New ideas! Με την start -up IsMOOD & το Moodial της παρακολουθείτε τo Παγκοσμίο Κυπέλλο Ποδοσφαίρου στη Βραζιλία & οσα γράφονται στα social media, τα blogs και τα fora !

Στις υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Twitter κλπ), ο όγκος των δεδομένων και των πληροφοριών που υπάρχει είναι πλέον τεράστιος και αυξάνεται και ιδιαίτερα γρήγορα. Πως μπορεί, όμως, μία επιχείρηση να έχει μία περισσότερο ποιοτική εικόνα για το τι αναφέρεται γι' αυτήν στα social media; Δηλαδή, πέραν από το πόσες αναφορές έγιναν, να γνωρίζει και πόσες ήταν θετικές και πόσες αρνητικές και άλλα αντίστοιχα στοιχεία. Το πρόβλημα αυτό προσπαθεί να λύσει η isMOOD, μία ελληνική startup εταιρεία που δημιουργήθηκε τον Δεκέμβριο του 2013 και ουσιαστικά δραστηριοποιείται σε έναν πολύ νέο κλάδο που αποκαλείται social media analytics.


Στις υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Twitter κλπ), ο όγκος των δεδομένων και των πληροφοριών που υπάρχει είναι πλέον τεράστιος και αυξάνεται και ιδιαίτερα γρήγορα. Πως μπορεί, όμως, μία επιχείρηση να έχει μία περισσότερο ποιοτική εικόνα για το τι αναφέρεται γι' αυτήν στα social media; Δηλαδή, πέραν από το πόσες αναφορές έγιναν, να γνωρίζει και πόσες ήταν θετικές και πόσες αρνητικές και άλλα αντίστοιχα στοιχεία. Το πρόβλημα αυτό προσπαθεί να λύσει η isMOOD, μία ελληνική startup εταιρεία που δημιουργήθηκε τον Δεκέμβριο του 2013 και ουσιαστικά δραστηριοποιείται σε έναν πολύ νέο κλάδο που αποκαλείται social media analytics.
«Αρχίσαμε να ασχολούμαστε με το θέμα από το 2010 όταν είμασταν φοιτητές» σημειώνει στο Ιmerisia.gr, ο Χρήστος Κουνάβης, ο οποίος μαζί με την Άννα Κασιμάτη και τον Διονύση Σωτηρόπουλο είναι οι ιδρυτές της isMOOD. Ως φοιτητές ασχολήθηκαν με την «εξόρυξη δεδομένων» (data mining) και την τεχνογνωσία αυτή κατάφεραν να την εξελίξουν σε μία ιδέα, η οποία μάλιστα βραβεύθηκε στον πρόσφατο 4ο διαγωνισμό «i-Bank Καινοτομία και Τεχνολογία» της Εθνικής Τράπεζας.




Αναλύοντας τα δεδομένα των social media
Ουσιαστικά, αυτό που κάνει η isMOOD είναι ότι συλλέγει δεδομένα από κοινωνικά δίκτυα σε πραγματικό χρόνο και τα μεταφράζει σε μετρήσιμα συναισθήματα των χρηστών. Μέσα από μια ευρεία γκάμα υπηρεσιών, η isMOOD μπορεί επίσης να εντοπίσει θέματα συζητήσεων που απασχολούν τους χρήστες και να προβλέψει την εξέλιξή τους. «Αυτό επιτυγχάνεται μέσα από ειδικούς αλγόριθμους που έχουμε αναπτύξει και μας επιτρέπουν να γίνεται αυτόματα η συλλογή των δεδομένων τα οποία προβάλλονται σε ένα ειδικό dashboard στο οποίο έχει πρόσβαση ο πελάτης» σημειώνει ο κ. Κουνάβης. Σε σχέση με τον ανταγωνισμό, η διαφορά της isMOOD είναι ότι η ποιοτική ανάλυση γίνεται σε μεγάλο βαθμό με αυτοματοποιημένο τρόπο, γεγονός που προσφέρει μεγαλύτερη ταχύτητα και ευελιξία. Επίσης, χρησιμοποιώντας word of mouth τεχνικές, η isMOOD επιδιώκει να αξιοποιήσει τη δύναμη των social media για να επηρεάσει την κοινή γνώμη.

Έτοιμη για επέκταση
Προς το παρόν, τα εργαλεία της isMOOD αναλύουν δεδομένα που προέρχονται από τα ελληνόφωνα τμήματα των social media, των blogs και των fora. Παρά το γεγονός ότι δεν μετρά παρά μερικούς μήνες λειτουργίας υπάρχουν ήδη αρκετοί πελάτες και τα έσοδα επιτρέπουν στους ιδρυτές της εταιρείας να προετοιμάζουν τα πλάνα τους για τη διεθνή επέκταση της isMOOD από το 2015. «Υπάρχει η δυνατότητα για άμεση επέκταση σε μη λατινικές γλώσσες» σημειώνει ο κ. Κουνάβης, η εκτίμηση του οποίου είναι πως σε γλώσσες όπως τα ρώσικα και τα κινέζικα υπάρχουν τεράστιες ευκαιρίες.



Μoodial
Στα πλάνα της εταιρείας είναι επίσης και να δίνει σε τακτά χρονικά διαστήματα και ανάλογα με την επικαιρότητα ένα δείγμα των δυνατοτήτων της πλατφόρμας της isMOOD. Με την τελική φάση του Παγκοσμίου Κυπέλλου Ποδοσφαίρου στη Βραζιλία να πλησιάζει, η isMOOD δημιούργησε το Moodial για την καταγραφή και ανάλυση όσων γράφονται στα social media, τα blogs και τα fora για τις εξελίξεις στο 3ο όμιλο της διοργάνωσης, όπου είναι και η Ελλάδα.

Το Moodial είναι μία εφαρμογή η οποία συγκεντρώνει τις αναφορές των χρηστών των κοινωνικών δικτύων σε πραγματικό χρόνο σχετικά με τις ομάδες του 3ου ομίλου, αναλύοντας και παρουσιάζοντας με τρόπο έξυπνο και διαδραστικό χρήσιμα συμπεράσματα, αποτυπώνοντας τί συζητά αλλά και πως αισθάνεται συνολικά ο κόσμος σχετικά με κάθε ομάδα του ομίλου. Συγκεκριμένα, το moodial.gr δίνει στον επισκέπτη τη δυνατότητα να δει τα ποσοστά αναφοράς σε κάθε ομάδα του 3ου ομίλου, την τάση αύξησης ή μείωσης των αναφορών, καθώς και το διαχωρισμό τους σε θετικές, ουδέτερες και αρνητικές. Επιπλέον, οι επισκέπτες μπορούν να δουν ποια θέματα συζητούνται συχνότερα με μία μόνο ματιά χάρη στη word cloud απεικόνιση, να έχουν εικόνα για τις συνολικές αναφορές σε όλες τις ομάδες του ομίλου ανά εβδομάδα, αλλά και τις ημερήσιες αναφορές σε κάθε ομάδα ξεχωριστά, μέσα από γραφικές απεικονίσεις.

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ