Άρωμα Ελλάδας στις νέες ταινίες αυτής της εβδομάδας-Διεθνής παραγωγή με Ελληνικές συμμετοχές τον Σωκράτη Αλαφούζο και τον Όμηρο Πουλάκη-Επιστροφή Σβαρτσενέγκερ
Μία γαλλική ταινία ηλικίας 28 ετών, με τον Μισέλ Πικολί, τον Ντενί Λαβάν και τη Ζιλιέτ Μπινός, λαμπρύνει κάπως μία μέτρια κινηματογραφική εβδομάδα. Ακολουθούν σε μεγάλη απόσταση ένα θρίλερ γυρισμένο σε Ελλάδα και Τουρκία, μια βίαιη περιπέτεια με τον Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ, ένα λαβ στόρι χωρίς χάπι εντ, μία ταινία μεταφυσικού τρόμου και μια χολιγουντιανή κωμωδία.
Μία γαλλική ταινία ηλικίας 28 ετών, με τον Μισέλ Πικολί, τον Ντενί Λαβάν και τη Ζιλιέτ Μπινός, λαμπρύνει κάπως μία μέτρια κινηματογραφική εβδομάδα. Ακολουθούν σε μεγάλη απόσταση ένα θρίλερ γυρισμένο σε Ελλάδα και Τουρκία, μια βίαιη περιπέτεια με τον Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ, ένα λαβ στόρι χωρίς χάπι εντ, μία ταινία μεταφυσικού τρόμου και μια χολιγουντιανή κωμωδία.
Η δική μας νύχτα ****
(Mauvais sang)
Δραματική - Διάρκεια 105'
Σκηνοθεσία: Λεό Καράξ
Παίζουν: Μισέλ Πικολί, Ντενί Λαβάν, Ζιλιέτ Μπινός, Ζιλί Ντελπί
Παραγωγής 1986 και σε πρώτη προβολή στην Ελλάδα, η δεύτερη ταινία ενός Γάλλου σκηνοθέτη από αυτούς που δίκαια αποκαλούνται «φαινόμενα». Ο 25χρονος τότε Λεό Καράξ έτρεξε με τα χίλια στην λεωφόρο που χάραξε ο Ζαν Λικ Γκοντάρ, αφήνοντας επάνω στην άσφαλτο ένα αμίμητο προσωπικό στιλ. Ένας αχαλίνωτος χορός πλάνων, ήχων, μουσικής και χρωμάτων ανάγει σε σύγχρονο παραμύθι μια ιστορία τρελού έρωτα.
Ο ηλικιωμένος κακοποιός Μαρκ αναθέτει στο νεαρό και θερμόαιμο Αλέξ να κλέψει το αντίδοτο μιας ασθένειας που προσβάλλει τους εραστές (σαφής αναφορά στο Έιτζ), προκειμένου να ξεπληρώσει το χρέος του σε μια επικίνδυνη Αμερικανίδα. Κανείς δεν έχει προβλέψει ότι ο Αλέξ θα ερωτευθεί παράφορα την Άννα, την ερωμένη του εργοδότη του, η οποία αντιστέκεται στην πολιορκία του, επειδή θεωρεί ότι ο Μαρκ είναι ο άνδρας της ζωής της.
Δημιουργώντας τον δικό του εκθαμβωτικό κινηματογραφικό κόσμο, από τον οποίο δεν λείπουν η ποίηση, ο φιλοσοφικός στοχασμός και η αγάπη για το αμερικανικό γκανγκστερικό φιλμ, ο Καράξ υπογράφει ένα έργο τόσο παθιασμένο όσο και ο ήρωάς του. Ενθουσιώδης έως εκρηκτική η ερμηνεία του Ντενί Λαβάν, στο ρόλο του Αλέξ, μεταμορφώνει ένα οργισμένο αγόρι σε ερωτοχτυπημένο κλόουν, από τη μια σκηνή στην άλλη. Μας θύμισε τον Ζαν Πολ Μπελμοντό στο ανάλογης αισθητικής και ερωτικής έντασης «Ο δαίμονας της 11ης ώρας» του Γκοντάρ.
Ορισμός της γαλλικής φινέτσας η 22χρονη Ζιλιέτ Μπινός, μούσα και σύντροφος τότε του σκηνοθέτη, ως συνεσταλμένο αντικείμενο του πόθου. Και ένας Μισέλ Πικολί, που επιβάλλεται όπως πάντα με την παρουσία του και μόνο, σε ρόλο παλιάς καραμπίνας. Και ένα Παρίσι που μεταβάλλεται σε Ονειρούπολη, με το μαγικό ραβδί του Καράξ. Ένα θαυμαστό οπτικοακουστικό επίτευγμα. Μία ταινία που λατρεύει τις εικόνες και ξέρει να το δείχνει.
Τα δύο πρόσωπα του Ιανουαρίου ** ½
(The two faces of January)
Θρίλερ - Διάρκεια 96'
Σκηνοθεσία: Χοσεϊν Αμινί
Παίζουν: Βίγκο Μόρτενσεν, Κίρστεν Ντανστ, Όσκαρ Άιζακ, Ντέζι Μπέβαν, Σωκράτης Αλαφούζος, Όμηρος Πουλάκης
Το ταξίδι αναψυχής ενός ευκατάστατου ζεύγους Αμερικανών στην Ελλάδα του 1962 καταλήγει σε ανθρωποκυνηγητό με απρόβλεπτες εξελίξεις, ύστερα από ένα φόνο. Από το πολυτελές τους δωμάτιο στη «Μεγάλη Βρετανία», ο Τσέστερ και η Κολέτ βρίσκονται καταζητούμενοι στην Κρήτη, μαζί με τον Ράινταλ, ένα συμπατριώτη τους, που κανόνισε να τους εφοδιάσει με πλαστά διαβατήρια. Δεν έχει μόνο οικονομικά κίνητρα ο νεαρός τυχοδιώκτης, αφού είναι φανερό και στους τρεις ότι έχει ερωτευθεί την Κολέτ.
Ένα παράξενο τρίγωνο σχηματίζεται σε συνθήκες παρανομίας, καθώς ο Ράινταλ αντιμετωπίζει τον Τσέστερ ως αντίζηλο αλλά και ως πατρική φιγούρα. Ανάμεικτα είναι και τα συναισθήματα του ώριμου άνδρα με το μυστηριώδες παρελθόν, το οποίο αρχίζει να φωτίζεται σταδιακά. Ο Ράινταλ, εκτός από αντεραστής, είναι και ο γιος που δεν είχε ποτέ. Οι διαφορές τους λύνονται με βίαιο τρόπο στην Κνωσσό, ενώ ο επίλογος γράφεται στους δρόμους της Κωνσταντινούπολης. Αγωνιώδης η διαδρομή και σπαρακτικό το ξεγύμνωνα των ψυχών.
Αξιοπρόσεκτο σκηνοθετικό ντεμπούτο του Ιρανού Χοσεϊν Αμινί (υποψήφιου για Όσκαρ σεναρίου για «Τα φτερά της αγάπης»), ένα καλό πρώτο δείγμα, με υποβλητική ατμόσφαιρα, σασπένς, εξαιρετικές ερμηνείες και πετυχημένη αναπαράσταση εποχής. Σοφή η επιλογή της σεναριακής πρώτης ύλης από τον έμπειρο σεναριογράφο και πρωτοεμφανιζόμενο σκηνοθέτη. Ένα μυθιστόρημα της Πατρίσια Χάισμιθ («Ο άγνωστος του εξπρές», «Ο ταλαντούχος κύριος Ρίπλεϊ»), που γνώριζε καλύτερα από τον καθένα πως να αποκαλύπτει τον κρυμμένο πίσω από την αθώα πρόσοψη ένοχο.
Σαμποτάζ **
(Sabotage)
Περιπέτεια - Διάρκεια 109'
Σκηνοθεσία: Ντέιβιντ Άγιερ
Παίζουν: Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ, Ολίβια Γουίλιαμς, Σαμ Γουόρθινγκτον, Χάρολντ Περινό, Μιρέιγ Ένος, Τέρενς Χάουαρντ
Στα 67 του χρόνια ο Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ εξακολουθεί να είναι κάποιος που δεν θα ήθελε κανείς να τσακωθεί μαζί του. Ο πιο διάσημος μποντιμπίλντερ στον κόσμο, σε άψογη φόρμα, ερμηνεύει ένα ρόλο γραμμένο στα μέτρα του. Ο Μπρίτσερ, επικεφαλής μιας ομάδας της δίωξης ναρκωτικών, είναι ο φόβος και ο τρόμος των καρτέλ. Ύστερα από μια επικίνδυνη επιχείρηση και τη μυστηριώδη εξαφάνιση δέκα εκατομμυρίων δολαρίων, βλέπει τους σκληροτράχηλους βοηθούς του να δολοφονούνται ο ένας μετά τον άλλον.
Παράλληλα με την προσπάθεια εντοπισμού του ενόχου, ο Μπρίτσερ προσχεδιάζει την εκδίκησή του για τους άγριους θανάτους της γυναίκας του και του γιου του. Ένας άνθρωπος-πολεμική μηχανή, τον οποίο το σενάριο εφοδιάζει με χιουμοριστικές ατάκες, ώστε να απαλύνει κάπως την ακαμψία του πρωταγωνιστή. Τον περιστοιχίζουν αλλόκοτες «φάτσες» που δεν μας κερδίζουν απόλυτα, με συνέπεια να αδιαφορούμε για τον αποδεκατισμό της ομάδας.
Την ταινία απογειώνουν η μυστηριώδης πλοκή, ο καταιγισμός δράσης και η ρωμαλέα σκηνοθεσία. Δεν καταλάβαμε όμως γιατί χύνεται ποτάμι το αίμα και ξεχειλίζει η οθόνη από εντόσθια. Μία ηρωίδα πέφτει μάλιστα μέσα σ' αυτά. Σπλάτερ αλά "Seven", μάλλον απωθητικό για τον θεατή που κόβει εισιτήριο για να δει μια αστυνομική περιπέτεια.
Το λάθος αστέρι **
(The fault in our stars)
Δραματική - Διάρκεια 125'
Σκηνοθεσία: Τζος Μπουν
Παίζουν: Σέιλιν Γούντλι, Άνσελ Έλγκορτ, Νατ Γουλφ, Λόρα Ντερν, Ουίλεμ Νταφό
Λαβ στόρι καρκινοπαθών νέων. Δεν είναι τόσο καταθλιπτικό όσο ακούγεται. Η δεκαεξάχρονη Χέιζελ και ο δεκαοχτάχρονος Γκας αντιμετωπίζουν με θάρρος και χιούμορ την αρρώστια τους, που δεν είναι το μόνο κοινό τους στοιχείο. Τους συνδέουν επίσης η αντικομφορμιστική τους νοοτροπία, η δίψα τους για ζωή και η αναζήτηση του συγγραφέα του αγαπημένου βιβλίου της Χέιζελ. Θα τον ανακαλύψουν στο Άμστερνταμ, όπου θα ολοκληρώσουν τον έρωτά τους.
Ένα αξιαγάπητο ζευγάρι με περίσσευμα ψυχικής υγείας, παρά την σωματική ασθένεια, ερμηνευμένο με χάρη και κέφι από τη Σέιλιν Γούντλι και τον Άνσελ Έλγκορτ.
Η ταινία, στο μεγαλύτερο μέρος της, τονίζει την ομορφιά της σχέσης τους και τον αγώνα τους να ζήσουν σαν κανονικοί νέοι. Όμως λόγω θέματος, δεν αποφεύγεται το ολίσθημα στο μελό. Όταν έχουν ήδη βγει τα χαρτομάντηλα, ο σκηνοθέτης επιχειρεί φρενάρισμα με μια νότα αισιοδοξίας, μελαγχολική κατά βάθος.
Ο καθρέφτης της κολάσεως * ½
(Oculus)
Τρόμου - Διάρκεια 104'
Σκηνοθεσία: Μάικ Φλάναγκαν
Παίζουν: Κάρεν Τζίλιαν, Μπρέντον Θουέτες, Κέιτι Σάκοφ, Αναλίζ Μπασό
Ενδιαφέρουσα η αρχική ιδέα. Ένας παλιός καθρέφτης καταστρέφει κάθε μορφή ζωής στο σπίτι του ιδιοκτήτη του, μαραίνοντας φυτά, καταβροχθίζοντας κατοικίδια και στέλνοντας στον θάνατο ανθρώπους. Ένα κάτοπτρο που σου δείχνει τους δαίμονές σου και σε τρελαίνει.
Η Κάιλι και ο Τιμ αποφασίζουν να καταστρέψουν αυτό το διαβολικό αντικείμενο, που πιστεύουν ότι ευθύνεται για τον θάνατο των γονιών τους, όμως ο καθρέφτης τους διχάζει και τους οδηγεί σε μοιραία σύγκρουση.
Θρίλερ μεταφυσικού τρόμου, που τρενάρει άνευ λόγου γύρω στη μία ώρα ώσπου να μπει στη δράση. Αλλά και τότε επικρατεί σύγχυση μεταξύ παρόντος και παρελθόντος -δήθεν εύρημα- που το κάνει να εκτροχιαστεί. Το μεγάλο σοκ υποτίθεται ότι είναι κάτι γελοία ζόμπι με φωσφορίζοντα μάτια. Τελικά, η ταινία δεν μας προσφέρει αυτό που μας υπόσχεται. Δηλαδή, τον τρόμο.
Μαζί… με το ζόρι *
(Blended)
Kωμωδία - Διάρκεια 117'
Σκηνοθεσία: Φρανκ Κοράτσι
Παίζουν: Ντριου Μπάριμορ, Άνταμ Σάντλερ, Κέβιν Νίλον, Έμμα Φέρμαν
Δύο καλοί κωμικοί «καίγονται», σε μια άστοχη κωμωδία με περιττές παράλληλες ιστορίες, όπου οι ηθοποιοί εκτελούν σπασμωδικά τα «νουμεράκια» τους, δίκην επιθεώρησης.
Για όλα φταίει το σενάριο, που αντί να χτίζει χαρακτήρες και πλοκή, χάνει τον ειρμό και εξαντλείται σε κρύα αστειάκια. Απουσιάζουν η λογική και η έμπνευση που θα μπορούσαν να αναδείξουν το θέμα. Μια διαζευγμένη με δύο αγόρια και ένας χήρος με τρία κορίτσια απογοητεύονται ύστερα από ένα ραντεβού στα τυφλά, όμως εκμεταλλεύονται μία δεύτερη ευκαιρία, σε ένα σαφάρι στη Νότια Αφρική. Το όλο εγχείρημα σκάζει σαν τσιχλόφουσκα, λόγω επιπόλαιης προσέγγισης, από τα πρώτα κιόλας λεπτά.
Μέσα στο γενικό χάος, η Ντριου Μπάριμορ διατηρεί κάπως την ψυχραιμία της, ενώ ο Άνταμ Σάντλερ, εμφανώς αγχωμένος, φοράει μονίμως την έκπληκτη «μάσκα» του χαζού ανθρωπάκου.
ΑΜΠΕ
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr