Η Χαλιμά Οπερέτα του Θεόφραστου Σακελλαρίδη στην Εθνική Λυρική Σκηνή
Πρόκειται για μια εξωτική, φαντασμαγορική όπως την χαρακτηρίζει ο ίδιος ο συνθέτης, οπερέτα η οποία αντλεί τη θεματολογία της από τους μύθους της Ανατολής.
Πρόκειται για μια εξωτική, φαντασμαγορική όπως την χαρακτηρίζει ο ίδιος ο συνθέτης, οπερέτα η οποία αντλεί τη θεματολογία της από τους μύθους της Ανατολής.
Η Χαλιμά σημείωσε τεράστια επιτυχία όταν πρωτοπαρουσιάστηκε στα τέλη της δεκαετίας του ’20 αλλά και στη δεκαετία του ‘30 σε Αθηναϊκά θέατρα, αλλά και στην Κωνσταντινούπολη, όπως αναφέρει η aixmi.gr. Τον πρωταγωνιστικό ομώνυμο ρόλο του έργου έχει ερμηνεύσει με τεράστια επιτυχία η θρυλική Ζωζώ Νταλμάς.
Η υπόθεση, σύμφωνα με το λιμπρέτο του Σπύρου Ποταμιάνου, εμπνευσμένη αμυδρά από τις Χίλιες και μια νύχτες, εξελίσσεται σε ένα παλάτι της Ανατολής, όπου ο κουτοπόνηρος μάγειρας Αλή-Μουσακάς χρησιμοποιείται ως όργανο των ερωτικών σχεδίων της σαγηνευτικής Χαλιμάς και του αιχμάλωτου πρίγκιπα Σαχ-Ρουμάν.
Η Χαλιμά ανασύρθηκε από τα μουσικά αρχεία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Την επιμέλεια και αποκατάσταση του μουσικού κειμένου ανέλαβε να φέρει εις πέρας ο μουσικολόγος Γιάννης Τσελίκας, ο οποίος σημειώνει: «Εκπληρώνοντας τις προσδοκίες του τίτλου του έργου του, ο Σακελλαρίδης συνθέτει μια μουσική, η οποία βρίθει από ανατολίτικου τύπου μελωδίες και μαζί με το ποιητικό κείμενο, τα σκηνικά και τα κουστούμια, οδηγεί τη φαντασία του θεατή στο μαγικό κόσμο της Ανατολής. Όμως, το πιο ενδιαφέρον χαρακτηριστικό της μουσικής, είναι το πάντρεμα αυτών των ανατολίτικων μελωδιών με τους ρυθμούς των επικρατέστερων, εκείνη την εποχή, ευρωπαϊκών και αμερικάνικων κοσμικών χορών: το φοξ-τροτ, το οne-step και το τάνγκο. Έχουμε, λοιπόν, μια ιδιαίτερη περίπτωση συνδυασμού του εξωτικού με το κοσμοπολίτικο στοιχείο από έναν Έλληνα συνθέτη, ο οποίος βρίσκεται μεταξύ Ανατολής και Δύσης. Ο συνδυασμός αυτός, όσο ανορθόδοξος και αν φαίνεται, αντικατοπτρίζει τις αναζητήσεις της αθηναϊκής αστικής κυρίως τάξης των αρχών του Μεσοπολέμου σχετικά με την ευρωπαϊκή της ταυτότητα».
Τη σκηνοθεσία και επεξεργασία του κειμένου έχει αναλάβει ο επιτυχημένος σκηνοθέτης του θεάτρου Πέτρος Ζούλιας.
Θέατρο Ολύμπια
Ακαδημίας 59-61, Αθήνα
Μουσική διεύθυνση: Γιώργος Πέτρου (15, 16, 17, 23, 24/2- 5, 14, 15)
Παναγιώτης Παπαδόπουλος (31/3)
Σκηνοθεσία-Απόδοση και προσαρμογή κειμένου: Πέτρος Ζούλιας
Σκηνικά- Κοστούμια: Αναστασία Αρσένη
Φωτισμοί: Κατερίνα Μαραγκουδάκη
Διεύθυνση χορωδίας: Αγαθάγγελος Γεωργακάτος
Χορογραφία – Κινησιολογία: Φώτης Διαμαντόπουλος
Επιμέλεια – Αποκατάσταση μουσικού κειμένου: Γιάννης Τσελίκας
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr