HONDA: Ρομπότ με κοινωνική συμπεριφορά & AI βοηθάει παιδιά με μακροχρόνια νοσηλεία από καρκίνο (φωτό)

Η Honda συνεργάστηκε με ένα νοσοκομείο στην Ισπανία για έναν καλό σκοπό.

Η HONDA ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΕΝΑ ΡΟΜΠΟΤ ΜΕ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΓΙΑ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΥΠΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΣΕ ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΑ ΝΟΣΗΛΕΙΑ ΣΕ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ.

  • Το καινοτόμο ρομπότ 'Haru' χρησιμοποιήθηκε σε νοσοκομείο στην Ισπανία με σκοπό να υποστηρίξει και να ενισχύσει την ευημερία των παιδιών που βρίσκονται εκεί για μακροχρόνια νοσοκομειακή περίθαλψη 
  • Το 95% των παιδιών συμμετείχαν πιο ενεργά στη διαδικασία αποκατάστασης αλληλεπιδρώντας με το 'Haru'
  • Η χρήση του θα μπορούσε να βοηθήσει το προσωπικό των νοσοκομείων να αυξήσει τις ετήσιες αξιολογήσεις ασθενών κατά σχεδόν εννέα φορές, από 510 σε 4.500
  • Δέκα ρομπότ με κοινωνική συμπεριφορά θα χρησιμοποιηθούν στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Virgen del Rocío (HUVR) στη Σεβίλλη, μετά από μια επιτυχημένη τριετή περίοδο δοκιμών

Η Honda συνεργάστηκε με ένα νοσοκομείο στην Ισπανία με σκοπό την επίσημη χρήση ενός ρομπότ με κοινωνική συμπεριφορά και τεχνητή νοημοσύνη, ονόματι «Haru», προκειμένου να βοηθήσει στη βελτίωση της ζωής των παιδιών που υποβάλλονται σε μακροχρόνιες θεραπείες.

Το Honda Research Institute Japan Co., Ltd. (HRI-JP), θυγατρική της Honda που ασχολείται με την έρευνα προηγμένων τεχνολογιών, δημιούργησε ένα συμπαγές επιτραπέζιο ρομπότ ύψους 30 εκατοστών, το οποίο δοκιμάστηκε με επιτυχία σε νεαρούς καρκινοπαθείς στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Virgen del Rocío (HUVR) στη Σεβίλλη της Ισπανίας.

Ο αντίκτυπος ήταν ιδιαίτερα θετικός, καθώς το 95% των παιδιών συμμετείχαν πιο ενεργά στη διαδικασία αποκατάστασής τους από τότε που ξεκίνησαν οι δοκιμές στο HUVR το 2021, με το Haru να είναι σε θέση να καθοδηγεί τους ασθενείς στα προγράμματά τους και να τους ενθαρρύνει να συμμετέχουν σε συζητήσεις. Με δεδομένα αυτά τα θετικά αποτελέσματα, η δοκιμή θα προχωρήσει τώρα στην πλήρη χρήση του ρομπότ με την εισαγωγή 10 μονάδων στην παιδιατρική ογκολογική μονάδα της εγκατάστασης μέχρι το 2027.

Το Haru συλλέγει βιομετρικά δεδομένα του χρήστη, όπως εκφράσεις του προσώπου και τόνους φωνής, μέσω της ενσωματωμένης κάμερας και των μικροφώνων του. Στη συνέχεια, επεξεργάζεται αυτές τις πληροφορίες για να κατανοήσει την τρέχουσα κατάσταση του ατόμου. Με βάση τα αποτελέσματα της ανάλυσης, αλληλεπιδρά στη συνέχεια μαζί τους μέσω ενσυναισθητικών εκφράσεων και συναισθηματικά υποστηρικτικών αντιδράσεων. Επιπλέον, έχει τη δυνατότητα να συνδεθεί με έναν αισθητήρα τύπου ρολογιού χειρός που φοράει ο χρήστης, προκειμένου να αναλύσει την κατάστασή του με μεγαλύτερη λεπτομέρεια.

Επομένως, το Haru έχει τη δυνατότητα όχι μόνο να ενθαρρύνει τα παιδιά να συμμετέχουν με μεγαλύτερο ενθουσιασμό στη θεραπεία τους, αλλά και να βοηθήσει τους νευροψυχολόγους να πραγματοποιούν πιο αποτελεσματικές συναισθηματικές και γνωστικές αξιολογήσεις, οι οποίες θα μπορούσαν να αυξηθούν ετησίως κατά σχεδόν εννέα φορές, από 510 σε 4.500. 

Εκπρόσωπος του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Virgen del Rocío στη Σεβίλλη (HUVR) ανέφερε: «Διεξάγουμε από κοινού έρευνα με την HRI-JP εδώ και αρκετά χρόνια και έχουμε επιτύχει εξαιρετικά αποτελέσματα. Έχουμε διαπιστώσει ότι το Haru έχει σημαντικές δυνατότητες να προσφέρει χαρά στα παιδιά. Συνήθως, οι τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται στα νοσοκομεία επικεντρώνονται σε ιατρικές θεραπείες ή στη σωματική ευεξία. Ωστόσο, το Haru επιδρά θετικά στην ψυχολογία, βελτιώνοντας τη διάθεση των νεαρών ασθενών, ενώ συμβάλει επίσης στην ευημερία του νοσοκομείου συνολικά.»

«Δίνοντας τη δυνατότητα στα παιδιά που περιθάλπονται στα νοσοκομεία να βιώνουν περισσότερη χαρά και σύνδεση με τους γύρω τους, η υποστήριξη που παρέχει το Haru είναι μοναδική προσφέροντας πολύτιμα οφέλη που δεν επιτυγχάνονται με την παραδοσιακή ιατρική φροντίδα. Πιστεύουμε ότι το Haru αποτελεί μια πρωτοποριακή παρουσία ενώ δημιουργεί ένα περιβάλλον όπου οι μικροί ασθενείς μπορούν να απολαύσουν τον χρόνο τους στο νοσοκομείο μας.»

Το Haru μπορεί επίσης να συνδέει διαδικτυακά τα δωμάτια των παιδιών που νοσηλεύονται με τα σχολεία τους, δίνοντάς τους την ευκαιρία να παρακολουθούν μαθήματα μαζί με τους συμμαθητές τους στην αίθουσα και να αλληλεπιδρούν με άλλα παιδιά.

Ως ρομπότ, το Haru δεν έχει ανθρώπινα χαρακτηριστικά όπως φύλο, φυλή ή εθνικότητα, γεγονός που του επιτρέπει να επικοινωνεί από μια ουδέτερη οπτική γωνία. Αυτό διευκολύνει τη συζήτηση, ξεπερνώντας τις διαφορές που υπάρχουν μεταξύ γενεών και πολιτισμών, ιδίως σε ομάδες.

Η HRI-JP ανέπτυξε το Haru ως ένα «χειροπιαστό σύστημα τεχνητής νοημοσύνης», με στόχο να ενσωματωθεί σε μια κοινωνία όπου τα ρομπότ μπορούν να συνυπάρχουν ως συνεργάτες και να διευκολύνουν τις επικοινωνίες που δημιουργούν σύνδεση μεταξύ των ανθρώπων.

Ο Satoshi Shigemi από την Honda Research Institute Japan Co., Ltd. (HRI-JP) δήλωσε: «Σύμφωνα με τις ιδρυτικές αξίες της Honda, ‘χρήση της τεχνολογίας μας για να βοηθάμε τους ανθρώπους’ και ‘η κατανόηση των ανθρώπων είναι η ουσία της Honda monozukuri (τέχνη της δημιουργίας)’, το Ερευνητικό Ινστιτούτο της Honda διερευνά καινοτόμες τεχνολογίες που δύνανται να ενισχύσουν τη θετική ανθρώπινη ψυχολογία και να συμβάλλουν στη συνολική ευημερία της κοινωνίας. »

«Είμαστε ενθουσιασμένοι από τα αποτελέσματα της κοινής μας έρευνας με το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Virgen del Rocío, τα οποία αποδεικνύουν ότι το Haru κατάφερε να γίνει σύντροφος των παιδιών στο νοσοκομείο, ανεβάζοντας την διάθεση και φέρνοντας χαμόγελα στα πρόσωπά τους. Στο μέλλον, θα συνεχίσουμε τις προσπάθειές μας για την περαιτέρω ανάπτυξη του Haru ως ένα ρομπότ που μπορεί να συνυπάρχει με τους ανθρώπους 24 ώρες το 24ωρο και μπορεί να είναι πιο χρήσιμο στους μικρούς ασθενείς και σε ολόκληρο το προσωπικό του νοσοκομείου, συμβάλλοντας έτσι στην ευημερία του συνολικά.»

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το Haru, επισκεφθείτε την ιστοσελίδα: https://www.jp.honda-ri.com/en/activity/haru-the-social-robot/

Σχετικά με το Honda Research Institute (HRI)

Το HRI ιδρύθηκε το 2003 ως μία επιχειρηματική μονάδα για θέματα έρευνας με στόχο να υπερβεί το φάσμα των παραδοσιακών δραστηριοτήτων του Ομίλου Honda και να αναλάβει προκλήσεις για την αντιμετώπιση προβλημάτων που σχετίζονται με την ανθρωπότητα. Κάθε μια από τις τρεις επιχειρηματικές μονάδες HRI, που βρίσκονται στην Ιαπωνία, τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη Γερμανία, εστιάζει στην «έρευνα αιχμής» με επίκεντρο την Τεχνητή Νοημοσύνη επόμενης γενιάς, συμπεριλαμβανομένης της διερεύνησης νέων τεχνολογιών όπως η κβαντική τεχνολογία. Μέσω της διεξαγωγής έρευνας «τύπου Παστέρ» (η οποία διερευνά θεωρητικές αρχές αλλά και πρακτικές εφαρμογές), το HRI προσπαθεί να δώσει μορφή σε νέες τεχνολογίες και ιδέες το ταχύτερο δυνατό, έτσι ώστε αυτές να δημιουργήσουν νέα αξία που θα εφαρμοστεί στον πραγματικό κόσμο. Τα αποτελέσματα ερευνών του HRI θα οδηγήσουν στην ανάπτυξη μελλοντικών τεχνολογιών της Honda σε ένα ευρύ φάσμα πεδίων, όπως για παράδειγμα η ασφάλεια, το περιβάλλον και η κινητικότητα επόμενης γενιάς.

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr