H Cosco θα ήθελε όλο το λιμάνι του Πειραιά
Η Cosco θα ήθελε να αναλάβει τη διαχείριση ολόκληρου του λιμανιού του Πειραιά, εφόσον η κυβέρνηση αποφάσιζε να το παραχωρήσει, δηλώνει σε συνέντευξή του στους «New York Times» o επικεφαλής των δραστηριοτήτων της κινεζικής εταιρείας στην Ελλάδα, κάπτεν Φου Τσενγκ Κιού.
Η Cosco θα ήθελε να αναλάβει τη διαχείριση ολόκληρου του λιμανιού του Πειραιά, εφόσον η κυβέρνηση αποφάσιζε να το παραχωρήσει, δηλώνει σε συνέντευξή του στους «New York Times» o επικεφαλής των δραστηριοτήτων της κινεζικής εταιρείας στην Ελλάδα, κάπτεν Φου Τσενγκ Κιού.
Ο κ. Φου, υπό τη διοίκηση του οποίου ο όγκος των εμπορευματοκιβωτίων στην προβλήτα ΙΙ του Πειραιά έχει τριπλασιαστεί, αναφέρει στην αμερικανική εφημερίδα ότι η Ελλάδα έχει να μάθει πολλά από εταιρείες σαν τη δική του.
«Οι Κινέζοι θέλουν να βγάλουν λεφτά δουλεύοντας», τόνισε, υποστηρίζοντας ότι πολλοί Ευρωπαίοι επεδίωξαν μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο έναν άνετο τρόπο ζωής. «Ηθελαν μία καλή ζωή, περισσότερες διακοπές και λιγότερη δουλειά. Και σπαταλούσαν λεφτά προτού τα αποκτήσουν. Τώρα έχουν πολλά χρέη».
«Ολοι εδώ ξέρουν ότι πρέπει να δουλεύεις σκληρά», σημειώνει ο κ. Φου. Υπογραμμίζει, όμως, ότι κατέβαλε μεγάλες προσπάθειες για να μην φανεί στους Ελληνες εργαζομένους ως εισβολέας, επιλέγοντας να έχει μόνο επτά Κινέζους μάνατζερ και να επιβλέπει τους υπαλλήλους με βάση το ελληνικό εργατικό δίκαιο.
«Στην αρχή, οι Ελληνες ανησυχούσαν ότι οι Κινέζοι θα έρχονταν εδώ και θα έκαναν κουμάντο. Αντίθετα, δείξαμε στους ντόπιους ότι θέλουμε να τους βοηθήσουμε να εξελιχθούν. Δεν θέλουμε να πάρουμε δουλειά από αυτούς και να τη δώσουμε στους Κινέζους» δηλώνει ο κ. Γουέι.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Σύμφωνα πάντα με το δημοσίευμα των «New York Times», το ελληνικό Δημόσιο εισέπραξε 647 εκατομμύρια δολάρια για την παραχώρηση του μισού λιμανιού του Πειραιά στους Κινέζους, αλλά εκτός αυτού εξασφαλίζει μεγαλύτερα έσοδα και από φόρους, λόγω της μεγάλης αύξησης στην εμπορευματική κίνηση. Η Cosco απασχολεί 1.000 εργαζομένους, σε σύγκριση με τους περίπου 800 που εργάζονται στην προβλήτα, η οποία παραμένει στα ελληνικά χέρια.
Στο τμήμα του λιμανιού που ελέγχει η Cosco, η εμπορευματική κίνηση έχει υπερδιπλασιασθεί τον τελευταίο χρόνο, φθάνοντας στο 1,05 εκατομμύριο εμπορευματοκιβώτια (κοντέινερ). Τα κέρδη συγκριτικά με τα έσοδα είναι περιορισμένα - 6,47 εκατομμύρια δολάρια πέρυσι επί συνόλου εσόδων 94,2 εκατομμυρίων δολαρίων - αλλά αυτό οφείλεται στο ότι οι Κινέζοι επανεπενδύουν μέρος των χρημάτων στο λιμάνι, σύμφωνα πάντα με τους «New York Times».
Το δημοσίευμα αναφέρει ότι η Cosco δαπανά περισσότερα από 399 εκατομμύρια δολάρια για τον εκσυγχρονισμό της προβλήτας ΙΙ του Πειραιά με στόχο να μπορεί να εξυπηρετήσει έως και 3,7 εκατομμύρια κοντέινερ το επόμενο έτος - κάτι που θα φέρει το λιμάνι στον κατάλογο των 10 μεγαλύτερων του κόσμου.
Διαφορές στις εργασιακές συνθήκες
Το ρεπορτάζ των «New York Times» αναφέρεται σε διαφορές στις εργασιακές συνθήκες μεταξύ της ελληνικής και της κινεζικής προβλήτας. Οπως λέει χαρακτηριστικά στην ελληνική «πλευρά» του λιμανιού, τα συνδικάτα απαιτούν να εργάζονται εννέα άτομα σ' έναν γερανό, ενώ η Cosco χρησιμοποιεί ομάδες των τεσσάρων. Οι μισθοί της Cosco είναι συνήθως μικρότεροι από 23.300 δολάρια ετησίως, ενώ παλαιότερα οι Ελληνες εργαζόμενοι έφθαναν να πληρώνονται με τις υπερωρίες έως και 181.000 δολάρια τον χρόνο, αναφέρουν οι «New York Times».
Η πολιτική της Cosco επικρίνεται από τα συνδικάτα και από στελέχη του ΟΛΠ γι' αυτό και, σύμφωνα με το δημοσίευμα, η πρόταση του επικεφαλής της κινεζικής εταιρείας να αναλάβει η εταιρεία του τη διαχείριση ολόκληρου του λιμανιού του Πειραιά, είναι πιθανό να προκαλέσει έντονες αντιδράσεις.
«Εκεί είναι σαν να βρίσκεσαι σε άλλη χώρα» λέει ο κ. Θανάσης Κοΐνης, αναπληρωτής διευθυντής του ΟΛΠ και επικρίνει την πολιτική που ακολουθεί η Cosco προσλαμβάνοντας εποχικούς, ανειδίκευτους εργάτες, που δεν ανήκουν σε κάποιο σωματείο και που στην απελπισία τους να βρουν δουλειά δέχονται πολύ χαμηλές αμοιβές.
Ο κ. Τάσος Βαμβακίδης, εμπορικός διευθυντής της Cosco, απορρίπτει, βεβαίως, αυτές τις κατηγορίες. Οπως λέει «είναι εύκολο να λες διάφορα κατά της Cosco, αλλά εδώ όλα δουλεύουν ρολόι». Ο ίδιος αναφέρει: «Κερδίζουμε δουλειές δείχνοντας πως εργαζόμαστε 24 ώρες το 24ωρο, 7 μέρες τη βδομάδα, 365 μέρες τον χρόνο».
Την ώρα που η Ελλάδα αγωνίζεται να φέρει εις πέρας οικονομικές μεταρρυθμίσεις, ο κάπτεν Φου υποστηρίζει ότι η Cosco αποτελεί ευκαιρία για τους Ελληνες εργαζομένους και για την ίδια τη χώρα. «Η Cosco είναι το μέλλον τους» λέει. Και σημειώνει: «Είμαστε εδώ για να μείνουμε».
Πηγή: kerdos.gr
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr