Αποκλειστικό: Ο Στέλιος Ηλιάκης, ο συνδημιουργός του e-satisfaction, μιλά στο eirinika.gr για το πώς θα μετατραπεί σε παγκόσμια πλατφόρμα εμπειριών των online καταναλωτών & e-shops!

Μια από τις 4 μεγάλες νικήτριες του φετινού Ελληνικού Βραβείου Επιχειρηματικότητας, ήταν και η e-satisfaction. Πρόκειται για την πρώτη, ανεξάρτητη πλατφόρμα που καταγράφει ολόκληρη την εμπειρία διαδικτυακής αγοράς των e-shoppers από την περιήγηση μέχρι την παραγγελία και την παράδοση

Μια από τις 4 μεγάλες νικήτριες του φετινού Ελληνικού Βραβείου Επιχειρηματικότητας, ήταν και η e-satisfaction. Πρόκειται για την πρώτη, ανεξάρτητη πλατφόρμα που καταγράφει ολόκληρη την εμπειρία διαδικτυακής αγοράς των e-shoppers από την περιήγηση μέχρι την παραγγελία και την παράδοση. Στόχος της, ειναι να γίνει μία ευρέως διαδεδομένη και αξιόπιστη πηγή αναφοράς και πληροφόρησης για τους καταναλωτές, καθώς επίσης και ένας πολύτιμος διαδραστικός μηχανισμός feedback και αναφορών για ηλεκτρονικά καταστήματα σε παγκόσμιο επίπεδο. Το eirinika.gr, συνάντησε ένα εκ των 3 ιδρυτικών μελών της εταιρείας, τον κ. Στέλιο Ηλιάκη, ο οποίος μας μίλησε για τo όλο concept της πρωτότυπης ιδέας, τους στόχους της επιχείρησης αλλά και το ίδιο το Ελληνικό Βραβείο Επιχειρηματικότητας και τη σημασία του. Συνέντευξη στον Χάρη Αποστολόπουλο.



Χάρης Αποστολόπουλος: Τι ακριβώς είναι το e-satisfaction και πώς λειτουργεί;
Στέλιος Ηλιάκης: To e-satisfaction είναι η πρώτη, ανεξάρτητη πλατφόρμα που καταγράφει ολόκληρη την εμπειρία online αγοράς των e-shoppers, ξεκινώντας από την περιήγηση σε ένα eshop, συνεχίζοντας στην ολοκλήρωση της παραγγελίας και καταλήγοντας στην παράδοση των προϊόντων. Αυτό που ουσιαστικά κάνει το e-satisfaction είναι να δώσει τη δυνατότητα στο χρήστη / επισκέπτη ενός e-shop να πει την άποψη του για τις τιμές, τη ποικιλία προϊόντων, την ασφάλεια, τη ποιότητα εξυπηρέτησης αλλά και για άλλα θέματα που σχετίζονται με ένα eshop το οποίο επισκέπτεται ή από το οποίο αγοράζει προϊόντα. Αυτή την άποψη τη δίνει τόσο κατά τη διάρκεια της περιήγησής του στο e-shop, όσο και αμέσως μετά την αγορά και αφού έχει παραλάβει τα προϊόντα που αγόρασε.  Τα δεδομένα που συλλέγονται από τους χρήστες συγκεντρώνονται στην πλατφόρμα του e-satisfaction και παρουσιάζονται στον ιδιοκτήτη του e-shop κατάλληλα, ώστε να καταλαβαίνει πόσο ευχαριστημένοι είναι οι πελάτες του, σε ποιούς τομείς μπορεί να βελτιωθεί, αλλά και πως "σκοράρει" σε σχέση με το μέσο όρο της αγοράς του ηλεκτρονικού εμπορίου.


Από αριστερά: Κωνσταντίνος Μπουλταδάκης, Ευάγγελος Κοτσώνης, Στέλιος Ηλιάκης, Ξένια Κούρτογλου, Jimmy Αθανασόπουλος (hellenic awards), Κατερίνα Πραματάρη.

ΧΑ: Τι καταγράφει και τι προσφέρει στον καταναλωτή; Είναι... «όνομα και πράγμα»;

ΣΗ: Αυτό που προσφέρει στον καταναλωτή το e-satisfaction είναι ότι για πρώτη φορά μπορεί να πει την άποψη του σχετικά με την εμπειρία αγοράς και εξυπηρέτησης που είχε από ένα eshop, γρήγορα, εύκολα και με τρόπο που πραγματικά μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση, αλλά και στην επιβράβευση του eshop.Η πλατφόρμα του e-satisfaction καταγράφει τη γνώμη και την ικανοποίηση των καταναλωτών καθ' όλη τη διάρκεια της αγοραστικής διαδικασίας. Πιο συγκεκριμένα, καταγράφουμε την άποψη των χρηστών για τα e-shop σε τρεις φάσεις: Πριν από την αγορά μέσω pop-up ερωτήσεων, αμέσως μετά από την αγορά με την εμφάνιση ενός σύντομου και "έξυπνου" ερωτηματολογίου και αμέσως μετά από την παραλαβή του προϊόντος με τον ίδιο τρόπο. Οι ερωτήσεις που καλούνται να απαντήσουν οι καταναλωτές αφορούν ποικίλους τομείς. Οι ερωτήσεις επιλέχθηκαν ύστερα από πολλές έρευνες και πιλότους που πραγματοποιήθηκαν πριν λανσαριστεί η υπηρεσία μας. Σε αυτό φυσικά έχει συμβάλλει και η πολυετής εμπειρία της Focus Bari. Πρακτικά, το e-satisfaction προσφέρει στον καταναλωτή τη δυνατότητα να φωνάξει δυνατά την άποψή του και αυτή η άποψη να ακουστεί από τον εκάστοτε ιδιοκτήτη ενός e-shop.
ΧΑ: Ποιος είχε την ιδέα να δημιουργήσετε το e-satisfaction; Πώς ξεκίνησαν όλα;
ΣΗ: Τα ιδρυτικά μέλη του e-satisfaction είναι η κα. Ξένια Κούρτογλου, Ιδρύτρια και CEO της Focus Bari, μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες έρευνας αγοράς στην Ελλάδα, η κα. Κατερίνα Πραματάρη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας στο Οικονομιό Πανεπιστήμιο Αθηνών και εγώ, που είμαι Ιδρυτής και Γενικός Διευθυντής της Sleed, η οποία είναι μια από τις πιο αναπτυσσόμενες εταιρείες παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών στο χώρο του e-business και του Ψηφιακού Μάρκετινγκ.



Η ιδέα του e-satisfaction ήταν αποτέλεσμα του συνδυασμού της εμπειρίας και της γνώσης της αγοράς του ηλεκτρονικού εμπορίου που είχαμε τα ιδρυτικά μέλη και του προβληματισμού για το πως μια αγορά με τόσο μεγάλη δυναμική μπορεί να στηθεί σε σωστές βάσεις και να αποτελέσει πρότυπο ανάπτυξης για αντίστοιχες αγορές σε όλο το κόσμο. Εξετάζοντας τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος, φάνηκε πως η ύπαρξη μιας οντότητας την οποία οι καταναλωτές θα μπορούν να εμπιστεύονται όταν ψωνίζουν online είναι απαραίτητη και πως η ύπαρξη αυτής της οντότητας θα συμβάλει στη βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών από τα ηλεκτρονικά καταστήματα και κατ'επέκταση την ανάπτυξη της αγοράς του ηλεκτρονικού εμπορίου.
ΧΑ: Τι έχετε πετύχει μέχρι τώρα;
ΣΗ: Η υπηρεσία του e-satisfaction συστήθηκε στο κοινό του ηλεκτρονικού εμπορίου τον Οκτώβρη του 2013. Μέσα στους πρώτους μήνες της λειτουργίας του, το e-satisfaction έχει ήδη δίπλα του μια σειρά ηλεκτρονικών καταστημάτων (launching partners) τα οποία βοηθούν στη βελτίωση της πλατφόρμας και στον καλύτερο προσδιορισμό των απαιτήσεων των online επιχειρηματιών, αλλά και των καταναλωτών τους. To πιο σημαντικό από τη μέχρι τώρα πορεία είναι ότι βλέπουμε πως και οι πελάτες των launching partners έχουν αγκαλιάσει την ιδέα μας και την στηρίζουν καθημερινά, απαντώντας, συμμετέχοντας και δίνοντας τα σχόλια τους, τα οποία είναι και η πραγματική προστιθέμενη αξία που δίνει το e-satisfaction. Ενδεικτικά να σας αναφέρουμε πως μέχρι στιγμής, από πάνω από 25 eshops έχουν συγκεντρωθεί πάνω από 50.000 απόψεις χρηστών, ενώ πολλά από τα eshops που συμμετέχουν έχουν ήδη ενσωματώσει το e-satisfaction στις διαδικασίες βελτίωσης των eshops, τόσο σε τεχνικό, όσο και σε διαδικαστικό επίπεδο!



Το επιστέγασμα όλων των παραπάνω επιτυχιών είναι η βράβευση μας στα Ελληνικά Βραβεία Επιχειρηματικότητας. Η βράβευση αυτή αποτελεί για εμάς ταυτόχρονα μια επιβράβευση για όση προσπάθεια έχει γίνει μέχρι τώρα και παράλληλα μας δίνει τα μέσα και την ενέργεια να κάνουμε ακόμα περισσότερα όνειρα για το μέλλον του e-satisfaction. 
ΧΑ: Ποια είναι η επόμενη μέρα για την επιχείρησή σας; Πώς σκοπεύετε να αξιοποιήσετε την επιχορήγηση; Πείτε μας επιγραμματικά τους πρώτους σας στόχους. 

ΣΗ: Στόχος μας είναι το e-satisfaction να γίνει μία ευρέως διαδεδομένη και αξιόπιστη πηγή αναφοράς και πληροφόρησης για τους καταναλωτές, καθώς επίσης και ένας πολύτιμος διαδραστικός μηχανισμός feedback και αναφορών για ηλεκτρονικά καταστήματα σε παγκόσμιο επίπεδο. Μία από τις πρώτες  μας προτεραιότητες θα είναι ο εμπλουτισμός της ομάδας μας. Είναι πολύ σημαντικό για εμάς που μπορούμε να δημιουργήσουμε στην Ελλάδα μια ομάδα που "βλέπει" την παγκόσμια αγορά και η χρηματοδότηση των Ελληνικών Βραβείων Επιχειρηματικότητας θα μας βοηθήσει πολύ στο να το πετύχουμε. Εκτός όμως από τη χρηματοδότηση, η οποία είναι εξαιρετικά σημαντική, ακόμα πιο σημαντική είναι η καθοδήγηση και η συμβουλευτική υποστήριξη, η οποία πιστεύουμε ότι θα μας βοηθήσει στο δύσκολο δρόμο που έχουμε μπροστά μας.



ΧΑ: Περιμένατε πως θα ήσασταν εσείς ένας από τους νικητές; 

ΣΗ: Πιστεύουμε πολύ στην ιδέα μας και θεωρούσαμε εξ'αρχής ότι είχαμε αρκετές ελπίδες. Από τη μέρα που ανακοινώθηκε ότι είμαστε ένας από τους φιναλίστ των Ελληνικών Βραβείων Επιχειρηματικότητας νοιώθαμε ήδη νικητές, καθώς νοιώθαμε ήδη πως είχαμε καταφέρει κάτι πολύ σημαντικό. Την ημέρα της απονομής των βραβείων δε θα τη ξεχάσουμε ποτέ. Βλέποντας τις εξαιρετικές ιδέες των υπόλοιπων φιναλίστ προσπαθούσαμε να σκεφτούμε ποιόν θα διαλέγαμε αν είμασταν εμείς στην κριτική επιτροπή.  Πραγματικά οι κριτές είχαν πολύ δύσκολο έργο. Παρ'όλα αυτά, δε σταματήσαμε να ελπίζουμε και όταν ακούσαμε το όνομα μας η χαρά μας ήταν απερίγραπτη.

Στο σημείο αυτό θέλουμε να πούμε ακόμα ένα «ευχαριστώ» θερμά και από καρδιάς στο Ελληνικό Βραβείο Επιχειρηματικότητας για την τιμή, την πίστη και την υποστήριξη που μας δίνει ακόμα μεγαλύτερο κίνητρο και πάθος να συνεχίσουμε την σκληρή δουλειά και να  δώσουμε στο e-satisfaction την εξέλιξη που του αξίζει, διαδίδοντας το και στο εξωτερικό και δίνοντας το περιθώριο σε πολλούς νέους ανθρώπους να εργαστούν και να το εξελίξουν μαζί μας.
ΧΑ: Έχετε φανταστεί τον εαυτό σας αλλά και την επιχείρησή σας σε ορίζοντα 15 χρόνων;

ΣΗ: Ο κόσμος του Internet κινείται με ιλιγγιώδη ταχύτητα, οπότε τα 15 χρόνια μοιάζουν περισσότερο από αιώνας. Αρκεί να αναλογιστεί κανείς ότι πριν από 15 χρόνια πρακτικά δεν υπήρχε Internet! Ο πρώτος μας στόχος είναι σύντομα το e-satisfaction να έχει βγει εκτός των συνόρων της Ελλάδας και να το έχουν αγκαλιάσει τόσο οι καταναλωτές, όσο και τα ηλεκτρονικά καταστήματα, κάνοντας το χώρο του Ηλεκτρονικού Εμπορίου ακόμη καλύτερο. Σε 15 χρόνια ίσως ο στόχος είναι η ομάδα του e-satisfaction να έχει προσαρμοστεί στα μέσα, τις συνήθειες και το περιβάλλον, όπως αυτό θα έχει διαμορφωθεί και να αποτελεί ένα αναγνωρίσιμο και έμπιστο brand σε παγκόσμιο επίπεδο. 
ΧΑ: Με τι ασχολείστε στον ελεύθερο χρόνο σας;

ΣΗ: Αυτή τη περίοδο ο ελεύθερος χρόνος σπανίζει για όλους μας. Προσωπικά, στον ελεύθερο χρόνο που έχω προσπαθώ να περνάω περισσότερο χρόνο με την οικογένεια μου, πράγμα το οποίο μου δίνει την ενέργεια που χρειάζομαι και την ηρεμία που είναι απαραίτητη για να αντέξω στους ρυθμούς στους οποίους τρέχουν τα πράγματα.



Who is who

Στέλιος Ηλιάκης: Συνιδρυτής της Sleed, μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες και πιο ελπιδοφόρες εταιρείες στον χώρο του e-Business & Digital Marketing στην Ελλάδα. Είναι ειδικός σε εξειδικευμένα θέματα που αφορούν το Ηλεκτρονικό Εμπόριο, με πολυετή εμπειρία σε διαφημιστικά, marketing και ερευνητικά projects. Αποτελεί έναν από τους πιο έμπειρους Έλληνες σύμβουλους σε θέματα που αφορούν το Ηλεκτρονικό Εμπόριο και το Digital Marketing.
Μέσα από τις σπουδές του στην Πληροφορική (ΒSc στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών), στα Πληροφοριακά Συστήματα ( MSc στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών) και τα Social Media (end-year PhD στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών). έχει αναπτύξει ένα δυνατό τεχνικό background, το οποίο και αξιοποιεί ως σύμβουλος, μετατρέποντας τις επιχειρηματικές προκλήσεις και ευκαιρίες που παρουσιάζονται, σε τεχνικές λύσεις, και το αντίθετο. 
Ξένια Κούρτογλου: Ιδρυτής της Focus Bari (www.focus.gr) και ιδρυτικό μέλος του "I for U". Ξεκίνησε την καριέρα της στο Ερευνητικό Μάρκετινγκ το 1985. Το 1988 ιδρύει τη Focus Bari, μία από τις μεγαλύτερες ερευνητικές εταιρίες στην Ελλάδα, με διεθνή αναγνώριση και συνεργασίες. Όντας μία ενεργή επιχειρηματίας, στόχος της Ξένιας είναι η υποστήριξη της Επιχειρηματικότητας, ειδικά μέσω της ενθάρρυνσης και της παροχής συμβουλών σε νέους επιχειρηματίες.
Κατερίνα Πραματάρη: Η Κατερίνα Πραματάρη είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστήμιου Αθηνών και Επιστημονικός Υπεύθυνος του ερευνητικού εργαστηρίου Eltrun. Έχει λάβει ποικίλες ακαδημαϊκές διακρίσεις και υποτροφίες και έχει δημοσιεύσει περισσότερες από 100 ερευνητικές εργασίες σε διεθνή ερευνητικά περιοδικά. Έχει εργαστεί ως Systems Analyst και Assistant Brand Manager στην Procter&Gamble, ενώ παράλληλα έχει βοηθήσει στη δημιουργία και στην υποστήριξη ποικίλων προσπαθειών για την ενίσχυση της νεανικής επιχειρηματικότητας ( Φοιτητικός Διαγωνισμός επιχειρηματικότητας και καινοτομίας, www.innovation.eu, Youth Entrepreneurship Summer School of Aueb που απευθύνεται σε μαθητές Λυκείου,yes.aueb.gr.
Σχετικά άρθρα:

Good News: Αυτοί είναι οι 4 πρωτοπόροι νικητές στα Ελληνικά Βραβεία Επιχειρηματικότητας - Μπράβο λοιπόν στους ANASSA ORGANICS, e-satisfaction, Open Circle, RTsafe!

Αποκλειστικό: Τι είπαν οι 3 από τους 4 νικητές του Ελληνικού Βραβείου Επιχειρηματικότητας - Θα χρηματοδοτηθούν άμεσα με 700.000€

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr