Οι ατάκες που δεν πρέπει να του πείτε για να μην το δείτε ξανά να κλαίει... - Υποσχέσεις που δεν κρατάμε, συχνά πληγώνουν τα παιδιά μας!

Πρόσφατες έρευνες έδειξαν ότι μερικές από τις πιο συνηθισμένες και φαινομενικά θετικές προτάσεις που χρησιμοποιούμε με τα παιδιά είναι τελικά αρκετά καταστροφικές. Παρά τις καλές μας προθέσεις οι δηλώσεις αυτές μαθαίνουν τα παιδιά να μην εμπιστεύονται το δικό τους εσωτερικό σύστημα καθοδήγησης, να κάνουν το καλύτερο δυνατό και τελικά να τα παρατάνε όταν τα πράγματα γίνουν πιο δύσκολα.

Πρόσφατες έρευνες έδειξαν ότι μερικές από τις πιο συνηθισμένες και φαινομενικά θετικές προτάσεις που χρησιμοποιούμε με τα παιδιά είναι τελικά αρκετά καταστροφικές. Παρά τις καλές μας προθέσεις οι δηλώσεις αυτές μαθαίνουν τα παιδιά να μην εμπιστεύονται το δικό τους εσωτερικό σύστημα καθοδήγησης, να κάνουν το καλύτερο δυνατό και τελικά να τα παρατάνε όταν τα πράγματα γίνουν πιο δύσκολα.
Αυτά είναι τα 10 πιο συνηθισμένα πράγματα που πρέπει να εξαλείψετε από το λεξιλόγιό σας. Προσθέσαμε εναλλακτικές λύσεις ώστε να αντικαταστήσουν τις παλιές συνήθειες με φράσεις που πραγματικά ενθαρρύνουν τα παιδιά να κάνουν πράγματα μόνα τους εθελοντικά και να συνδέονται συναισθηματικά..





“Καλή δουλειά”
Το μεγαλύτερο πρόβλημα με αυτή τη φράση είναι ότι επαναλαμβάνεται συχνά και για πράγματα που το παιδί δεν έχει καταβάλει μεγάλη προσπάθεια για να κάνει. Αυτό διδάσκει τα παιδιά ότι όλα είναι “Καλή δουλειά” όταν το λένε οι γονείς.
Αντί για αυτό μπορείτε να δοκιμάσετε τη φράση “Μπράβο, προσπάθησες πολύ για αυτό” . Με το να επικεντρωνόμαστε στην προσπάθεια που κάνουν τα παιδιά τα μαθαίνουμε ότι η προσπάθεια είναι πιο σημαντική από το αποτέλεσμα.

“Καλό αγόρι/κορίτσι”
Αυτή η δήλωση ενώ λέγεται με καλές προθέσεις έχει ακριβώς το αντίθετο αποτέλεσμα για το οποίο θα ήλπιζες. Οι περισσότεροι γονείς το λένε για να ωθήσουν τα παιδιά τους στην αυτοεκτίμηση. Δυστυχώς έχει διαφορετική επίδραση πάνω τους. Όταν τα παιδιά ακούνε τη φράση “Μπράβο αγόρι/κορίτσι μου” αφού εκτελούν μια εργασία που τους έχετε βάλει θεωρούν ότι είναι καλά μόνο και μόνο για αυτό τον λόγο.Αυτό δημιουργεί το σενάριο στο οποίο τα παιδιά θα φοβούνται μη χάσουν τον τίτλο του καλού παιδιού και το κίνητρο για να συμμετέχουν υπάρχει μόνο για να πάρουν πίσω την καλή γνώμη που είχατε για αυτά.
Αντί για αυτό δοκιμάστε τη φράση “το εκτιμώ πολύ που θες να συμμετέχεις”. Αυτό δίνει στα παιδιά την πλήρη γνώση από αυτό που θέλετε να κάνουν για εσάς και πως η συμπεριφορά τους έχει επιπτώσεις σε εσάς.

“Μην κλαις”
Το να βλέπεται τα παιδιά σας να κλαίνε δεν είναι εύκολο. Αλλά όταν χρησιμοποιείται τις φράσεις όπως “Μην κλαις” είναι σαν να ακυρώνεται τα αισθήματα τους και να τους δείχνετε ότι τα δάκρυα δεν είναι αποδεκτά.
Προσπαθήστε να δώσετε λίγο χώρο στο παιδί σας όταν κλαίει και δοκιμάστε φράσεις όπως“Είναι εντάξει να κλαις. Όλοι χρειαζόμαστε να κλαίμε μερικές φορές.Θα είμαι εδώ να σε ακούσω όποτε το χρειαστείς.”

“Υπόσχομαι..”
Το να μην τηρείς την υπόσχεσή σου δεν είναι καθόλου ωραίο και μπορεί να πληγώσει τα παιδιά . Προτείνουμε να βγάλετε αυτή τη λέξη από το λεξιλόγιο σας σύντομα.
Αντί για αυτό επιλέξτε να είστε απόλυτα ειλικρινής με τα παιδιάς σας . Να είστε σίγουροι ότι θα κάνετε αυτό που θέλετε για τα παιδιά σας πριν τους το πείτε. Αν δεν κρατήσετε την υπόσχεσή σας εξηγήστε στα παιδιά σας τον λόγο και ζητήσετε τους να σας συγχωρέσουν. Θυμηθείτε, εσείς μαθαίνεται στα παιδιά σας πως να συμπεριφέρονται όταν αποτύχουν και σηκωθούν ξανά στα πόδια τους.

“Δεν είναι μεγάλη υπόθεση”
Υπάρχουν πάρα πολλοί τρόποι με τους οποίους μπορούμε να μειώσουμε τα αισθήματα των παιδιών.Οπότε προσέξτε το αυτό.Τα παιδιά συχνά δίνουν αξία σε πράγματα που για τους μεγάλους είναι μικρά και ασήμαντα.Για αυτό προσπαθήστε να δείτε τα πράγματα από την οπτική γωνία των παιδιών σας, να συμπάσχετε με τα αισθήματά τους ακόμα και αν βάζετε σύνορα ή λέτε όχι στα αιτήματά τους.
Χρησιμοποιήστε φράσεις όπως “Το ξέρω ότι πραγματικά ήθελες να το κάνεις αυτό,αλλά δε νομίζω να δουλέψει για σήμερα” ή “Το ξέρω ότι είσαι απογοητευμένος/η αλλά η απάντηση είναι όχι” και πολλές άλλες προτάσεις με σεβασμό παρά να προσπαθήσετε να τα πείσετε ότι επιθυμίες τους δεν έχουν τόση σημασία.

“Γιατί το έκανες αυτό;”
Αν το παιδί σας έχει κάνει κάτι με το οποίο δε συμφωνείτε και δε σας αρέσει σίγουρα θα χρειαστεί να του κάνετε μια συζήτηση για αυτό.Όπως και να χει,το σημαντικό της στιγμής δεν είναι ότι το παιδί σας μπορεί να μάθει από τα λάθη του.Όταν λοιπόν το παιδί σας σας ρωτήσει “Γιατί” θα το κάνετε να σκεφτεί και να αναλύσει την συμπεριφορά του,το οποίο θέλει προηγμένες δεξιότητες, ακόμα και για τους ενήλικες.’Έτσι αντιμέτωπα με αυτή την ερώτηση πολλά παιδιά θα κάτσουν κάτω και θα αρχίσουν να αμύνονται.
Αντί για αυτό ανοίξτε τις γραμμές επικοινωνίας προσπαθώντας να καταλάβετε τι μπορεί να αισθάνεται το παιδί σας και ποιες μπορεί να είναι οι υποκείμενες ανάγκες του.Δοκιμάστε φράσεις όπως “Ένιωθες απογοητευμένος επειδή οι φίλοι σου δεν άκουσαν την ιδέα σου;”.Προσπαθώντας να καταλάβετε τι αισθάνεται και τι χρειάζεται το παιδί σας,μπορεί να ανακαλύψετε τη δική σας αναστάτωση για το συγκεκριμένο περιστατικό.


Πηγή: www.thessmama.gr

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr