22 αεροδρόμια από τα 37 περιφερειακά θα παραχωρηθούν σε ιδιώτες
Αναμένεται να παραχωρηθούν όσα αεροδρόμια εμφανίζουν αυξημένη επιβατική κίνηση από το σύνολο των 37 περιφερειακών αερολιμένων της χώρας
Εως και 22 περιφερειακά αεροδρόμια θα δοθούν με συμβάσεις παραχώρησης σε ιδιώτες. Οι διεθνείς διαγωνισμοί θα προκηρυχθούν έως το τέλος του χρόνου με στόχο οι παραχωρησιούχοι να έχουν επιλεγεί μέχρι το τέλος του 2013.
Συγκεκριμένα, αναμένεται να παραχωρηθούν σε ιδιώτες από 13 έως 22 αεροδρόμια, δηλαδή όσα εμφανίζουν αυξημένη επιβατική κίνηση από το σύνολο των 37 περιφερειακών αερολιμένων της χώρας, στα οποία συμπεριλαμβάνονται και τα έντεκα αεροδρόμια μεικτής χρήσης (πολιτικά και στρατιωτικά). Τα υπόλοιπα θα παραμείνουν στη δικαιοδοσία του Δημοσίου.
Το επενδυτικό ενδιαφέρον εκτιμάται ότι θα επικεντρωθεί κυρίως στα αεροδρόμια που συγκεντρώνουν επιβατική κίνηση άνω των 250.000 επιβατών ετησίως και δευτερευόντως σε εκείνα με ετήσια κίνηση τουλάχιστον 75.000 επιβατών. Σημειώνεται ότι από τα 37 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας το 2011 διακινήθηκαν 19,3 εκατ. επιβάτες, αριθμός που αντιστοιχεί στο 50% της συνολικής αεροπορικής επιβατικής κίνησης στην Ελλάδα.
Οπως διευκρίνισε ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης, η ιδιοκτησία των αεροδρομίων θα παραμείνει στο Δημόσιο, που θα συνεχίσει να ασκεί την εποπτεία και τον έλεγχό τους.
Για 30-35 χρόνια
Η παραχώρηση θα γίνει για τουλάχιστον 30-35 χρόνια, με τη μέθοδο της ομαδοποίησης των αερολιμένων σε δύο έως τρεις συστάδες αεροδρομίων παρόμοιου μεγέθους με βασικό κριτήριο το γεωγραφικό.
Εκτός της λίστας είναι το αεροδρόμιο του Ηρακλείου, που συνδέεται με την κατασκευή του νέου διεθνούς αερολιμένα στο Καστέλι, καθώς, σύμφωνα με τον κ. Χατζηδάκη, δεν έχει οριστικοποιηθεί ακόμα εάν η κατασκευή του θα προχωρήσει με σύμβαση παραχώρησης ή θα ενταχθεί σε κάποια συστάδα αεροδρομίων.
Για τις παραχωρήσεις θα καθοριστούν αρχικό εφάπαξ τίμημα και ετήσιες πληρωμές αναλόγως των κερδών, ενώ οι παραχωρησιούχοι θα αναλάβουν και τις επενδύσεις σε υποδομές στα αεροδρόμια που αναμένεται να κυμανθούν μεταξύ 200 και 220 εκατομμυρίων ευρώ για την επόμενη τριετία.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ, Ι. Εμίρη, τα τέλη θα είναι ανταγωνιστικά και προκειμένου να διασφαλίζεται ότι δεν θα υπάρξουν υψηλές χρεώσεις θα εφαρμοστεί η μέθοδος dual-till, βάσει της οποίας θα καθοριστεί ένα συγκεκριμένο περιθώριο κέρδους ειδικά για αεροπορικά έσοδα του παραχωρησιούχου.
Τα αεροδρόμια που δεν θα προσελκύσουν επενδυτές θα παραμείνουν στο Δημόσιο και θα συσταθεί Ανώνυμη Εταιρεία Διαχείρισης Αεροδρομίων. Εκτιμάται ότι εκτός παιχνιδιού θα μείνουν κυρίως ορισμένα από τα 15 αεροδρόμια των οποίων η επιβατική κίνηση δεν αναμένεται να ξεπεράσει τους 300.000 επιβάτες για το 2013. Πρόκειται για τα αεροδρόμια της Σητείας, της Ικαρίας, της Πάρου, της Λέρου, της Μήλου, των Κυθήρων, της Νάξου, της Καλύμνου, της Αστυπάλαιας, της Σύρου, του Καστελόριζου, της Κάσου, της Σκύρου.
Μαρία Λιλιοπούλου
Πηγή: ethnos.gr
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr