Άνοιξη στις επενδύσεις μέσα στην άνοιξη του 2013 - Αναπτυξιακός νόμος με σκιά μνημονίου - Όλο το ρεπορτάζ

Συντονισμένη επιχείρηση τόνωσης των επενδύσεων με 100% προκαταβολή επιχορηγήσεων σε υφιστάμενους και νέους επενδυτές και Fast Track φορολογικά κίνητρα που θα έχουν όμως μία αίρεση: τη δημοσιονομική προσαρμογή. Στόχος να «ανοίξουν» τον Απρίλιο  οι επιδοτήσεις.

Συντονισμένη επιχείρηση τόνωσης των επενδύσεων με 100% προκαταβολή επιχορηγήσεων σε υφιστάμενους και νέους επενδυτές και Fast Track φορολογικά κίνητρα που θα έχουν όμως μία αίρεση: τη δημοσιονομική προσαρμογή. Στόχος να «ανοίξουν» τον Απρίλιο  οι επιδοτήσεις σύμφωνα με ρεπορτάζ του Capital.gr.



της Δήμητρας Καδδά



Το υπουργείο Ανάπτυξης επιχειρεί με κυκλωτικές κινήσεις να  φέρει την «άνοιξη» των επενδύσεων  μέσα στην Άνοιξη του 2013. Από την μία πλευρά είναι σε εξέλιξη η επιχείρηση επιστροφής μεγάλων επενδυτών όπως του Κατάρ  και η εκκίνηση σηματωρών όπως το λιμάνι κρουαζιέρας και η συμφωνία για τον ΤΑΠ και η "βροχή" προγραμμάτων στήριξης μικρομεσαίων και ανέργων.

Από την άλλη πλευρά επιθυμητό είναι να ισχύσει το ταχύτερο δυνατό το νέο επενδυτικό πλαίσιο των 100% προκαταβολών, συνεχών αιτήσεων υπαγωγής και εμπροσθοβαρών φοροαπαλλαγών που κατέθεσε ο υφυπουργός Ανάπτυξης Νότης Μηταράκης στη Βουλή:  κορυφαίο στέλεχος του υπουργείου ανέφερε στο περιθώριο της παρουσίασης του νέου νόμου ότι στόχος είναι η πρώτη προκήρυξη του νέου επενδυτικού νόμου να ξεκινήσει τον Απρίλιο. Παράλληλα, είπε, στόχος είναι να προωθηθούν άμεσα οι αλλαγές στο σκέλος των στρατηγικών επενδύσεων στις οποίες πλέον εντάσσεται και η ακίνητη περιουσία της εκκλησίας.

Ερωτηθείς ωστόσο αν το δικαίωμα για 100% προκαταβολή με αναδρομική ισχύ στις υπαγωγές του αναπτυξιακού νόμου και τα άλλα νέα κίνητρα, θα προκαλέσουν δημοσιονομική πίεση (δεδομένου του "κουρεμένου" ΠΔΕ),   ανέφερε ότι τα λεφτά ήταν ούτως ή άλλως προβλεπόμενα και ότι δεν αναμένεται πολύ μεγάλη συρροή καθώς θα πρέπει οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές να καταφέρουν να λάβουν από τη τράπεζα εγγυητική. Διευκρίνισε ότι θα μπορούν να απευθύνονται και στο ΕΤΕΑΝ αλλά όχι εξ ολοκλήρου, καθώς υπάρχουν συγκεκριμένα από την ΕΕ ανώτατα όρια κρατικών ενισχύσεων.

Το πρόβλημα είναι,  εξηγούν άλλα αρμόδια στελέχη του λεγόμενου «δημοσιονομικού» σκέλους, ότι το μνημόνιο παραμένει η πρώτη προτεραιότητα. Και το μνημόνιο έχει φέρει  δραστική περικοπή στο εθνικό σκέλος του ΠΔΕ που στηρίζει μεταξύ πολλών άλλων και τον επενδυτικό νόμο.

Σημειώνεται ότι το 2010 το ΠΔΕ ξεκίνησε στα 10,2 δισ. ευρώ  φέτος προβλέπεται στα 6,85 δισ. ευρώ και το 2014 με νέο "κόψιμο" στα 6,7 δισ. ευρώ όπου και θα παραμείνει σύμφωνα με το μεσοπρόθεσμο που ψηφίστηκε την προηγούμενη Δευτέρα έως το 2016. Από το ποσό αυτό ενώ αρχικά το εθνικό ΠΔΕ ήταν κοντά στα 3 δισ. ευρώ, πλέον αναλογούν για έργα μεταξύ των οποίων ένα μέρος είναι οι χρηματοδοτήσεις του αναπτυξιακού λιγότερο από 1 δισ. ευρώ ετησίως.

Έτσι, στο νέο αναπτυξιακό νομοσχέδιο μπαίνουν δύο ρήτρες:
·         Η πρώτη είναι ρητή στο νομοσχέδιο και αφορά τις φοροαπαλλαγές των στρατηγικών λεγόμενων  επενδύσεων.  Δηλαδή η αίρεση της έγκρισής τους από την ΕΕ η οποία αναφέρουν πληροφορίες ότι επιβλήθηκε μετά από σειρά πιέσεων της τρόικας.

·         Η δεύτερη αφορά στον ετήσιο προϋπολογισμό: δόθηκε δικαίωμα 100% προκαταβολής  και άλλων κινήτρων μετά από πολλά σενάρια που σύμφωνα να αρμόδια στελέχη διαμορφώθηκαν για το δημοσιονομικό τους βάρος.   

«Το γεγονός ότι η τρόικα αποδέχτηκε να κοπεί το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων πάνω από 10 φορές από το 2010 μέχρι σήμερα είναι ενδεικτικό» αναφέρει πολιτειακός παράγοντας εξηγώντας ότι «τίποτα δεν αποκλείει ότι αυτό δεν θα ξανασυμβεί τους επόμενους μήνες ως ότου η Ευρώπη καθίσει και αποφασίσει τι δημοσιονομικές πλέον αποφάσεις πρέπει να λάβει για το ζήτημα ανάκαμψη και ανάπτυξη». 

Πηγή:www.capital.gr


Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr