Good news: Δύο Έλληνες δημιούργησαν το Zoottle, την startup υπηρεσία που παρέχει δωρεάν WiFi μέσω Facebook!

Όλο και περισσότερα καταστήματα και γενικότερα χώροι με πολλούς επισκέπτες προσφέρουν δωρεάν πρόσβαση στο Διαδίκτυο μέσω WiFi hotspots. Όμως, στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων, απαιτείται η εισαγωγή ενός κωδικού, τον οποίο ο επισκέπτης θα πρέπει να ζητήσει από τους ιθύνοντες του χώρου. Δεν θα ήταν πιο απλό να μπορούσε να συνδεθεί ο χρήστης χρησιμοποιώντας το λογαριασμό του στο Facebook και επιπλέον να μπορεί και ο υπεύθυνος του χώρου να έχει ορισμένα στοιχεία για τους επισκέπτες του που δικτυώνονται μέσα από τις δημόσιες πληροφορίες από τα προφίλ της δημοφιλούς υπηρεσίας κοινωνικής δικτύωσης;

Όλο και περισσότερα καταστήματα και γενικότερα χώροι με πολλούς επισκέπτες προσφέρουν δωρεάν πρόσβαση στο Διαδίκτυο μέσω WiFi hotspots. Όμως, στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων, απαιτείται η εισαγωγή ενός κωδικού, τον οποίο ο επισκέπτης θα πρέπει να ζητήσει από τους ιθύνοντες του χώρου. Δεν θα ήταν πιο απλό να μπορούσε να συνδεθεί ο χρήστης χρησιμοποιώντας το λογαριασμό του στο Facebook και επιπλέον να μπορεί και ο υπεύθυνος του χώρου να έχει ορισμένα στοιχεία για τους επισκέπτες του που δικτυώνονται μέσα από τις δημόσιες πληροφορίες από τα προφίλ της δημοφιλούς υπηρεσίας κοινωνικής δικτύωσης;



Αυτό ήταν το ερώτημα που δημιουργήθηκε πριν περίπου 1,5 χρόνο στον Νεκτάριο Συλλιγαρδάκη, ο οποίος μαζί με τον Νίκο Χασιώτη, άρχισε να σχεδιάζει ένα προϊόν που θα προσέφερε τη δυνατότητα σε χώρους με πολλούς επισκέπτες να προσφέρουν δωρεάν WiFi πρόσβαση αρκεί ο χρήστης να συνδεόταν μέσω του Facebook account του και έκανε like στη σελίδα του χώρου στο Facebook. Η πρώτη έκδοση του Zoottle, όπως είναι η ονομασία της λύσης, ήταν έτοιμη στις αρχές του 2013 και τότε άρχισε να στήνεται και η τελική “σύνθεση” της ομάδας που περιλαμβάνει ακόμη τον Νάσο Αναλογίδη. Η αρχική επένδυση ανήλθε στις 140.000 ευρώ και προήλθε από τα ίδια τα μέλη της ομάδας με την εταιρεία, η οποία δημιουργήθηκε τελικώς στα μέσα του 2013, να απασχολεί πλέον 8 άτομα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Δημήτρη Μαλλά στο imerisia.gr.

Εγκαταστάσεις

Το Zoottle αποτελεί μία διαφορετική περίπτωση startup, καθώς άρχισε να έχει έσοδα σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα από την έναρξη της λειτουργίας της εταιρείας. Είναι χαρακτηριστικό ότι ήδη υπάρχουν 50 εγκαταστάσεις, κυρίως σε χώρους υγιεινομικού ενδιαφέροντος (π.χ. καφέ, εστιατόρια) και εκδηλώσεων. “Γενικότερα, μας ενδιαφέρουν όλοι οι χώροι όπου υπάρχουν πολλοί επισκέπτες” τονίζει ο κ. Αναλογίδης.
Όμως, όπως σημειώνει ο κ. Συλλιγαρδάκης, το ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι οι εγκαταστάσεις δεν έχουν γίνει μόνο στην Αττική, αλλά και στο Λονδίνο, τη Νέα Υόρκη και το Ντουμπάι! Είναι προφανές ότι το Zoottle έχει ως στόχο τη διεθνή επέκταση του, πέραν της ενίσχυσης της παρουσίας του στην Ελλάδα, με τη Βρετανία να περιλαμβάνεται στα αρχικά πλάνα.



Η υπηρεσία

Αυτή τη στιγμή, το Zoottle προσφέρει τη δυνατότητα παροχής πρόσβασης στο Διαδίκτυο στους επισκέπτες ενός χώρου, εφόσον οι τελευταίοι συνδεθούν μέσω του λογαριασμού που διατηρούν στο Facebook. Σημειωτέον πως υπάρχει και η δυνατότητα να προσφέρεται και η εναλλακτική επιλογή της σύνδεσης μέσω κωδικού.
Ο διαχειριστής του χώρου παίρνει από το Zoottle -δωρεάν- ένα ειδικό μηχάνημα (gateway) το οποίο συνδέεται σε οποιονδήποτε router χρησιμοποιεί ο χώρος προκειμένου να έχει σύνδεση στο Internet. Η διαδικασία εγκατάστασης είναι σχετικά απλή και ο υπεύθυνος του χώρου μπορεί μέσα από το site του Zoottle να κάνει όλες τις απαραίτητες ρυθμίσεις όπως και να βλέπει τα στοιχεία που σχετίζονται με τους επισκέπτες του. Σημειωτέον πως οι άνθρωποι της Zoottle δίνουν έμφαση στο θέμα της προστασίας προσωπικών δεδομένων, οπότε τα στοιχεία που παρέχονται είναι αυτά που υπάρχουν στο δημόσιο προφίλ που έχει ο επισκέπτης του χώρου στο Facebook.
Όσον αφορά το κόστος χρήσης του Zoottle από έναν χώρο, εξαρτάται από τη χρήση που γίνεται και υπάρχουν διάφορα μηνιαία πακέτα χρήσης που βασίζονται και στον αριθμό των likes που γίνονται στη Facebook σελίδα του χώρου.

Εργαλείο

Όμως, το Zoottle δεν περιορίζεται μόνο στην παροχή πρόσβασης. “Στα σχέδια μας είναι να προσφέρουμε πολλές υπηρεσίες και να μην περιοριστούμε απλώς σε ένα Facebook check-in” σημειώνει ο κ. Σιλλιγαρδάκης, επισημαίνοντας ότι στόχος είναι η WiFi σύνδεση να λειτουργήσει προκειμένου να γίνει πιο “στενή” η σχέση του επισκέπτη ή του πελάτη σε ένα κατάστημα ή ένα ξενοδοχείο ή οποιονδήποτε άλλο χώρο με μεγάλο αριθμό επισκεπτών (π.χ. ένα εμπορικό κέντρο). “Ουσιαστικά, το Zoottle μπορεί να αποτελέσει ένα εξαιρετικό εργαλείο μάρκετινγκ” τονίζει ο κ. Σιλλιγαρδάκης.

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr