Όταν το 1996 η «Green Family- Το Ελληνικόν» δημιούργησε το πρώτο της κατάστημα, στόχος ήταν να προσφέρει στο καταναλωτικό κοινό μία σειρά ποιοτικών βιολογικών προϊόντων που θα βασίζονταν στην παράδοση ενός πολιτισμού που ήταν δομημένος να χρησιμοποιεί τα βότανα και τα μπαχαρικά στην καθημερινότητά του.
Ο Θεόδωρος Παντελέων έκανε το πρώτο του επιχειρηματικό βήμα από την Θεσσαλονίκη και δημιούργησε μία επιχείρηση που σήμερα έχει αποκτήσει σημαντική παρουσία στη Βόρεια Ελλάδα(Θεσσαλονίκη – Λάρισα – Ξάνθη) με 8 καταστήματα στο δίκτυό της και πλέον αποτελεί συνώνυμο της εξειδίκευσης, της ποιότητας και της γνώσης.
Στα ράφια των πολύχρωμων καταστημάτων της, που αν βρεθείς εκεί θα νιώσεις ότι βρίσκεσαι στη φύση, θα ανακαλύψεις προϊόντα απαραίτητα για την καθημερινότητά σου, όπως βιολογικα τρόφιμα, φρούτα & λαχανικά, παιδικές τροφές γαλακτοκομικά, κρέας, ψωμί, ακόμα και γλυκά, αλλά και είδη παρασκευασμένα από αγνά υλικά, όπως απορρυπαντικά, καλλυντικά, βρεφικά καλλυντικά, πάνες και πολλά ακόμη.
Ο Θεόδωρος Πανταλέων μίλησε αποκλειστικά στο MadeinGreece.news για τα στάδια δημιουργία της «Green Family- Το Ελληνικόν» , την καθιέρωσή της στην ελληνική αγορά, αλλά και τις εντατικές προσπάθειες για να αποκτήσει αυτό το όνειρο ακόμα μεγαλύτερες διαστάσεις.
- Η εταιρία Green Family ΑΕ «το Ελληνικόν» ιδρύθηκε το 1996 όταν ο Θόδωρος Πανταλέων έκανε στην Θεσσαλονίκη την πρώτη του επιχειρηματική προσπάθεια ιδρύοντας το «Παραδοσιακό Βοτανοπωλείο «το Ελληνικόν».
- Το όραμα της εταιρείας εξακολουθεί να είναι το ίδιο από την πρώτη μέρα λειτουργίας της: Η θέληση να προσφέρει στον άνθρωπο τα καλύτερα προϊόντα, στις καλύτερες τιμές με γνώμονα τον ολιστικό τρόπο ζωής.
- Η ορθή διαχείριση, ο σεβασμός στον καταναλωτή, τα διάφορα διατροφικά σκάνδαλα, ο σεβασμός στο περιβάλλον αλλά και στον μικρό παραγωγό βοήθησαν ώστε η αγορά να αρχίσει να κερδίζει έδαφος και σήμερα να αποτελεί μια αγορά με δυναμική αύξησης στο μέλλον.
- Οι καταναλωτές αυτής της αγοράς είναι όπως σας είπα και πριν περισσότερο συνειδητοποιημένοι και ευαισθητοποιημένοι και αυτό τους οδηγεί να είναι ιεραπόστολοι των καλών προσπαθειών στον χώρο των βιολογικών προϊόντων.
- η πιο καλή στιγμή μου ήταν η μέρα που έβαλα το κλειδί στο πρώτο μικρό μαγαζάκι της πλατείας Άθωνος στην Θεσσαλονίκη και που με οδήγησε ανοίγοντας την πόρτα του στο μαγικό αυτό ταξίδι που διαρκεί με το ίδιο πάθος και ένταση εδώ και 22 χρόνια.
- αναγνώριση όλων των προσπαθειών που έχουμε κάνει ώστε να δημιουργήσουμε την μοναδική καθετοποιημένη επιχείρηση στον κλάδο των βιολογικών προϊόντων στην Ελλάδα έχοντας σήμερα συσκευαστήρια ξηρού φορτίου και οπωροκηπευτικών, 8 σημεία λιανικής πώλησης στηρίζοντας περισσότερους από 300 Έλληνες πιστοποιημένους βιοκαλλιεργητές και μικρές οικοτεχνίες.
- Η εταιρία μας σήμερα θα πρέπει να σας πω ότι εκτός όλων των άλλων που προανέφερα έχει αναπτύξει την δική της ετικέτα (brand) εμπλουτίζοντας το προϊοντικό της μίγμα. Δημιουργεί δικές της σειρές (own brands) προϊόντων με εξειδίκευση και καινοτομία.
- η εταιρία μας στο ξεκίνημα της κρίσης το 2008 είχε 1 κατάστημα και από τότε μέχρι σήμερα, τολμώντας κόντρα στις δυσοίωνες προβλέψεις έχουμε καταφέρει να έχουμε δημιουργήσει 8 καταστήματα σε 3 πόλεις της Ελλάδος (Θεσσαλονίκη – Λάρισα – Ξάνθη), αναπτύσσοντας το δίκτυο των καταστημάτων μας και παράλληλα να επενδύσουμε στην δημιουργία των συσκευαστηρίων τόσο του ξηρού φορτίου όσο και των οπορωκηπευτικών, αλλά και του κέντρου logistics στην Νέα Ραιδεστό της Θεσσαλονίκης.
- η Green Family – «Το Ελληνικόν» είναι πιο ώριμη από ποτέ να αναπτύξει δυναμικά το δίκτυο των καταστημάτων της σε όλη την Ελλάδα και αυτός είναι ένας από τους βασικούς επιχειρηματικούς στόχους της επόμενης τριετίας.
- Θέλουμε πολύ απλά στην συνείδηση του κόσμου να είμαστε ο Leader στην αγορά των βιολογικών προϊόντων σε όλη την Ελλάδα και ο ρόλος αυτός δεν μας φοβίζει ίσα- ίσα μας οπλίζει με θέληση για να συνεχίσουμε την επιτυχημένη αναπτυξιακή μας πορεία τόσο στην ελληνική όσο και σε επιλεγμένες αγορές του εξωτερικού.
Ποιο είναι το story γύρω από τη δημιουργία της Green Family – το Ελληνικόν; Πότε και πώς ξεκίνησε, στάδια, αφορμή, έμπνευση…
Η εταιρία Green Family ΑΕ «το Ελληνικόν» ιδρύθηκε το 1996 όταν ο Θεόδωρος Πανταλέων έκανε στην Θεσσαλονίκη την πρώτη του επιχειρηματική προσπάθεια ιδρύοντας το «Παραδοσιακό Βοτανοπωλείο «το Ελληνικόν». Το ξεκίνημα της επιχείρησης είχε ως στόχο την συνέχιση της παράδοσης ενός πολιτισμού που ήταν δομημένος να χρησιμοποιεί τα βότανα και τα μπαχαρικά στην καθημερινότητά του. Η πραγματικότητα ήταν ότι το προϊόν αυτό διαχειριζόταν από επαγγελματίες του χθες, οι οποίοι παρόλο που δεν του έδωσαν την σοβαρότητα που του άξιζε, συνέβαλαν ωστόσο να φτάσει το προϊόν στο σήμερα.Το πάθος του ιδρυτή της εταιρίας τον οδήγησε να ασχοληθεί σε βάθος και πολύ σύντομα έγινε μια πρωτοπόρος ελληνική εταιρεία στο χώρο των βιολογικών προϊόντων και της διατροφής και ταύτισε το όνομά της με την εξειδίκευση, την ποιότητα και τη γνώση.
Ποια είναι η φιλοσοφία της Green Family – το Ελληνικόν;
Το όραμα της εταιρείας εξακολουθεί να είναι το ίδιο από την πρώτη μέρα λειτουργίας της: Η θέληση να προσφέρει στον άνθρωπο τα καλύτερα προϊόντα, στις καλύτερες τιμές με γνώμονα τον ολιστικό τρόπο ζωής. Αυτός είναι και ο λόγος που η εταιρεία προτού τοποθετήσει οτιδήποτε στα ράφια της προβαίνει σε αυστηρούς ελέγχους, έχοντας θέσει υψηλά ποιοτικά κριτήρια.
- Να δοθεί στο προϊόν η αξία και η σοβαρότητα που του αναλογεί
- Να δοθεί στον κλάδο η επαγγελματική προσέγγιση που του αξίζει
- Η επιχείρηση να σέβεται το προϊόν και τους πελάτες της
- Η επιχείρηση να πληροί όλες τις νόμιμες προδιαγραφές (π.χ. άδειες, υγειονομικές διατάξεις, πτυχία, πιστοποιήσεις κ.λπ.)
- Να γίνει «το Ελληνικόν» μια επιχείρηση μέσα από τις αναμνήσεις του παλιού προσαρμόζοντας τις εικόνες της στο σήμερα και ιδιαίτερα στο αύριο
Τι ρυθμούς ανάπτυξης παρουσιάζει η αγορά των βιολογικών προϊόντων εν καιρώ κρίσης στην Ελλάδα; Τι αναταπόκριση δείχνουν οι καταναλωτές;
Η αγορά των βιολογικών προϊόντων πέρασε μέσα από διάφορες διακυμάνσεις, από την εποχή της αφθονίας και της μόδας αλλά και της σοβαρής κρίσης που έπληξε και τον δικό μας κλάδο. Η αγορά των βιολογικών προϊόντων βέβαια έχει και κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που χαρακτηρίζουν και τον κλάδο μας και έχουν να κάνουν με τα χαρακτηριστικά των βιοκαταναλωτών που στην μεγάλη τους πλειοψηφία είναι άνθρωποι περισσότερο συνειδητοποιημένοι απέναντι στην προστασία του περιβάλλοντος και περισσότερο ευαίσθητοι απέναντι σε κοινωνικά ζητήματα. Η παγκόσμια οικονομική κρίση και η πολύ μεγάλη κρίση στην ελληνική οικονομία οδήγησε πολλά καταστήματα που δεν πληρούσαν τις απαραίτητες προδιαγραφές να φύγουν από την αγορά των βιολογικών προϊόντων, αλλά και στην σμίκρυνση σε ένα βαθμό της αγοράς. Βέβαια υπήρξαν και σημαντικές επαγγελματικές ευκαιρίες μέσα στην διάρκεια της κρίσης. Η ορθή διαχείριση, ο σεβασμός στον καταναλωτή, τα διάφορα διατροφικά σκάνδαλα, ο σεβασμός στο περιβάλλον αλλά και στον μικρό παραγωγό βοήθησαν ώστε η αγορά να αρχίσει να κερδίζει έδαφος και σήμερα να αποτελεί μια αγορά με δυναμική αύξησης στο μέλλον. Οι καταναλωτές αυτής της αγοράς είναι όπως σας είπα και πριν περισσότερο συνειδητοποιημένοι και ευαισθητοποιημένοι και αυτό τους οδηγεί να είναιιεραπόστολοι των καλών προσπαθειών στον χώρο των βιολογικών προϊόντων.
Ποια ήταν η καλύτερη και ποιες ήταν οι πιο δύσκολες στιγμές της επιχειρηματικής σας δράσης; Τι διδάγματα έχετε πάρει από τα λάθη σας;
Κάθε μέρα από την αρχή της επιχειρηματικής δράσης υπάρχουν καλές, αλλά και δύσκολες στιγμές. Βέβαια αυτό που στην αρχή της πορείας φάνταζε ως αξεπέραστο εμπόδιο μας έδινε την δύναμη να γινόμαστε καλύτεροι και να προχωράμε. Υπάρχουν δημιουργικές στιγμές και λιγότερο δημιουργικές στιγμές. Υπάρχουν επιτυχίες και αποτυχίες. Υπάρχουν ενέργειες και λάθη. Το θέμα είναι η δική μας στάση απέναντι σε αυτά τα λάθη και ο δικός μας τρόπος ζωής απέναντι στις επιτυχίες ή τις αποτυχίες. Η προσωπική μου κοσμοθεωρία έχει να κάνει με τα διδάγματα που πρέπει να μας δίνουν οι επιτυχίες ή οι σωστές αποφάσεις στην ζωή, αλλά και τα μεγάλα μαθήματα που πρέπει να μας δίνουν οι αποτυχίες ή οι λάθος αποφάσεις μας. Και αν θέλετε να σας πω και κάτι πολύ σημαντικό η επιτυχία βασίζεται τελικά στις λάθος αποφάσεις που παίρνει κανείς και στον τρόπο που μαθαίνει το μάθημά του μέσα από αυτές. Αν θα μπορούσα κλείνοντας να σας πω ποια ήταν η πιο καλή στιγμή μου θα ήταν η μέρα που έβαλα το κλειδί στο πρώτο μικρό μαγαζάκι της πλατείας Άθωνος στην Θεσσαλονίκη και που με οδήγησε ανοίγοντας την πόρτα του στο μαγικό αυτό ταξίδι που διαρκεί με το ίδιο πάθος και ένταση εδώ και 22 χρόνια.
Η Green Family – το Ελληνικόν είναι ανάμεσα στις 21 επιχειρήσεις που θα λάβουν την υποστήριξη από το πρόγραμμα «ΟΠΑΠ Forward». Πως θα σας βοηθήσει και τι σημαίνει αυτή η βράβευση για εσάς;
Καταρχήν αποτελεί ιδιαίτερη τιμή, όχι προσωπική αλλά όλης της ομάδας και όλων των ανθρώπων της επιχείρησής μας αυτή η επιλογή από το πρόγραμμα “OPAP Forward”. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα αφορά στην συμβουλευτική υποστήριξη νέων αναπτυσσόμενων και με προοπτική μικρών επιχειρήσεων και αποτελεί για εμάς αφενός μεγάλη τιμή που είμαστε μια τέτοια εταιρία και αφετέρου ευθύνη να φανούμε αντάξιοι των προσδοκιών που καλλιεργούνται σε σχέση με την συμμετοχή μας στο πρόγραμμα. Η σημασία της συγκεκριμένης βράβευσης για εμάς αποτελεί μιααναγνώριση όλων των προσπαθειών που έχουμε κάνει ώστε να δημιουργήσουμε την μοναδική καθετοποιημένη επιχείρηση στον κλάδο των βιολογικών προϊόντων στην Ελλάδα έχοντας σήμερα συσκευαστήρια ξηρού φορτίου και οπωροκηπευτικών, 8 σημεία λιανικής πώλησηςστηρίζοντας περισσότερους από 300 Έλληνες πιστοποιημένους βιοκαλλιεργητές και μικρές οικοτεχνίες.
Ποια θεωρείτε ότι είναι τα συστατικά που σας έχουν οδηγήσει στην επιτυχία; Πως καταφέρατε να τοποθετήσετε την εταιρεία σας στις κορυφαίες θέσεις στον κλάδο σας;
Η GREEN FAMILY AE, όπως σας είπα πριν, είναι μια εταιρία που προσπαθεί συνεχώς να γίνεται όλο και πιο αυτάρκης με μια διαρκή διάθεση ανάπτυξης, εξέλιξης εξωστρέφειας και καινοτομίας σε όλα τα επίπεδα της δράσης της. Η εταιρία μας σήμερα θα πρέπει να σας πω ότι εκτός όλων των άλλων που προανέφερα έχει αναπτύξει την δική της ετικέτα (brand), εμπλουτίζοντας το προϊοντικό της μίγμα. Δημιουργεί δικές της σειρές (own brands) προϊόντων με εξειδίκευση και καινοτομία. Επενδύει στην διαφάνεια της σχέσης της με τους καταναλωτές και τους υφιστάμενους ή δυνητικούς της πελάτες. Συμμετέχει και αναπτύσσει συνέργειες και συνεργασίες με εκπαιδευτικά ιδρύματαστηρίζοντας ενεργά αξιόλογες προσπάθειες (ενδεικτικά αναφέρω τις χορηγίες της εταιρίας μας σε δράσεις όπως είναι το TedX Auth, Reaction, η έρευνα για το περιβαλλοντικό αποτύπωμα μέσω του Πολυτεχνείου της Θεσσαλονίκης, υπήρξαμε ο μοναδικός χορηγός του συνεδρίου Bio-gastronomy and Healthy Cooking που πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις της ΔΕΘ από το ΙΙΕΚ ΔΕΛΤΑ Β. Ελλάδος). Η εταιρία μας μέσα από το site www.greenfamily.gr προσφέρει πληροφόρηση και γνώση στους καταναλωτές με καθημερινά άρθρα στο ενημερωτικό blog της, εκδίδει κάθε 40 μέρες την εφημερίδα GreenFamily News που διανέμεται στα καταστήματά μας και σε επιλεγμένα σημεία των πόλεων όπου έχουμε φυσική παρουσία. Παράλληλα στο εταιρικό μας site λειτουργεί και σύστημα online διαδικτυακής εκπαίδευσης των συνεργατών μας (webinars). Η εταιρία έχει έντονη παρουσία σε όλα τα κοινωνικά δίκτυα (Facebook, Instagram, Youtube, Linkedin, Pinterest, Google+, Twitter) και αναπτύσσει και εξελίσσει τις σχέσεις της με τους πελάτες της.
Εμείς δημιουργήσαμε το site »Made in Greece.news». Πόσο ελληνικό είναι το δικό σας δημιούργημα;
Η Green Family AE «το Ελληνικόν» είναι μια εταιρία με αυξημένη την αίσθηση της ευθύνης απέναντι στην ελληνική πραγματικότητα και προσπαθεί μέσα από τις δυνάμεις της να συμβάλει στηνανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας. Ενδεικτικά θα ήθελα να σας αναφέρω ότι η εταιρία μας στο ξεκίνημα της κρίσης το 2008 είχε 1 κατάστημα και από τότε μέχρι σήμερα, τολμώντας κόντρα στις δυσοίωνες προβλέψεις έχουμε καταφέρει να έχουμε δημιουργήσει 8 καταστήματα σε 3 πόλεις της Ελλάδος (Θεσσαλονίκη – Λάρισα – Ξάνθη), αναπτύσσοντας το δίκτυο των καταστημάτων μας και παράλληλα να επενδύσουμε στην δημιουργία των συσκευαστηρίων τόσο του ξηρού φορτίου όσο και των οπορωκηπευτικών, αλλά και του κέντρου logistics στην Νέα Ραιδεστό της Θεσσαλονίκης. Η εταιρία μας απασχολούσε 8 εργαζόμενους το 2008 και σήμερα είναι στην παρέα μας περισσότεροι από 50. Η εταιρία μας στηρίζει εμπράκτως σε κάθε φάση της καλλιέργειάς τους περισσότερους από300 Έλληνες πιστοποιημένους βιοκαλλιεργητές και μικρές ελληνικές οικοτεχνίες, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη της ελληνικής γης, στην προστασία του περιβάλλοντος αλλά και την συνέχιση της πλούσιας παράδοσής μας. Όπως καταλαβαίνετε το δημιούργημά μας είναι γεμάτο από Ελλάδα σε όλες τις δράσεις τους και σε όλα τα επίπεδα λειτουργίας του.
Που ονειρεύεστε να φτάσει στο μέλλον η Green Family – το Ελληνικόν;
Όπως σας έχω αναφέρει προηγουμένως, η Green Family – «Το Ελληνικόν» είναι πιο ώριμη από ποτένα αναπτύξει δυναμικά το δίκτυο των καταστημάτων της σε όλη την Ελλάδα και αυτός είναι ένας από τους βασικούς επιχειρηματικούς στόχους της επόμενης τριετίας. Θέλουμε να αποτελούμε το σημείο αναφοράς σε όλη την Ελλάδα και όταν κάποιος συζητά ή σκέφτεται βιολογικά / οργανικά προϊόντα να είμαστε η πρώτη και τελευταία του αναφορά. Η επιχείρησή μας θα συνεχίσει και θα εντατικοποιήσει τις σχέσεις της με τους Έλληνες παραγωγούς, θα συνεχίσει να επενδύει στην ανάπτυξη της προϊοντικής γκάμας, θα συνεχίσει να στηρίζει εκπαιδευτικούς φορείς και δράσεις που αναδεικνύουν την ποιοτική διαφορά των βιολογικών προϊόντων, θα συνεχίσει να βρίσκεται δίπλα στην ελληνική οικογένεια προσφέροντας στην αγορά απόλυτα ασφαλή, πιστοποιημένα και βιολογικά τρόφιμα. Ένας ακόμη στόχος της εταιρίας μας είναι η ανάπτυξη όλων των απαραίτητων συνεργειών, ώστε ο κλάδος των βιολογικών προϊόντων να κερδίσει το έδαφος που του αξίζει και στην ελληνική αγορά. Πολύ απλά στην συνείδηση του κόσμου να είμαστε ο Leader στην αγορά των βιολογικών προϊόντων σε όλη την Ελλάδα και ο ρόλος αυτός δεν μας φοβίζει ίσα- ίσα μας οπλίζει με θέληση για να συνεχίσουμε την επιτυχημένη αναπτυξιακή μας πορεία τόσο στην ελληνική όσο και σε επιλεγμένες αγορές του εξωτερικού.
Κλείνοντας, θα ήθελα να αναφέρω ότι η εταιρία μας είναι πιστοποιημένη σε όλα τα στάδια της επιχειρηματικής της λειτουργίας, από τα συσκευαστήριά της μέχρι και τα καταστήματα λιανικής πώλησης. Η εταιρεία έχει πιστοποίηση της Q-Cert, και αυτό την έφερε σε μια διαδικασία να δημιουργήσει:
Ένα τμήμα αγορών εξαιρετικά υπεύθυνο ζητώντας:
Όλα τα δικαιολογητικά που χρειάζονται από ένα παραγωγό ή συσκευαστή,
ελέγχοντας την ποιότητα του προϊόντος και της συσκευασίας,
Ελέγχοντας τις εγκαταστάσεις
Εξασφαλίζοντας έτσι την πρόσβαση του καταναλωτή σε απόλυτα ασφαλή προϊόντα.
Τέλος, αξίζει να αναφερθούν οι παροχές που η Green Family δίνει προς τους πελάτες της και θα ήταν ατόπημά μου αν δεν το ανέφερα. Η επιχείρησή μας και σε αυτόν τον τομέα είναι πρωτοπόρος αφού πρώτη στην Ελλάδα παρέχει στους πελάτες της
- Κάρτα Πιστότητας (Loyalty Card) Με την Χρήση της Κάρτας ο πελάτης μπορεί να κερδίζει επιπλέον όφελος από την σχέση του με την επιχείρηση ακόμη και στις συναλλαγές του μέσα από το e-shop της εταιρίας μας www.greenfamily.gr
- Προγράμματα επιστροφών με τις συνεργαζόμενες τραπεζικές κάρτες αφού με τα προγράμματα αυτά οι πελάτες κερδίζουν ακόμη ένα οικονομικό όφελος
- Δωρεάν Delivery – Οι πελάτες της επιχείρησης με ένα απλό τηλεφώνημα μπορούν να παραλάβουν τις αγορές τους στο σπίτι τους ΧΩΡΙΣ καμία επιπλέον επιβάρυνση και ΧΩΡΙΣ κανένα όριο συναλλαγής
Η οικολογική συνείδηση, οι παροχές και η συμμετοχή της εταιρείας στα κοινωικά δρώμενα, η εταιρική κοινωνική ευθύνη και όλη η δράση της δείχνουν τον αληθινό της χαρακτήρα και την ευαισθησία της.
Περισσότερες πληροφορίες: https: www.greenfamily.gr / facebook / twitter / pinterest / instagram
Το άρθρο δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά, στις 12 Ιουνίου 2018, στο madeingreece.news.