύσταλλα, το οποίο πήρα στο γραφείο της Χάι στο Midtown. Εκεί, αυτή και ένα μέλος της ομάδας της δημιούργησαν το κομμάτι κόβοντάς το και τοποθετώντας φόδρα από δίχτυ, ώστε να μην γλιστράει από το κεφάλι μου.
Μετά την τελετή, φόρεσα τα κοσμήματά μου: ένα σετ από κολιέ, δαχτυλίδι και σκουλαρίκια με μαργαριτάρια από τη δεκαετία του '80 που μου χάρισε η μητέρα μου, και ένα κολιέ με μαργαριτάρια από την πεθερά μου.
(Σύμφωνα με την παράδοση των Ασκεναζί Εβραίων, η νύφη δεν φοράει κοσμήματα κατά τη διάρκεια της τελετής.)
Ενώ η αφαίρεση του πέπλου έμοιαζε με μια μικρή αλλαγή μετά τον γάμο, το κοστούμι με τη φούστα χωρίς το σεμνό κομμάτι υφάσματος έμοιαζε εντελώς διαφορετικό—θα έλεγα σέξι.
Δεν χρειαζόταν αλλαγή ενδυμασίας. Στην πραγματικότητα, το μόνο αντικείμενο που παρέμεινε σε όλη τη διάρκεια; Τα κρεμ γοβάκια από τον "μάστορα" των σχεδιαστών υποδημάτων, Στιούαρτ Γουάιτσμαν.
Διαβάστε ακόμη: Το μοντέλο Mariacarla παντρεύτηκε τον καλό της, Claudio - Ιδού τα τρία vintage νυφικά & το πέπλο με Swarovski (φωτό)
Διαβάστε ακόμη: Γάμος με γνωριμία από το Facebook! – Ήταν μαθητές & τώρα παντρεύτηκαν μετά από 15 χρόνια – Η νύφη έμοιαζε με νεράιδα με τα 3 νυφικά της (φωτό)
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr