Το αφιέρωμα της έμπειρης «Μηχανής του Χρόνου» στην Τζένη Βάνου: «Με κακοποιούσε ο σύζυγός μου, με λάτρευε ο Πλέσσας»
Η Βάνου τα τελευταία χρόνια της ζωής της είχε αποσυρθεί από το τραγούδι και ζούσε στη Νέα Σμύρνη, οπού διατηρούσε μίνι μάρκετ μαζί με τον γιο της.
Η Βάνου τα τελευταία χρόνια της ζωής της είχε αποσυρθεί από το τραγούδι και ζούσε στη Νέα Σμύρνη, οπού διατηρούσε μίνι μάρκετ μαζί με τον γιο της.
Ήταν μια πρωτοβουλία που πήρε η ίδια η τραγουδίστρια το 2010, για να βοηθήσει οικονομικά τα παιδιά της. Γνώριζε καλά, ότι ο χώρος του τραγουδιού δε θα μπορούσε πια να της προσφέρει τα χρήματα που έβγαζε στο παρελθόν και επέλεξε να ανοίξει μια δική της επιχείρηση, όπως γράφει στο αφιέρωμα της η Μηχανή του Χρόνου.
Παρόλο που ήταν αναγνωρίσιμο πρόσωπο, δούλευε η ίδια στο μαγαζί, χωρίς να την απασχολεί ότι ο κόσμος την ήξερε μέσα από το τραγούδι και ενδεχομένως να εισέπραττε αρνητικά σχόλια ή κουτσομπολιό για την επιλογή της.
Το μίνι μάρκετ έφερε το όνομά της, «Τζένης Μάρκετ» και η ίδια είχε αναπτύξει πολύ καλές σχέσεις με τους γείτονες και πελάτες της.
Οι άνθρωποι που τη συναντούσαν καθημερινά, δεν έβλεπαν μια πρώην σταρ, αλλά μια καθημερινή γυναίκα.
Κι όμως, Η Τζένη Βάνου, υπήρξε μια από τις μεγαλύτερες λαϊκές τραγουδίστριες.
Οι σταθμοί στην καριέρα της
Η Τζένη, της οποίας το πραγματικό όνομα ήταν Ευγενία Βραχνού, μας έχει χαρίσει πολλές επιτυχίες, όπως «η Σκλάβα», «Χίλιες βραδιές», «Σε βλέπω στο ποτήρι μου», «Αν σ’ αρνηθώ αγάπη μου».
Στην αρχή της καριέρας της είχε καθιερωθεί σαν τραγουδίστρια του ελαφρού λαϊκού τραγουδιού.
Ξεκίνησε ως τραγουδίστρια στον ραδιοφωνικό σταθμό της ΕΡΤ, μετά από μια επιτυχημένη ακρόαση στον συνθέτη Μίμη Πλέσσα, ο οποίος από την πρώτη στιγμή εκτίμησε το ταλέντο της.
Την ενασχόλησή της με το τραγούδι, αγνοούσε αρχικά ο πατέρας της, που ονειρευόταν πανεπιστημιακές σπουδές για την κόρη του. Όταν το πληροφορήθηκε, την έδιωξε από το σπίτι. Αργότερα όμως, τη συγχώρεσε.
Η ίδια είχε περιγράψει σε συνέντευξή της τη στιγμή της συμφιλίωσης: «Σ’ ένα από τα «Κυριακάτικα Πρωινά» του Rex, ήρθε να με δει ο πατέρας μου, με την ετεροθαλή αδερφή μου.
Ήταν αρχιεργάτης στα πιεστήρια μιας εφημερίδας κι άκουγε απ’ τους κουτσομπόληδες δημοσιογράφους, που δεν ήξεραν ότι ήταν μπαμπάς μου, πόσο βράχος ηθικής ήμουν.
Μου είπε «όσο μεγάλη και να γίνεις σε δόξα και ηλικία, να μάθεις να ζητάς συγγνώμη. Αυτό ήρθα σήμερα εγώ να ζητήσω, γιατί δεν ήξερα τι παιδί είχα κάνει».
Το 1964, συμμετείχε στο Φεστιβάλ Ελαφράς Μουσικής Θεσσαλονίκης και πήρε το πρώτο βραβείο για το τραγούδι «Τώρα» του Μίμη Πλέσσα. Τότε, ένα από τα μέλη της επιτροπής ήταν και ο Δημήτρης Χορν, που ψήφισε «Τζένη Βάνου».
Όταν του επισημάνθηκε ότι έπρεπε να ψηφίσει τραγούδι και όχι καλλιτέχνη, εκείνος απάντησε: «Μα δεν έχετε καταλάβει ακόμα ότι τα επόμενα πενήντα χρόνια θα μας βασανίζει με τη φωνή της»;
Η εκτίμησή της στο πρόσωπο του Μίμη Πλέσσα ήταν τέτοια, που εξαιτίας της συνεργασίας τους, αρνήθηκε να ερμηνεύσει τραγούδια του Μάνου Χατζιδάκι. Όταν της τηλεφώνησε ο διευθυντής της δισκογραφικής της εταιρίας, Τάκης Λαμπρόπουλος και της ανακοίνωσε ότι ο Χατζιδάκις είχε ζητήσει να συνεργαστούν, εκείνη, γνωρίζοντας τη συνεχή αντιπαράθεση Χατζιδάκι- Πλέσσα, απάντησε «ρε Τάκη, ο Μίμης μ’ έβγαλε. Πώς θα του το κάνω αυτό;».
Αργότερα, η Βάνου είχε αναφέρει πως έμεινε με την πίκρα ότι δεν τραγούδησε ποτέ Χατζιδάκι, αλλά πως αν είχε δεχτεί τη συνεργασία, δε θα μπορούσε να κοιμηθεί τα βράδια.
Μπορεί να μη συνεργάστηκε με τον Μάνο, αλλά κατά τη διάρκεια της μακρόχρονης πορείας της, έχει τραγουδήσει εκτός από Μίμη Πλέσσα, τραγούδια και άλλων μεγάλων συνθετών, όπως του Μίκη Θεοδωράκη, του Γιώργου Μουζάκη, του Αττίκ του Τάκη Μουσαφίρη.
Από το 1961 έως το 1969, εμφανιζόταν στη «Νεράιδα», που ήταν ένα από τα μεγαλύτερα καλοκαιρινά νυχτερινά κέντρα της εποχής.
Το 1969, αφού γέννησε τον γιο της, έφυγε για την Αμερική με την οικογένειά της.
Ο γάμος της όμως δεν ήταν ευτυχισμένος. Ο σύζυγός της την κακοποιούσε επανειλημμένως, αλλά η Τζένη Βάνου έκανε υπομονή, γιατί ήθελε πολύ να αποκτήσει και δεύτερο παιδί.
Η Τζένη Βάνου βίωσε την κακοποίηση από τον σύζυγό της
Όπως έχει αναφέρει η ίδια, ο άντρας της τη χτυπούσε ακόμα και όταν ήταν έγκυος στην κόρη τους. Οι φίλοι της, τη θυμούνται με φουσκωμένη την κοιλιά από την εγκυμοσύνη και μαυρισμένο το μάτι από τα χτυπήματα.
Τότε, αποφάσισε να γυρίσει πίσω στην Ελλάδα. Χώρισε από τον σύζυγό της και ανέλαβε μόνη την ανατροφή των δύο παιδιών τους.
Η τραγουδίστρια δεν έκρυψε ποτέ ότι ο άντρας της τη χτυπούσε. Προτίμησε να δημοσιοποιήσει το πρόβλημά της, προτρέποντας κατ’ αυτό τον τρόπο και άλλες γυναίκες να μη φοβούνται και να ζητήσουν βοήθεια, σε περίπτωση που τους συνέβαινε κάτι αντίστοιχο.
Σαν μητέρα, παρόλο που ήταν μόνη της, τα κατάφερε περίφημα. Άλλωστε, από τα πρώτα χρόνια της καριέρας της στο τραγούδι, παραδεχόταν πως ήταν για εκείνη μια δουλειά που την έκανε για βιοποριστικούς λόγους και ότι βασικό μέλημά της ήταν η οικογένεια.
Γι΄ αυτό ήταν μια από τις πιο σεμνές τραγουδίστριες, που δεν υιοθέτησε ποτέ την ιδιότητα της σταρ. Μάλιστα, σε συνέντευξή της είχε αναφέρει ότι δεν αγάπησε όπως έπρεπε τον εαυτό της, με αποτέλεσμα να κουβαλάει πολλές ανασφάλειες και στη δουλειά της.
Μετά την επιστροφή της από την Αμερική, ο Τόλης Βοσκόπουλος της έκλεισε συμβόλαιο με δισκογραφική εταιρία και η Βάνου επανήλθε στα μουσικά δρώμενα με επιτυχία, όπου παρέμεινε για αρκετά ακόμα χρόνια.
Παρόλο που έλεγε πως το τραγούδι ήταν απλά ένα επάγγελμα, το υπηρέτησε με ήθος και συνέπεια, χωρίς ποτέ να διαψεύσει τον πατέρα της, για τα λόγια που της είπε όταν της ζήτησε συγγνώμη.
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr