ShareWithCare: Η καμπάνια της Telekom υπέρ της προστασίας των παιδιών από τις ανεξέλεγκτες διαδικτυακές αναρτήσεις
ShareWithCare, η viral καμπάνια της Telekom που μοιράστηκε η COSMOTE για να ευαισθητοποιήσει το κοινό σχετικά με τους κινδύνους που ελλοχεύουν πίσω από τα upload παιδικών φωτογραφιών
Κάποτε, οι οικογενειακές φωτογραφίες έβγαιναν στον φωτογράφο της γειτονιάς ή ακόμη παλιότερα στον πλανόδιο φωτογράφο. Υπήρχε ένα αντίγραφο που το κρατούσε ο καθένας ως ανάμνηση μιας συγκεκριμένης σπουδαία στιγμής.
Μετά τα πράγματα άλλαξαν.
Το φιλμ και οι ατομικές φωτογραφικές μηχανές έδωσαν τη δυνατότητα να βγάζει ο καθένας τις πιο σημαντικές στιγμές της ζωής του ή εικόνες από ένα ωραίο ταξίδι.
Κι έρχεται η εποχή της Πολαρόιντ.
Η φωτογραφική μηχανή που έμοιαζε με παιχνίδι αφού μετά το κλικ εκτύπωνες αυτόματα τη φωτογραφία μπροστά στα μάτια σου-, περίμενες λίγα δευτερόλεπτα να στεγνώσει και είχες τη φωτογραφία στα χέρια σου.
Όλα αυτά είναι πλέον vintage.
Οι φωτογραφίες σε κορνίζες άρχισαν σιγά-σιγά να εξαφανίζονται από τις βιβλιοθήκες και τα σκρίνια.
Έδωσαν τη θέση τους στα κινητά τηλέφωνα, όπου μέσω της ραγδαίας εξέλιξης της τεχνολογίας, όλοι μας γίναμε φωτογράφοι.
Κλικάρουμε 24 ώρες το εικοσιτετράωρο.
Δεν εκτυπώνουμε σχεδόν ποτέ.
Οι φωτογραφίες αποθηκεύονται κατά χιλιάδες στο τηλέφωνο μας . Ένας νέος κόσμος όπου όλα πια καταγράφονται ήρθε στο φως.……. Τι ωραία! Αλλά και πόσο επικίνδυνα! Όλα στο φως από τη γέννηση του μωρού μας και την βάφτιση του μέχρι την πρώτη μέρα στο σχολείο, τη στιγμή που παίζει στον παιδότοπο, την ώρα που το ντύνουμε που κάνει δραστηριότητες με τους φίλους του. …-Όλα καλά-, αν όσα καταγράφονταν, παρέμεναν μόνο στη δική μας συσκευή.
Για να τα μοιραστούμε κάποια στιγμή όταν μεγαλώσουν τα παιδιά μας με τα παιδιά τους για να έχουν αναμνήσεις, καταγεγραμμένες και τότε θα τις μοιραστούν κι αυτά με τη σειρά τους.
Όμως, αυτό που περιγράφουμε απέχει από την πραγματικότητα, καθώς -πάνω από το 75% των γονιών δημοσιεύει φωτογραφίες των παιδιών του στα social media, ενώ οι 8 από τους 10 ακολούθους, τους είναι εντελώς άγνωστοι.
-Επιτακτική η ανάγκη για ασφάλεια και προστασία των ψηφιακών αποτυπωμάτων της νέας γενιάς
Καθημερινά εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο μοιράζονται στα social media φωτογραφίες από διακοπές, εξόδους, προσωπικά επιτεύγματα, ξεχωριστές εμπειρίες κ.λπ.
Όταν όμως, αυτές οι εικόνες ανεβαίνουν στο διαδίκτυο γίνονται αυτόματα - χωρίς γεωγραφικά και χρονικά όρια- διαθέσιμες σε όλο τον κόσμο. Είναι κάτι που κάνουμε πολλές φορές αυθόρμητα, χωρίς να έχουμε καλλιεργήσει την ψηφιακή μας εγρήγορση και χωρίς να αντιλαμβανόμαστε τις απρόβλεπτες συνέπειες για τα προσωπικά μας δεδομένα.
Σύμφωνα με έρευνα της Telekom, μέχρι την ηλικία των πέντε ετών, ένα παιδί έχει κατά μέσο όρο περίπου 1.500 φωτογραφίες του online, ανεβασμένες από τους γονείς του, χωρίς τη δική του συναίνεση.
Η Διεθνής Ημέρα Διαδικτύου είναι μια καλή αφορμή για να κάνουμε ένα βήμα πίσω και να σκεφτούμε καλύτερα πώς μπορούμε όλοι μας να προστατεύσουμε τα δεδομένα μας από ανεπιθύμητους κινδύνους.
Ήταν 29 Οκτωβρίου 1969, όταν για πρώτη φορά αποστέλλεται μέσω διαδικτύου ένα μήνυμα με μόλις δύογράμματα -LO, ανολοκλήρωτη προσπάθεια αποστολής του LOGIN-, αλλάζοντας για πάντα την επικοινωνία.
Σήμερα, 55 χρόνια μετά, η COSMOTE, γιορτάζει αυτήν την ημέρα-ορόσημο και ως μέλος του Ομίλου Telekom, μοιράζεται την κοινωνική καμπάνια « ShareWithCare », με τη δέσμευση να συνεχίσει να προωθεί την ψηφιακή ασφάλεια.
Η COSMOTE ενισχύει τις αξίες της υπεύθυνης χρήσης των τεχνολογιών και της διαδικτυακής προστασίας με άξονα κυρίως την προστασία των πιο ευάλωτων, δηλαδή των ανηλίκων, που εν αγνοία τους, προβάλλεται η εικόνα τους.
Η COSMOTE μοιράζεται την καμπάνια «ShareWithCare» τονίζοντας τους κινδύνους κλοπής ταυτότητας από την ψηφιακή υπερέκθεση
Με την καμπάνια « ShareWithCare », η Telekom αναδεικνύει την ανάγκη για ασφαλή διαχείριση της ψηφιακής ταυτότητας, στοχεύοντας να προστατεύσει την ιδιωτικότητα της νέας γενιάς και ειδικότερα των παιδιών.
Η πολυβραβευμένη καμπάνια - με Cannes Lions, Effie’s και πολλές ακόμα διακρίσεις- εστιάζει στους κινδύνους που κρύβει το «sharenting», δηλαδή η δημόσια κοινοποίηση εικόνων και
πληροφοριών παιδιών από τους γονείς τους, στα social media.
Η επικοινωνία ξεκινά με το δραματοποιημένο deepfakeβίντεο «Χωρίς συναίνεση - Ένα μήνυμα από την Ella» που δείχνει τις συνέπειες της κοινοποίησης των φωτογραφιών της μικρής Ella στο διαδίκτυο από τους γονείς της. Κάθε άτομο, συμπεριλαμβανομένων των παιδιών, έχει το δικαίωμα να καθορίζει τη δική του ψηφιακή ταυτότητα
Προβλέπεται μάλιστα, σύμφωνα με το TheNew Yorker, ότι μέχρι το 2030, τα δύο τρίτα των κρουσμάτων κλοπής ταυτότητας θα συνδέονται με αυτή την πρακτική, αυξάνοντας την έκθεση σε κινδύνους, όπως αναγνώριση προσώπου και άλλες απειλές για την ασφάλεια και την ιδιωτικότητα.
Έτσι, με τη βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης, δημιουργήθηκε από την 9χρονη ηρωίδα, η ενήλικη εκδοχή της.
Η «ενήλικη Ella» απευθύνεται στους γονείς της, ζητώντας τους να περιορίσουν την ψηφιακή έκθεσή της, προειδοποιώντας για τους κινδύνους που απορρέουν από την online δημοσίευση των παιδικών φωτογραφιών της. Οι αριθμοί αποτυπώνουν το μείζον ζήτημα της ιδιωτικότητας, καθώς το 75% των γονιών μοιράζεται και δημοσιεύει φωτογραφίες και videos των παιδιών του στα social media, ενώ οι 8 από τους 10 ακολούθους, τους είναι εντελώς άγνωστοι.
Μέσω αυτού του ψηφιακού χαρακτήρα, η Telekom υπογραμμίζει την ανάγκη για αυξημένη ψηφιακή εγρήγορση και ασφάλεια, καλώντας τους γονείς να προστατεύσουν τα προσωπικά δεδομένα των παιδιών τους, αποφεύγοντας δημοσιεύσεις που ενδέχεται να εκθέσουν την ταυτότητά τους και να προκαλέσουν μελλοντικά προβλήματα ασφάλειας και εκμετάλλευσης.
Η COSMOTE, μέλος του Ομίλου Telekom, συνεχίζει να στηρίζει πρωτοβουλίες που καλλιεργούν την ψηφιακή παιδεία, προωθούν την ασφαλή χρήση δεδομένων, καθώς και την προστασία του απορρήτου στο ψηφιακό περιβάλλον
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr