«Πλούτος», «Κύκλωπας» και «Επιθεωρητής» καταφθάνουν στην Αθήνα
Φουλ στις παραστάσεις θα είναι το λεκανοπέδιο της Αττικής από αυτήν την εβδομάδα. Τα έργα που περιόδευσαν το καλοκαίρι σε ολόκληρη την Ελλάδα καταφθάνουν στην πρωτεύουσα. Η Μαρία Κρύου μας δίνει μια εικόνα για τα θερινά εισπρακτικά φαβορί και μας ενημερώνει για το θεατρικό σερί που συνεχίζεται.
Φουλ στις παραστάσεις θα είναι το λεκανοπέδιο της Αττικής από αυτήν την εβδομάδα. Τα έργα που περιόδευσαν το καλοκαίρι σε ολόκληρη την Ελλάδα καταφθάνουν στην πρωτεύουσα. Η Μαρία Κρύου μας δίνει μια εικόνα για τα θερινά εισπρακτικά φαβορί και μας ενημερώνει για το θεατρικό σερί που συνεχίζεται.
Φεστιβαλικό πανδαιμόνιο επικράτησε και φέτος το καλοκαίρι. Παρά την οικονομική στενότητα, πάρα πολλοί δήμοι τόσο στην ηπειρωτική όσο και στη νησιωτική Ελλάδα φρόντισαν να εξασφαλίσουν θεάματα για δημότες και παραθεριστές, οι οποίοι κινήθηκαν άλλοτε συγκρατημένα και άλλοτε με ενθουσιασμό, επιλέγοντας τελικά όχι με βάση τα μεγάλα πρωταγωνιστικά ονόματα αλλά υπακούοντας σε μια ανάγκη για επαφή με το κλασικό. Η «Μήδεια» του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία Σπύρου Α. Ευαγγελάτου, με τον Γιώργο Κιμούλη στον ομώνυμο ρόλο, ήταν sοld out όπου κι αν ανέβηκε, όπως μας είπαν οι άνθρωποι του Ακροπόλ, οι οποίοι ανέλαβαν και την παραγωγή του αριστοφανικού «Πλούτου», διά χειρός Διονύση Σαββόπουλου. οι πωλήσεις των εισιτηρίων της παράστασης που σκηνοθέτησε ο Έλληνας συνθέτης άγγιξαν το 90%. Μεγάλη επιτυχία της καλοκαιρινής σεζόν είναι και το αφιέρωμα στη ζωή του Μίκη Θεοδωράκη «Ποιος τη ζωή μου…» του Θέμη Μουμουλίδη. Και μπορεί στη συμπρωτεύουσα να μην υπήρξε η επιθυμητή πληρότητα, όμως σε όλες τις υπόλοιπες περιοχές τα ποσοστά έφτασαν στο 90-100%. Το κοινό της Σπάρτης αποχαιρέτησε με ενθουσιασμό, επευφημίες και δάκρυα την παράσταση, ενώ στην Τρίπολη λίγη ώρα πριν από την έναρξή της ο δήμος διοργάνωσε μια τιμητική εκδήλωση για τη μετονομασία κεντρικού δρόμου της πόλης σε οδό Μίκη Θεοδωράκη, αναφέρει το athinorama.gr.
Οι δύο καλοκαιρινές παραγωγές του Εθνικού Θεάτρου «Τραχίνιες» του Σοφοκλή, σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, και «Κύκλωπας» του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία Βασίλη Παπαβασιλείου, κινήθηκαν σε μέτρια επίπεδα, με το ποσοστό εισιτηρίων να εξαρτάται βέβαια και από τη χωρητικότητα του κάθε θεάτρου. Το ίδιο ίσχυσε και για τον «Αγαμέμνονα» του Αισχύλου, σε σκηνοθεσία Νικαίτης Κοντούρη, με τους Καρυοφυλλιά Καραμπέτη και Μηνά Χατζησάββα: ενώ έκανε sold out στη Θεσσαλονίκη και στο Θέατρο Βράχων, στα υπόλοιπα θέατρα έκοψε 300-350 εισιτήρια τη βραδιά. Η παρουσία του Σάκη Ρουβά, από την άλλη, έπαιξε καθοριστικό ρόλο στο να επιλέξει το κοινό την πολυσυζητημένη παράσταση «Βάκχες» που σκηνοθέτησε ο Δημήτρης Λιγνάδης. Παίχτηκε συνολικά 33 φορές και είχε πληρότητα 85-100% στα θέατρα των 1.000 θέσεων και 70% στα θέατρα των 2.000 θέσεων. Όσο για τον «Κοινό λόγο» του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, η παράσταση που δόθηκε στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, στην Πειραιώς 260, στις αρχές του καλοκαιριού ευτύχησε από πολλές απόψεις. Σχολιάζοντας την καλοκαιρινή πορεία της παράστασης, ο σκηνοθέτης μας είπε πως το καλοκαίρι δεν μετράει η πληρότητα, διότι τα θέατρα είναι τεράστια και κανείς δεν τα γεμίζει πια, ενώ έθεσε ένα θέμα σε σχέση με το ύφος των καλοκαιρινών φεστιβάλ: «Δυστυχώς, έχει αλλάξει ριζικά το τοπίο των φεστιβάλ στην Ελλάδα. Εκτός από κάποιες εξαιρέσεις μετρημένες στα δάχτυλα, όλα τα άλλα είναι κατ’ όνομα φεστιβάλ. Είναι απλώς χώροι προς ενοικίαση, πολύ συχνά χωρίς προδιαγραφές και χωρίς ομάδες υποστήριξης από τα πνευματικά κέντρα και τους δήμους. Όσο για το πρόγραμμα που καταρτίζουν, δεν υπάρχουν καλλιτεχνικά κριτήρια, δέχονται τους πάντες αδιακρίτως και το αποτέλεσμα είναι στις 30 ημέρες του μήνα να υπάρχουν συχνά 30 εκδηλώσεις. Πριν από λίγα χρόνια το σύνηθες ήταν μία παράσταση την εβδομάδα, έτσι ώστε να μην υπάρχει οικονομικός ανταγωνισμός. Έτσι, ενώ μας ενδιαφέρει πολύ η επαφή με το εκτός Αθηνών κοινό και την επιδιώκουμε πάντα, δεν ξέρω αν αξίζει να βγαίνουμε περιοδεία υπό τέτοιες συνθήκες. Και είναι κρίμα, γιατί σε κάθε πόλη υπάρχει ένα κοινό που αγαπάει το καλό θέατρο». Έχοντας πείρα από διοργανώσεις στην περιφέρεια, πάντως, νομίζουμε ότι είναι καιρός να επανεξετάσουν οι αρμόδιοι φορείς τι σημαίνει «κάνω φεστιβάλ στην πόλη μου», λαμβάνοντας υπόψη και το ότι οι αξιόλογες εκδηλώσεις αποτελούν από μόνες τους αφορμή για ταξίδι.
Στην Αττική, τώρα, πάνω από πενήντα παραστάσεις θα παίζονται από τα τέλη Αυγούστου μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου στο Ηρώδειο καθώς και στα ανοιχτά θέατρα των δήμων της Αττικής: από την Κηφισιά μέχρι την Ελευσίνα και από τα Βριλήσσια μέχρι το Πόρτο Ράφτη. Όσοι, λοιπόν, ενδιαφέρεστε να καλύψετε τα θεατρικά σας… κενά θα έχετε τη δυνατότητα να παρακολουθήσετε όλες οι παραστάσεις που προαναφέραμε αλλά και τον «Επιθεωρητή» του Γκόγκολ, σε σκηνοθεσία Σπύρου Α. Ευαγγελάτου, με τους Γ. Αρμένη και Κ. Μαρκουλάκη, το «Άντρες έτοιμοι για όλα» των Στέφεν Σινκλέρ και Άντονι ΜακΚάρτεν, σε σκηνοθεσία Θανάση Παπαθανασίου, Μιχάλη Ρέππα, με τους Κ. Κόκλα και Κ. Ευριπιώτη, το «Υπάρχει και φιλότιμο» των Αλέκου Σακελλάριου και Χρήστου Γιαννακόπουλου, σε σκηνοθεσία Γιάννη Μπέζου, με τους Γ. Παρτσαλάκη, Τ. Παπαματθαίου και την «Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου» του Πέτρου Ζούλια, με τη Νένα Μεντή. Σημειώστε, τέλος, ότι τα εισιτήρια διαφέρουν –δυστυχώς– αισθητά κι εξαρτώνται από τον δήμο και τις εκάστοτε συμφωνίες με τους θεατρικούς παραγωγούς, ενώ δεν λείπουν και οι περιπτώσεις των θεαμάτων με ελεύθερη είσοδο. Ακριβώς γι’ αυτόν το λόγο η πλήρως ενημερωμένη data Θέατρο του «α» είναι στη διάθεσή σας, με νέα στοιχεία κάθε εβδομάδα κι έναν εκτενή κατάλογο των παραστάσεων, των θεάτρων όπου παίζονται καθώς και των τιμών τους.
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr