3 ελληνικές ταινίες πάνε στο 43ο Φεστιβάλ κινηματογράφου του Βερολίνου

Ευχάριστη είδηση για τον σύγχρονο ελληνικό κινηματογράφο. Η Σαβίνα Αλιμάνι είναι η «Κόρη» της ταινίας του Θάνου Αναστόπουλου Τρεις ελληνικές ταινίες, μια συμπαραγωγή Ελλάδας-Νοτίου Αφρικής αλλά και μια γερμανική γυρισμένη από ελληνικής καταγωγής σκηνοθέτη, θα προβληθούν στο πρόγραμμα Forum του προσεχούς, 43ου κινηματογραφικού φεστιβάλ Βερολίνου τον Φεβρουάριο.

Ευχάριστη είδηση για τον σύγχρονο ελληνικό κινηματογράφο. Τρεις ελληνικές ταινίες, μια συμπαραγωγή Ελλάδας-Νοτίου Αφρικής αλλά και μια γερμανική γυρισμένη από ελληνικής καταγωγής σκηνοθέτη, θα προβληθούν στο πρόγραμμα Forum του προσεχούς, 43ου κινηματογραφικού φεστιβάλ Βερολίνου τον Φεβρουάριο.

Η Σαβίνα Αλιμάνι είναι η «Κόρη» της ταινίας του Θάνου Αναστόπουλου
Οι ελληνικές είναι η «Κόρη» του Θάνου Αναστόπουλου, η οποία έχει ήδη προβληθεί στις ελληνικές αίθουσες από το περασμένο φθινόπωρο, η «Αιώνια επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά» της Ελίνας Ψύκου και το «Στο λύκο» των Χριστίνας Κουτσοσπύρου και Αραν Χιούζ - ένα μείγμα ντοκυμαντέρ και μυθοπλασίας που με αλληγορικό τρόπο αναφέρεται στην ευρωπαϊκή κρίση.
Στο ίδιο πρόγραμμα θα παιχτεί η συμπαραγωγή Ελλάδας και Νοτίου Αφρικής «Fynbos» του Χάρη Πατραμάνη αλλά και η γερμανική ταινία «Echolot» του Αθανάσιου Καρανικόλα.
Οπως αναφέρουν οι προγραμματιστές του Forum η «Αιώνια επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά» χρησιμοποιεί το γκροτέσκο ως στιλιστικό εργαλείο για να μιλήσει για την κατάπτωση και την αβεβαιότητα, ενώ η «Κόρη» είναι μια άκρως επίκαιρη ιστορία ενός 14χρονου κοριτσιού που καταφέυγει σε ανορθόδοξους τρόπους για να βοηθήσει τον πατέρα του που βρίσκεται σε δύσκολη οικονομική θέση.
Με το «Echolot», στο κινηματογραφικό ντεμπούτο του στην ταινία μεγάλου μήκους, ο Αθανάσιος Καρανικόλας αποτυπώνει την ατμόσφαιρα μιας συγκέντρωσης ανθρώπων, από την οποία χάνεται σιγά σιγά ο έλεγχος. 

Το φεστιβάλ του Βερολίνου εδώ και χρόνια έχει στραμμένη την ματιά του προς τη χώρα μας. Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του άλλωστε, Ντίτελ Κόσλικ, ήρθε πέρσι στην Αθήνα για να συμμετάσχει σε ένα διήμερο ομιλιών για την απαραίτητη εξωστρέφεια του ελληνικού κινηματογράφου που πραγματοποιήθηκε στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών.
Συνολικώς, οι ταινίες του Forum είναι 41, εκ των οποίων 22 θα κάνουν την παγκόσμια πρεμιέρα τους.

Ολες οι ταινίες του Φόρουμ
Die 727 Tage ohne Karamo (The 727 Days without Karamo) της Ανια Σαλομόνοβιτς ,Αυστρία
A Single Shot του Ντέιβιντ Ρόζενταλ, ΗΠΑ/ Αγγλία/ Καναδάς
Al-khoroug lel-nahar (Coming Forth by Day) της Χάλα Λόφτι, Αίγυπτος
A batalha de Tabatô (The Battle of Tabatô) των Ζοάο Βιάνα, Γκουινέα Μπισάου, Πορτογαλία
Computer Chess του Αντριου Μπουγιάλσκι, ΗΠΑ
Echolot του Αθανάσιου Καρανικόλα, Γερμανία
Elelwani του Ntshavheni Wa Luruli, Νότιος Αφρική
Fahtum pandinsoong (Boundary) του Νονταγουάτ Νουμπερτσαπόλ, Ταϊλάνδη/ Καμπότζη
Fynbos του Χάρη Πατραμάνη, Νότιος Αφρική/ Ελλάδα
Grzeli nateli dgeebi (In Bloom) των Nανά Εκβτιμισβλι και Σίμον Γκρομπ, Γεωργία/ Γερμανία
Halbschatten (Everyday Objects) του Νίκολας Βάκερμπατ, Γερμανία/ Γαλλία
Hélio Oiticica του Σέζαρ Οιτίτσια Φίλο, Βραζιλία
Η αιώνια επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά της Ελίνας Ψύκου, Ελλάδα
Η κόρη του Θάνου Αναστόπουλου, Ελλάδα/ Ιταλία
I Used to Be Darker του Ματ Πόρτερφιλντ, ΗΠΑ
Je ne suis pas mort (I'm Not Dead) του Μεχντί Μπεν Ατια, Γαλλία
Krugovi (Circles), σε σκηνοθεσία Σρεντάν Γκολούμποβιτς, Σερβία/ Γερμανία
Kujira no machi (The Town of Whales) σε σκηνοθεσία Κέικο Τσουρουόκα, Ιαπωνία
Lamma shoftak (When I Saw You) σε σκηνοθεσία Aννμαρί Γιασίρ, Παλαιστίνη/ Ιορδανία
Matar extraños (Killing Strangers) σε σκηνοθεσία Τζέικομπ Σέσερ Σούλσινγκερ, Νίκολας Περέδα, Μεξικό /Δανία
Materia oscura (Dark Matter) σε σκηνοθεσία Μάσιμο Ντανόλφι,Ναρτίνα Περέντι, Ιταλία
Das merkwürdige Kätzchen (The Strange Little Cat) σε σκηνοθεσία Ραμόν Τσούρκερ, Γερμανία
Le météore (The Meteor) σε σκηνοθεσία Φρανσουά Δελίλ, Καναδάς
Mo sheng (Forgetting to Know You) σε σκηνοθεσία Κουάν Λίνγκ, Κίνα
…Moddhikhane Char (Char... The No Man's Island) σε σκηνοθεσία Σουράφ Σαρανγκί, Ινδία
Obrana i zaštita (A Stranger) σε σκηνοθεσία Μπόμπο Γιέλσιτς Κροατία/ Βοσνία Ερζεγοβίνη
La Paz σε σκηνοθεσία Σαντιάγκο Λόζα, Αργεντινή
La plaga (The Plague) σε σκηνοθεσία Νεούς Μπαλούς, Ισπανία
Powerless σε σκηνοθεσία Φαχάντ Μουσταφά, Ντεεπτί Κακάρ, Ινδία
Sakura namiki no mankai no shita ni (Cold Bloom) σε σκηνοθεσία Ατσούνι Φουναχάσι, Ιαπωνία
Senzo ni naru (Roots) σε σκηνοθεσία Καόρου Ικέια, Ιαπωνία
Shirley - Visions of Reality σε σκηνοθεσία Γκούσταβ Ντόιτς, Αυστρία
Sieniawka σε σκηνοθεσία Μαρσίν Μαλάσζακ, Γερμανία/ Πολωνία
Stemple Pass σε σκηνοθεσία Τζέιμς Μπένινγκ, ΗΠΑ
Στο λύκο σε σκηνοθεσία Χριστίνας Κουτσοσπύρου και Αραν Χιούζ, Ελλάδα/ Γαλλία
Terra de ninguém (No Man's Land) σε σκηνοθεσία Σαλόμ Λαμάς, Πορτογαλία
Tian mi mi (Together) σε σκηνοθεσία Χσου Τσάο Γιεν, Ταϊβάν
Vaters Garten - Die Liebe meiner Eltern (Father's Garden - The Love of My Parents) σε σκηνοθεσία Πέτερ Λιέχτι, Ελβετία
Viola σε σκηνοθεσία Ματίας Πινέριο, Αργεντινή
The Weight of Elephants σε σκηνοθεσία Ντάνιελ Τζόζεφ Μπόργκμαν, Νέα Ζηλανδία/ Δανία
Za Marksa... (For Marx...) σε σκηνοθεσία Σβετλάνα Μπάσκοβα, Ρωσία

Αναδημοσίευση από Το Βήμα

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr