Μεταχειρισμένα και vintage ρούχα: Oι Millenialls και η Gen-Z επαναπροσδιορίζουν τη μόδα! (βίντεο)
Μια τάση που επηρεάζει κι άλλες αγορές.
Όταν ακούς για ρούχα vintage, συνήθως ο νους σου πάει σε χιλιοφορεμένα τζην που είναι έτοιμα να ξηλωθούν ή πανάκριβα κομμάτια πολυτελείας που ψάχνουν μανιωδώς κάποιες fashionistas.
Τα τελευταία χρόνια, όμως, η τάση για vintage και μεταχειρισμένα ρούχα όλο και μεγαλώνει. Φυσικά, η αγορά vintage και μεταχειρισμένων ρούχων δεν είναι κάτι καινούριο, υπάρχει εδώ και χρόνια, αλλά στις μέρες μας αποκτάει όλο και μεγαλύτερη δυναμική.
Pre–onwed και vintage ρούχα και βιώσιμη ανάπτυξη.
Οι millenials και η γενιά Z, έχοντας μια φιλοσοφία βιωσιμότητας και οικολογίας, θέλουν τα ρούχα τους να έχουν μεγαλύτερη διάρκεια και να προστατεύουν περισσότερο το περιβάλλον, ενώ ταυτόχρονα να τονίζουν την μοναδικότητα και την αυθεντικότητά τους. Έχοντας ως μότο τους το τρίπτυχο: Reduce–Rewear–Recycle (Μείωσε-Ξαναφόρεσε-Ανακύκλωσε), ψάχνουν ρούχα και αξεσουάρ από τις δεκαετίας του ’90 και του 2000.
Σύμφωνα, με το ηλεκτρονικό κατάστημα μεταχειρισμένων ρούχων ThredUp, χρειάζονται πάνω από 2.500 λίτρα νερού για να φτιαχτεί ένα βαμβακερό μπλουζάκι και κάθε χρόνο φτιάχνονται 32 δισεκατομμύρια μπλουζάκια στην Αμερική μόνο. Επιπλέον, αν όλοι οι κάτοικοι της Αμερικής αγόραζαν ένα μεταχειρισμένο μπλουζάκι το χρόνο, θα μειώνονταν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 3 δισεκατομμύρια λίτρα.
Μια τάση στη μόδα που αξίζει δισεκατομμύρια δολάρια.
Τα σημερινά καταστήματα έχουν απενοχοποιήσει τα μεταχειρισμένα ρούχα, δίνοντας ξανά αξία σε limited editon ρούχα από περασμένες δεκαετίες, vintage κομμάτια πολυτελείας, ακόμα και οικονομικές προτάσεις second-hand επιλογών. Και με αυτό τον τρόπο, η αγορά vintage και μεταχειρισμένων ρούχων, μεταμορφώθηκε από ένα χόμπι μερικών παθιασμένων, σε μια αγορά πολλών δεκάδων δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Οι αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες των νέων ως προς την βιωσιμότητα, την πολυτέλεια και την ιδιοκτησία, έφεραν μια έκρηξη ανάπτυξης σε μια αγορά που, μόνο στην Αμερική, αναμένεται να φτάσει τα 41 εκατομμύρια δολάρια το 2022. Τη μερίδα του λέοντος έχουν τα ρούχα και ακολουθούν οι ηλεκτρονικές συσκευές, τα βιβλία, οι λευκές συσκευές και τα έπιπλα.
Καταστήματα που μπορείς να βρεις μεταχειρισμένα και vintage ρούχα.
Μεγάλο ρόλο σε αυτή την τάση παίζουν οι νεότερες γενιές, οι οποίες ψάχνουν τις ντουλάπες των γονιών τους, τα φιλανθρωπικά παζάρια, τις αμερικάνικες αγορές, το e-bay ή το marketplace του Facebook, προσπαθώντας να ανακαλύψουν και να ξεθάψουν ρούχα από άλλες δεκαετίες. Γιατί θέλουν να νιώθουν μοναδικοί, να ψωνίζουν από φίλους τους και να κάνουν οικολογικές επιλογές χωρίς να χάνουν το στιλ τους.
Δεν είναι τυχαίο, λοιπόν, ότι η Kendal Jenner εμφανίστηκε με vintage Jean Paul Gaultier και η Bella Hadid ανάστησε μια τσάντα Louis Vuitton από την συλλογή Takashi Murakami του 2003.
Ηλεκτρονικά καταστήματα και ανταλλακτικές πλατφόρμες όπως το Thredup, το Poshmark, το Grailed, το Depop, το TheRealReal, το Vestiaire Collective, το Remix, το Meteowear, το Jenny Blond, το L’On Space, το Kiloshop, και πολλές μικρές μπουτίκ στο Instagram (@bohboathens, @liliainlovevintage, @vintagedarling), έχουν πιάσει τον παλμό της εποχής και προσφέρουν δεκάδες επιλογές και ευκαιρίες σε μεταχειρισμένα ή ανακυκλωμένα ρούχα.
Αυτή η φιλοσοφία έχει περάσει και στις αγορές καινούριων ρούχων, αφού πλέον οι καταναλωτές βλέπουν τις αγορές τους και σαν επένδυση, υπολογίζοντας ότι θα πάρουν πίσω το 50%-70% των χρημάτων τους, όταν τα πουλήσουν σαν μεταχειρισμένα. Είναι η φιλοσοφία του να «αγοράζω μια εμπειρία, όχι μια ιδιοκτησία».
Πρόσφατα, μάλιστα, ξεκίνησε και τη λειτουργία της η εφαρμογή Wardrobe, η οποία σου επιτρέπει να νοικιάζεις ρούχα πολυτελείας σε οικονομικές τιμές, από άλλους χρήστες. Κάτι σαν Airbnb για ρούχα. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι έχει επενδύσει σε αυτό και ο συνιδρυτής του airbnb, Nate Blecharczyk.
Μια τάση που επηρεάζει κι άλλες αγορές.
Η τάση δεν πέρασε απαρατήρητη και από τα μεγάλα brands που έβλεπαν άλλους να βγάζουν χρήματα από τα δικά τους προιόντα. Έτσι, η Prada πέρυσι, αποφάσισε να επανακυκλοφορήσει την συλλογή της Linea Rosa λόγω της φήμης και της ζήτησης που απέκτησε στην αγορά των μεταχειρισμένων. Το 2017, η Levi’s λανσάρισε το δικό της Authorized Vintage πρόγραμμα, που πουλάει αυθεντικά, μεταχειρισμένα Levi’s τζην αναφέρει το tsemperlidou.
Το ίδιο κάνει και το ΙΚΕΑ για τα έπιπλά του. Πρόσφατα, δημιούργησε ένα πιλοτικό κατάστημα στη Σουηδία που θα πουλάει μεταχειρισμένα έπιπλα ΙΚΕΑ. Τα έπιπλα θα προέρχονται από δημοτικά κέντρα ανακύκλωσης της περιοχής και μετά την επιδιόρθωσή τους, θα πωλούνται σε χαμηλότερες τιμές.
Άρα, μήπως η παλιά εποχή είναι η νέα εποχή; Το παλιό γίνεται καινούριο και το pre-owned, γίνεται η νέα μόδα. Σε οικονομικές τιμές και με οικολογική συνείδηση!
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr