Πάνε και Λονδίνο οι 3 που μάζεψαν 20.000 δολλάρια σε 20 μέρες και διαφήμισαν την Ελλάδα στην Τimes Square! Η συνέντευξη του Γ. Κλειβοκιώτη στον Δ. Πόγκα στην ενδιαφέρουσα πάντα ιστοσελίδα του ΕΜΕΑ

Το UP Greek Tourism ξεκίνησε το 2012 ως μία πρωτοβουλία τριών Ελλήνων που διαμένοντας στο εξωτερικό απεφάσισαν να συμβάλλουν με το δικό τους μικρό "λιθαράκι" στη θετική προβολή της χώρας τους - εν μέσω των πρωτοφανών οικονομικών δυσκολιών που διήνυε - στοχεύοντας στη θετική επίπτωση που θα είχε αυτό στη "βαριά βιομηχανία" της Ελλάδος, τον τουρισμό.



Το UP Greek Tourism ξεκίνησε το 2012 ως μία πρωτοβουλία τριών Ελλήνων που διαμένοντας στο εξωτερικό απεφάσισαν να συμβάλλουν με το δικό τους μικρό "λιθαράκι" στη θετική προβολή της χώρας τους - εν μέσω των πρωτοφανών οικονομικών δυσκολιών που διήνυε - στοχεύοντας στη θετική επίπτωση που θα είχε αυτό στη "βαριά βιομηχανία" της Ελλάδος, τον τουρισμό.

Οι Γιώργος Κλειβοκιώτης, Στάθης Χαϊκάλης και Ονίκ Παλατζιάν δημιουργήσαν τότε το "UP Greek Tourism", μία "καμπάνια" για την προβολή του ελληνικού τουρισμού και εκμεταλλευόμενοι τη "δύναμη" των κοινωνικών μέσων και ειδικής πλατφόρμας crowdfunding κατάφερουν μέσα σε 20 ημέρες να μαζέψουν πάνω από 20.000 δολάρια από περισσότερα από 330 άτομα για την τοποθέτηση διαφημιστικής πινακίδας στην "καρδιά" της μεγαλύτερης μητροπόλεως του σύγχρονου κόσμου, στην Times Square της Νέας Υόρκης. Η πινακίδα τοποθετήθηκε του Μάρτιο του 2012 για τριάντα ημέρες και "μαγνήτισε" την προσοχή των διεθνών μέσων, όπως ο Guardian και το CNN.

Η επιτυχία της πρώτης αυτής καμπάνιας οδήγησε την ελληνική κοινότητα της Γουώσινγκτον να αναρτήσει την ίδια διαφημιστική πινακίδα (η οποία σημειωτέον δεν αποτελεί μία στατική εικόνα, αλλά ένα βίντεο-κολλάζ με φωτογραφίες των ανθρώπων που τη χρηματοδότησαν, την οποία κατασκεύασε με μία πρωτοποριακή τεχνική ο Χάρης Τσεβής) και στην πρωτεύουσα των ΗΠΑ. Για τη χρηματοδότηση της δεύτερης καμπάνιας, περισσότερα από 72 άτομα προσέφεραν 10.000 δολάρια μέσα σε 15 ημέρες, και πάλι μέσω της πλατφόρμας LoudSauce. To billboard "ανέβηκε" από τις 3 Μαΐου έως τις 2 Ιουνίου 2012.

Σήμερα, η ομάδα του UP Greek Tourism αριθμεί περισσότερα από 20 άτομα τα οποία εργάζονται εθελοντικά, πάντοτε με στόχο την προώθηση της ελληνικής ομορφιάς που θα προσελκύσει στη χώρα τουρίστες από κάθε σημείο του κόσμου. Έχει ολοκληρωθεί ήδη η τρίτη καμπάνια για την τοποθέτηση ενός νέου billboard, στην "καρδιά" ενός άλλου τουριστικού κέντρου, αυτή τη φορά ευρωπαϊκό, στο πολυσύχναστο Picadilly Circus του Λονδίνου. Η νέα καμπάνια ολοκληρώθηκε στο LoudSauce στις 24 Δεκεμβρίου 2012 και κατάφερε μέσα σε 22 ημέρες να ξεπεράσει τον στόχο των 12.000 λιρών και να συγκεντρώσει 13.235 λίρες από 241 συμμετέχοντες. Από το βράδυ της 31ης Ιανουαρίου το billboard θα τοποθετηθεί στο Picadilly Lite και θα παραμείνει εκεί για 2 εβδομάδες, 24 ώρες το 24ωρο. Την πινακίδα θα συνθέσει και πάλι ο Χάρης Τσεβής στο πρότυπο της πινακίδας που δημιουργήθηκε για τις δύο προηγούμενες καμπάνιες.



Ενόψει της τοποθέτησης της νέας διαφημιστικής πινακίδας στο Λονδίνο, το EMEA.gr συνομίλησε με τον Γιώργο Κλειβοκιώτη, εκ της ιδρυτικής ομάδας της πρωτοβουλίας UP Greek Tourism, ο οποίος τόνισε πως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν αλλάξει τα πάντα στον τρόπο με τον οποίο γίνεται το τουριστικό μάρκετινγκ, ενώ ανέφερε πως το ίδιο το τουριστικό προϊόν είναι αυτό που εν τέλει έχει τη μεγαλύτερη σημασία και εκτίμησε πως η Ελλάδα, παρά το καλό επίπεδο στο οποίο βρίσκεται στον τομέα αυτό, έχει ακόμη σημαντικά περιθώρια βελτίωσης.

Κύριε Κλειβοκιώτη, θα μπορούσατε κατ' αρχάς να μας περιγράψετε την πρωτοβουλία του UP Greek Tourism;

Γιώργος Κλειβοκιώτης: Το UP Greek Tourism ξεκίνησε το 2011, ως μια πρωτοβουλία που πήραμε μαζί ο Στάθης Χαϊκάλης, ο Ονίκ Παλατζιάν και εγώ με σκοπό, από τη μία πλευρά να ενισχύσουμε τον ελληνικό τουρισμό και άρα την ελληνική οικονομία, και από την άλλη, μέσα από την ιστορία του UP Greek Tourism, να βελτιώσουμε την εικόνα των Ελλήνων στο εξωτερικό και να δώσουμε ένα παράδειγμα του πόσα πολλά μπορεί να πετύχει μια ομάδα αποφασισμένων Ελλήνων χωρίς να τα περιμένουν όλα από το "κράτος".

Το μέσο που χρησιμοποιήσαμε για να το πετύχουμε αυτό είναι η συγχρηματοδότηση (crowd-funding) μιας διαφορετικής τουριστικής καμπάνιας από ανθρώπους που μοιράζονται την αγάπη μας για την Ελλάδα και σκέφτονται με τον ίδιο τρόπο.

Μέχρι σήμερα έχουμε καταφέρει να συγ-χρηματοδοτήσουμε τρεις καμπάνιες: μία στην Times Square της Νέας Υόρκης, μία στην 7η Λεωφόρο της Γουώσινγκτον και τώρα στο Λονδίνο με τη συνολική συμμετοχή περίπου 600 χρηματοδοτών. Κατά τη διάρκεια αυτής της προσπάθειας η ομάδα μας πλέον αριθμεί περισσότερα από είκοσι άτομα που βοηθάνε με διάφορους τρόπους, ο καθένας αναλόγως του χρόνου που έχει στη διάθεσή του.



Πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε με την προώθηση του ελληνικού τουρισμού, παρότι ούτε εσείς ούτε η αρχική ομάδα του UP Greek Tourism προέρχεσθε από τον "χώρο" του τουρισμού;

Γιώργος Κλειβοκιώτης: Βλέποντας την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η ελληνική οικονομία, νιώσαμε την ανάγκη να κάνουμε κάτι για να βοηθήσουμε την κατάσταση. Η προώθηση του τουρισμού είναι το μέσο για τη βελτίωση της ελληνικής οικονομίας. Όπως είπα και νωρίτερα όμως η καμπάνια μας είναι το μέσο για να πετύχουμε πιο ευρύτερους στόχους.

Πριν από ενάμισι περίπου μήνα διοργανώσατε και τη δεύτερη καμπάνια σας για την ανέγερση ενός billboard στο Λονδίνο. Μπορείτε να μας πείτε πώς πήγε η νέα καμπάνια και πότε θα ανέβει η πινακίδα;

Γιώργος Κλειβοκιώτης: Την πρωτοβουλία για το Λονδίνο την είχαν τρεις Ελληνίδες που ζουν εκεί. Η Κατερίνα Σπέτσιου, Αννίτα Δημητρίου και Κατερίνα Ιωάννου. Στο Piccadilly Circus του Λονδίνου θα ανέβει την Πέμπτη 31 Ιανουαρίου για 2 εβδομάδες. Θα είναι διαφημιστικό βίντεο, όπως αυτό της Νέας Υόρκης.  Είναι η τρίτη καμπάνια.

Η δεύτερη στη Γουώσινγκτον έγινε πολύ γρήγορα μετά την πρώτη και δεν την έμαθε ο κόσμος αρκετά. Την πρωτοβουλία εκεί είχαν μια ομάδα Ελληνοαμερικάνων με πρωτοστάτες τους Art Dimopoulos, Jim Stoucker και Harry Karageorge.

Ποια ήταν η αιτία ή τα κίνητρα που σας οδήγησαν στην προώθηση του ελληνικού τουρισμού χρησιμοποιώντας συγκεκριμένα μία online crowdfunding πλατφόρμα;

Γιώργος Κλειβοκιώτης: Θέλαμε να κάνουμε κάτι τόσο καινοτομικό που θα προκαλέσουμε το ενδιαφέρον των διεθνών media και μέσα από αυτά η ιστορία μας να φτάσει σε εκατομμύρια ανθρώπους.

Πιστεύετε πως τέτοιες πρωτοβουλίες προώθησης του τουρισμού μπορούν να αποδειχθούν περισσότερο αποτελεσματικές από τις παραδοσιακές - και κοστοβόρες έως σήμερα για το ελληνικό Δημόσιο - μορφές προβολής;

Γιώργος Κλειβοκιώτης: Ο κόσμος της επικοινωνίας έχει αλλάξει, αυτό είναι πλέον γνωστό σε όλους. Επηρεαζόμαστε όλο και λιγότερο από καμπάνιες στην τηλεόραση και όλο και περισσότερο από τα social media.

Ο τουρίστας βλέπει ένα timelapse βίντεο στο YouTube, τις φωτογραφίες των φίλων του από τη Σαντορίνη, ή από τον Κλασσικό Μαραθώνιο, ή το River Party στο Νεστόριο Καστωριάς στο Facebook και λέει "του χρόνου θα πάω κι εγώ". Ο κόσμος πλέον εμπιστεύεται σχόλια ανηρτημένα από αγνώστους στο TripAdvisor, συγκρίνει τιμές, κυνηγάει προσφορές. Όλα αυτά έχουν αλλάξει τα πάντα στο τουριστικό μάρκετινγκ.

Ασφαλώς και υπάρχει λόγος οργανωμένης τουριστικής στρατηγικής για λόγους συνέχειας και οικονομίας κλίμακας, αλλά αυτή πρέπει πλέον να γίνεται με νέους τρόπους που δεν έχουν να κάνουν απαραίτητα με ακριβές διαφημιστικές καμπάνιες στην τηλεόραση και τα περιοδικά. Σε κάποιο βαθμό φαίνεται ότι και οι φορείς στην Ελλάδα το έχουν καταλάβει αυτό και κάνουν πλέον ενέργειες προς αυτή την κατεύθυνση.

Αλήθεια, το ελληνικό υπ. Τουρισμού έχει επικοινωνήσει μαζί σας; Έχει υπάρξει κάποιο σχόλιο για την προσπάθειά σας;
Γιώργος Κλειβοκιώτης: Όχι. Για τυπικούς λόγους τους κρατήσαμε ενήμερους για τις ενέργειές μας, αλλά δε ζητήσαμε ποτέ κάποια βοήθεια κι αυτό γιατί θέλουμε να κρατήσουμε ζωντανό το grassroots στοιχείο μας.

Είχε βέβαια για εμάς ενδιαφέρον ότι στη Νέα Υόρκη ήρθε μια αντιπροσωπεία ανθρώπων του ΕΟΤ που έμαθαν ότι κάναμε μια συγκέντρωση  σε ένα ελληνικό εστιατόριο την πρώτη ημέρα που ανέβηκε η καμπάνια. Ήταν πολλοί ευγενικοί, πλήρωσαν για το φαγητό τους και μας προσέφεραν κάθε βοήθεια εάν χρειαστούμε κάτι. Δεν επικοινωνήσαμε μετά από αυτό ξανά.

Επίσης η πρεσβεία μας στη Γουώσινγκτον ζήτησε να κάνει χρήση της καμπάνιας για να διακοσμήσει το κτίριο της την "ημέρα των πρεσβειών" και ασφαλώς τη δώσαμε.

Για την προώθηση του ελληνικού τουρισμού θεωρείτε ότι είναι αρκετή μία διαφορετική, πιο καινοτομική ίσως, προβολή του ή στην ουσία χρειάζονται βαθύτερες αλλαγές, όπως η βελτίωση του ίδιου του τουριστικού προϊόντος;

Γιώργος Κλειβοκιώτης: Το προϊόν, με την έννοια της εμπειρίας που είχε ένας τουρίστας από ένα ταξίδι του σε σύγκριση με τις προσδοκίες του, είναι τελικά το πιο σημαντικό. Εάν οι εκατομμύρια τουρίστες έρχονται κάθε χρόνο στην Ελλάδα γυρνώντας πούνε στους φίλους τους ότι πέρασαν φανταστικά και δε βλέπουν την ώρα να ξαναπάνε, αυτό πιθανώς και μόνο αρκεί.

Έχοντας ως μέτρο σύγκρισης ένα μεγάλο αριθμό χωρών που έχουμε ταξιδέψει, νομίζουμε ότι το ελληνικό τουριστικό προϊόν βρίσκεται σε καλό επίπεδο αλλά έχει και μεγάλο περιθώριο βελτίωσης. Η βελτίωση θα έρθει με την επιστροφή στις παραδοσιακές αρχές της φιλοξενίας και ασφαλώς μέσα από τη συνεχή επένδυση σε υποδομές και εκπαίδευση των ανθρώπων του τουρισμού.

Και να μην ξεχνάμε ότι ο κάθε ένας από μας που έρχεται σε επαφή με ένα τουρίστα δίνοντας του οδηγίες στο δρόμο ή ακόμη και μαζεύοντας τα σκουπίδια του συμβάλει και στη βελτίωση του τουριστικού προϊόντος και στην εικόνα της χώρας προς τα έξω.



Ποια πιστεύετε ότι είναι τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του ελληνικού τουρισμού, τα σημεία που πρέπει να αναδείξει; Και τι πρέπει να διορθωθεί για να προωθηθεί περισσότερο η ελληνική τουριστική βιομηχανία;

Γιώργος Κλειβοκιώτης: Η Ελλάδα προσφέρει στον τουρίστα ένα συνδυασμό διαφόρων στοιχείων που την κάνουν έναν από τους πιο δημοφιλής τουριστικούς προορισμούς παγκοσμίως. Τα στοιχεία αυτά είναι λίγο πολύ γνωστά σε όλους μας.  Εκεί που εμείς βλέπουμε τη μεγαλύτερη ευκαιρία είναι στη διεύρυνση της τουριστικής περίοδο και στην προσέλκυση τουριστών από αναδυόμενες αγορές.

Ένα παράδειγμα μόνο, στους πληθυσμούς της Ασίας που δεν τους αρέσει η έκθεση στον  ήλιο, η υπερβολική ζέστη και να φοράνε μαγιό σε κοινή θέα προτιμούν να έρθουν άλλες εποχές του χρόνου στην Ελλάδα για να απολαύσουν τα τοπία, να γνωρίσουν από κοντά τον πολιτισμό μας και να κάνουν τα ψώνια τους.

Ποια είναι τα επόμενα σχέδια της πρωτοβουλίας μετά την ανέγερση του billboard στο Λονδίνο; Υπάρχουν ίσως σκέψεις για περαιτέρω, νέου τύπου πρωτοβουλίες;

Γιώργος Κλειβοκιώτης: Σκέψεις υπάρχουν διάφορες, αλλά δεν έχουμε πάρει κάποια απόφαση. Επειδή όλοι οι εμπλεκόμενοι εργαζόμαστε σε αυτό το πρότζεκτ στον ελεύθερο χρόνο μας είναι δύσκολο να τις πραγματοποιήσουμε όλες. Αυτή τη στιγμή έχουμε την καμπάνια του Λονδίνου. Μόλις αυτή ολοκληρωθεί επιτυχώς θα έχουμε χρόνο να σκεφτούμε και τη συνέχεια. Σίγουρα δε βιαζόμαστε.

Τέλος, με ποιο τρόπο πιστεύετε ότι οι Έλληνες μπορούν να αντιμετωπίσουν την κρίση ή να βοηθήσουν τη χώρα τους σε αυτήν τη δύσκολη στιγμή;

Γιώργος Κλειβοκιώτης: Δύσκολη η απάντηση. Η αφύπνιση της κοινωνίας των πολιτών και εθελοντική συμμετοχή θα παίξουν σημαντικό ρόλο στην αντιμετώπιση της κρίσης. Εμείς πιστεύουμε ότι, εάν συνειδητοποιήσουμε τις δυνατότητές που έχουμε ως σύνολο και εργαστούμε ομαδικά με γνώμονα το κοινό όφελος, μπορούμε να πετύχουμε εντυπωσιακά πράγματα. Το μέλλον της χώρας μας βρίσκεται σίγουρα στα χέρια μας.

Πηγή: emea.gr/archives/sinenteyxi-yorgos-kleivokiotis-up-greek-tourism-londino/

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr