Το καρπούζι με διαφορά η top προτίμηση των τουριστών που έρχονται στην Ελλάδα - πολυ ενδιαφέρουσα έρευνα για το τι επιλέγουν οι ξένοι στο πρωινό τους !

Σε βασικό αναπτυξιακό πυλώνα της ελληνικής οικονομίας μπορεί να εξελιχθεί ταχύτατα ο αγροτικός τομέας της χώρας αν συνδεθεί στενά με τον ελληνικό τουρισμό, όπως προκύπτει από έρευνα για την κατανάλωση προϊόντων πρωινού στα ξενοδοχειακά καταλύματα που εκπονήθηκε για λογαριασμό του Δήμου Χερσονήσου Κρήτης.

Σε βασικό αναπτυξιακό πυλώνα της ελληνικής οικονομίας μπορεί να εξελιχθεί ταχύτατα ο αγροτικός τομέας της χώρας αν συνδεθεί στενά με τον ελληνικό τουρισμό, όπως προκύπτει από έρευνα για την κατανάλωση προϊόντων πρωινού στα ξενοδοχειακά καταλύματα που εκπονήθηκε για λογαριασμό του Δήμου Χερσονήσου Κρήτης.



Τα στοιχεία αποτελούν μέρος έρευνας μεγάλης κλίμακας που έχει στόχο να διερευνήσει το ρόλο του τουρισμού στην παραγωγική δομή και οικονομία του Δήμου Χερσονήσου και χρησιμοποιεί ως «εργαλείο» την επεξεργασία στατιστικών στοιχείων με βάση την προσέγγιση των Περιφερειακών Δορυφόρων Λογαριασμών Τουρισμού, σύμφωνα με το euro2day.gr.

Η έρευνα διενεργείται από το Εργαστήριο Ερευνών και Δορυφόρων Λογαριασμών Τουρισμού (ΕΡΕΔΟΛΟΤ) του τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Πατρών με επιστημονικό υπεύθυνο τον ομότιμο καθηγητή κ. Γεράσιμο Ζαχαράτο. Κατέγραψε την ημερήσια κατά κεφαλή κατανάλωση προϊόντων που προσφέρονται από τα ξενοδοχεία στο πρωινό και εκτίμησε, μεταξύ άλλων, τη ζήτηση που προκύπτει για μια σειρά αγροτικά προϊόντα στην περιοχή του Δήμου Χερσονήσου αλλά και στο σύνολο της Περιφέρειας Κρήτης.

Τα αποτελέσματα της έρευνας, μάλιστα, προσφέρουν τη δυνατότητα εκτιμήσεων και για το σύνολο της χώρας, καθώς η Κρήτη αποτελεί την καλοκαιρινή μητρόπολη» του ελληνικού τουρισμού. Με την περιοχή του Δήμου Χερσονήσου να προσελκύει (σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία) το 35% των διανυκτερεύσεων που πραγματοποιούνται στην Κρήτη, ενώ συγκεντρώνει το 30% του ξενοδοχειακού δυναμικού του νησιού.

Σύμφωνα με τα ευρήματα, η συνολική ημερήσια κατά κεφαλήν κατανάλωση ανέρχεται στα 816 γρ. Ποσότητα που αντιστοιχεί σε ετήσια κατανάλωση από το σύνολο των τουριστών που ξεπερνά τους 5.000 τόνους σε προϊόντα πρωϊνού όσον αφορά στο Δήμο Χερσόνησου, ενώ εκτιμάται ότι το αντίστοιχο μέγεθος σε επίπεδο Περιφέρειας αγγίζει τους 15.000 τόνους.

Το εν δυνάμει συνολικό όφελος για την τοπική οικονομία από την παραγωγή και διάθεση προϊόντων πρωινού στα ξενοδοχεία της Χερσονήσου εκτιμάται σε 6,5-11,5 εκατ. ευρώ, ενώ το αντίστοιχο όφελος σε επίπεδο περιφέρειας υπολογίζεται ότι φτάνει τα 18,5-33 εκατ. ευρώ.

Πρώτα, σε κατανάλωση σε ό,τι αφορά τις ομάδες προϊόντων που συνθέτουν το πρωινό των ξενοδοχείων, είναι τα φρέσκα φρούτα με ημερήσια κατά κεφαλή κατανάλωση 209γρ., το γάλα (92γρ.) και τα φρέσκα λαχανικά (81γρ.). Ακολουθούν είδη αρτοποιίας & ζαχαροπλαστικής, τα αλλαντικά, το γιαούρτι, τα τυριά, τα φρούτα κονσέρβας και οι συμπυκνωμένοι χυμοί.

Αδιαμφισβήτητος «σταρ» του πρωινού στα ελληνικά ξενοδοχεία και εν δυνάμει «πρεσβευτής» του ελληνικού τουρισμού αναδεικνύεται, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, το...καρπούζι με ημερήσια κατά κεφαλή κατανάλωση που φθάνει τα 83 γρ. ενώ ακολουθούν το γάλα εβαπορέ (54 γρ.), τα πορτοκάλια (47 γρ.) και οι ντομάτες (45 γρ.).

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr