Ποιος από τους 4 τύπους γονέων είστε;

Μέχρι και πριν λίγα χρόνια οι γονείς ενδιαφερόντουσαν πρώτιστα για την πνευματική και διανοητική καλλιέργεια των παιδιών τους, θεωρώντας ότι η υψηλή νοητική επάρκεια - εφυία αποτελεί εγγυητικό παράγοντα ικανότητας, επιτυχίας και γιατί όχι συναισθηματικής επάρκειας ενός ατόμου.

Σήμερα, με τη θεωρία της συναισθηματικής νοημοσύνης (E.Q.) που καθιέρωσε ο ψυχολόγος D.Goleman οι ειδικοί πιστεύουν ότι η πορεία ενός ανθρώπου εκτός από το δείκτη της ευφυΐας του εξαρτάται και από ένα σύνολο κάποιων άλλων χαρακτηριστικών που περιλαμβάνει η έννοια της συναισθηματικής νοημοσύνης.

 

Αυτά τα χαρακτηριστικά αφορούν την ικανότητα του ατόμου να αναγνωρίζει τα συναισθήματα του, να ακούει τους άλλους και να τους συναισθάνεται, καθώς και να εκφράζει και να διαχειρίζεται αποτελεσματικά αυτό που νιώθει ώστε να έχει καλές διαπροσωπικές σχέσεις. Με άλλα λόγια, όταν το άτομο μπορεί να αντέχει και να διαχειρίζεται τις απογοητεύσεις, είναι ικανό να διεκδικεί όπως και να επιλύει συγκρούσεις, να χαλιναγωγεί την επιθυμία του, να βρίσκει κίνητρα για τον εαυτό του, να ρυθμίζει αποτελεσματικά τη διάθεσή του, να έχει ενσυναίσθηση, και να νιώθει αισιοδοξία και ελπίδα για τη ζωή, τότε θεωρούμε ότι έχει υψηλή συναισθηματική νοημοσύνη εξηγεί η Ελένη Νικολάου,Ψυχολόγος με εκπαίδευση στη Γνωσιακή Συμπεριφοριστική Ψυχοθεραπεία.

 

Τώρα αν αναρωτιέστε πόσο εύκολο είναι να κατακτήσει κάποιος αυτή τη «λίστα των ικανοτήτων» της συναισθηματικής νοημοσύνης, το βέβαιο είναι ότι αυτό το είδος της νοημοσύνης καλλιεργείται σε όλες τις ηλικίες και κυρίως στα παιδιά γιατί αυτά μαθαίνουν ευκολότερα. Και επειδή σύμφωνα με τον D.Goleman «η οικογενειακή ζωή είναι το πρώτο σχολείο της συναισθηματικής μάθησης», οι γονείς θα πρέπει καταρχήν να κατανοήσουν πόσο σημαντικός είναι ο τύπος αλληλεπίδρασης-διαπαιδαγώγησης που ακολουθούν με τα παιδιά τους και πως αυτός σχετίζεται με την ανάπτυξη συναισθηματικά υγιέστερων παιδιών.

Σύμφωνα με τον J.Gottman, υπάρχουν τέσσερις τύποι γονικής συμπεριφοράς βάσει με βάση τη θεωρία της συναισθηματικής νοημοσύνης.

 

Οι αποστασιοποιημένοι γονείς: αποστασιοποιούνται ή αγνοούν τα συναισθήματα του παιδιού γιατί θεωρούν ότι τα συναισθήματα δεν είναι σημαντικά ή γιατί δεν ξέρουν τι άλλο να κάνουν. Επιθυμούν την άμεση εξαφάνιση των αρνητικών συναισθημάτων από τα παιδιά και νιώθουν άβολα με αυτά. Δεν επιδιώκουν την επίλυση προβλημάτων επειδή πιστεύουν ότι με το χρόνο θα λυθούν. Υποβαθμίζουν τα γεγονότα που οδήγησαν στη έκφραση των συναισθημάτων και επικεντρώνονται στη χρήση περισπασμών με σκοπό την αναστολή των συναισθημάτων.

 

Δείτε όλη τη συνέχεια εδώ -infokids.gr

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr