Grecotel ολική επαναφορά με ξενοδοχεία στη
Επιστρέφοντας από ένα ταξίδι στα ξενοδοχεία της Grecotel στην Κρήτη διαπιστώσαμε από πρώτο χέρι ότι η αλυσίδα leader επιστρέφει δυναμικά στο προσκήνιο βάζοντας νέα στάνταρ ποιότητας στις μεγάλες μονάδες με όχημα τη γαστρονομία και την εμπειρία και θέτοντας τις βάσεις για μια ουσιαστική σύνδεση των ξενοδοχείων με την τοπική παραγωγή.
Επιστρέφοντας από ένα ταξίδι στα ξενοδοχεία της Grecotel στην Κρήτη διαπιστώσαμε από πρώτο χέρι ότι η αλυσίδα leader επιστρέφει δυναμικά στο προσκήνιο βάζοντας νέα στάνταρ ποιότητας στις μεγάλες μονάδες με όχημα τη γαστρονομία και την εμπειρία και θέτοντας τις βάσεις για μια ουσιαστική σύνδεση των ξενοδοχείων με την τοπική παραγωγή.
Από τη Δέσποινα Ζευκιλή, athinorama.gr
Πρωινό ξύπνημα με γιόγκα δίπλα στη θάλασσα, ανάκτηση δυνάμεων με σαρανταδέντρι ( καταπληκτικό μείγμα κρητικών βοτάνων ), τραγανά χορτοκαλίτσουνα και βιολογικό γιαούρτι του Μπαχρή στο παραδοσιακό πήλινο, μασάζ ayurveda από Ινδούς θεραπευτές την ώρα που τα παιδιά παίζουν τους αγρότες στο μποστάνι, φυτεύουν και ζωγραφίζουν τα προϊόντα της κρητικής γης και μαθαίνουν να φτιάχνουν ντάκο, ηλιοβασίλεμα ξαπλωμένοι στα daybeds ενός sky bar με πανοραμική θέα στη θάλασσα συνοδεία ενός κοκτέιλ με τσικουδιά και passion fruit, δείπνο με πλούσιες σαλάτες με υλικά βιολογικής καλλιέργειας από τη φάρμα και πιάτα που βλέπουν με νέο μάτι την κρητική κουζίνα… Όχι δεν είμαστε σε ένα boutique hotel ούτε σε έναν πρότυπο αγροτουριστικό ξενώνα, αλλά σε ένα τουρ στα mega resorts της Grecotel σε Ρέθυμνο και Ηράκλειο. Ένα ταξίδι που χώρεσε σε δύο μέρες πολλές ακόμη αντίστοιχες εμπειρίες επιβεβαιώνοντας περίτρανα ότι ένας άνεμος ανανέωσης και νέας τουριστικής συνείδησης φυσάει σε μια από τις αλυσίδες leader στο χώρο του ελληνικού τουρισμού ανοίγοντας το δρόμο για μια αναβάθμιση του μαζικού τουριστικού προϊόντος. Η γαστρονομία και η σύνδεση της τοπικής παραγωγής με τα ξενοδοχεία παίζουν κεντρικό ρόλο στο νέο αυτό εγχείρημα, το οποίο βρίσκεται σε εξέλιξη αθόρυβα εδώ και μερικά χρόνια στα ξενοδοχεία της Grecotel και πλέον αρχίζει να γίνεται αισθητό στην ολότητά του.
Η σημασία της πρωτοβουλίας αυτής βρίσκεται καταρχήν στο μέγεθος των ξενοδοχείων, αφού όσο οι μικροί ξενώνες μας είχαν συνηθίσει σε τοπικά προϊόντα οι μεγάλες μονάδες ανά την Ελλάδα συχνά χρησιμοποιούσαν λεμόνια Αργεντινής αντί γι’ αυτά των διπλανών τους κτημάτων. Συνομιλώντας με τους ανθρώπους της Grecotel και βιώνοντας τα ξενοδοχεία από μέσα, το συνηθισμένο επιχείρημα ότι το να προσφέρει μια μεγάλη μονάδα τοπικά προϊόντα στους πελάτες δεν είναι βιώσιμο, αποδεικνύεται μύθος. Ο Δημήτρης Καλαϊτζιδάκης, διευθυντής λειτουργικού της Grecotel, με πάνω από 30 χρόνια προϋπηρεσία στον όμιλο, μας παρουσίασε με γλαφυρότητα και μεράκι το πώς δουλεύουν συστηματικά προς την κατεύθυνση της σύνδεσης της τοπικής παραγωγής με τα ξενοδοχεία. Από την περιγραφή των πιάτων στο μενού που έχει κάνει την «ελληνική σαλάτα Cretan style» να ξεπεράσει σε δημοφιλία την κραταιά Ceasar’s ως την προσφορά βιολογικών λαχανικών από τη φάρμα Agreco και τα γύρω κτήματα της Grecotel ακόμη και σε μπουφέδες ημιδιατροφής των ξενοδοχείων. Αλλά και τις καταπληκτικές συσκευασίες των προϊόντων της Agreco ( για βραβείο packaging! ) που κάνουν αισθητή την παρουσία τους και στα δωμάτια, ενισχύοντας π.χ. με βιολογικές σταφίδες τα κλασικά mini bars. Αυτή η πρωτοποριακή διασύνδεση των ξενοδοχειακών μονάδων με την τοπική παραγωγή ετοιμάζεται μάλιστα να αποκτήσει και θεσμική βάση αφού έχουν μπει οι βάσεις για τη δημιουργία μιας εταιρείας με μότο «παραγωγή και φιλοξενία», στην οποία θα συμμετέχουν και άλλα ξενοδοχεία εκτός Grecotel, τα οποία θα δεσμεύονται να αγοράζουν τοπικά.
Τα πρώτα δείγματα της νέας Grecotel τα είδαμε από τις αρχές του χρόνου στην Αθήνα όταν επισκεπτόμενοι το νέο ξενοδοχείο «Pallas Athena» γράφαμε για το ιδιαίτερο πρωινό με τις κρητικές πινελιές που παρέπεμπε σε boutique hotel, τα μυρωδάτα amenities με ελληνικά βότανα και τη μοντέρνα boutique με τα προϊόντα της Agreco. Το νέο μποστάνι και τα εκπαιδευτικά προγράμματα για παιδιά αλλά και ο πρότυπος μπουφές πρωινού στο «Cape Sounio», ίσως ο καλύτερος που έχουμε δει σε μονάδα τέτοιας δυναμικής, η είδηση για δύο νέες μονάδες στην Κρήτη, το «White Palace» και το «Caramel», η ανακαίνιση του «Mykonos Blu» και βέβαια η φήμη που έχει χτίσει τα τελευταία χρόνια το «Amirandes» ως ένα από τα καλύτερα ξενοδοχεία στην Ελλάδα, είναι μερικά από τα δείγματα που μας είχαν προετοιμάσει για τη δυναμική επανεκκίνηση της αλυσίδας.
Φτάνοντας στην Κρήτη, στο κατάλευκο «White Palace», όπου τίποτε δεν θυμίζει το παλιό ξενοδοχείο «El Greco», χαζεύοντας τις μοναδικές beachfront σουίτες με το λευκό χαλαρωτικό μίνιμαλ στιλ και την ανεμπόδιστη θέα στο πέλαγος, δεν μπορείς παρά να δώσεις τα εύσημα στον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό που δημιουργεί μικρές, boutique θα έλεγε κανείς, γωνιές μέσα σε μια μονάδα 263 δωματίων! Οι διαφορετικές πισίνες σε κάθε πτέρυγα εξασφαλίζουν μια αίσθηση χαλαρότητας που συνήθως λείπει από τόσο μεγάλα resorts, ακόμη και σε ένα γεμάτο ξενοδοχείο που αγαπούν οι οικογένειες. Στην Grecotel έχουν λάβει σοβαρά υπόψη τους τις έρευνες που λένε ότι πλέον τα παιδιά συμμετέχουν όλο και περισσότερο στην απόφαση των διακοπών και στην επιλογή του ξενοδοχείου. Ειδικά tasty corners περιμένουν τους μικρούς επισκέπτες με μπουφέ στο ύψος τους και επιλογές σε «naughty but good» πιάτα, όπως nuggets από κοτόπουλο ελευθέρας βοσκής, κροκέτες από φρέσκο ψάρι, πίτσα ολικής άλεσης κ.λπ., ενώ ειδική φροντίδα υπάρχει και για τα μωρά, που θα βρουν εδώ κρέμα από λαχανικά βιολογικής καλλιέργειας. Άλλωστε οι Ρώσοι πελάτες που αναμένεται να αποτελέσουν σημαντικό κομμάτι της αγοράς δίνουν ιδιαίτερη σημασία στην υγιεινή διατροφή των παιδιών τους. Συμμετέχοντας στο πρόγραμμα «γίνε αγρότης για μια μέρα», τα παιδιά μαθαίνουν τα λαχανικά με το όνομά τους, τα φροντίζουν και τελικά τα ζητάνε και στο φαγητό, ενώ αντίστοιχη εμπειρία υπάρχει και για τους ενήλικες από τη λειτουργία της φάρμας Agreco.
Ο πολιτισμός και η οικολογία δεν μπορεί παρά να αποτελούν κομμάτι της όλης εμπειρίας, με εκατοντάδες ξαπλώστρες να αποσύρονται κάθε βράδυ σε συγκεκριμένες περιόδους από τις παραλίες των ξενοδοχείων του Ρεθύμνου για να αφήσουν ελεύθερο το έδαφος για τις θαλάσσιες χελώνες, σε συνεργασία με το σύλλογο Αρχέλων, ο οποίος διοργανώνει και ειδικά προγράμματα ευαισθητοποίησης των πελατών. Πέρα από την Agreco, το μοναστήρι της Αγίας Ειρήνης με τα ιδιαίτερα υφαντά, οι ανασκαφές της αρχαίας Ελεύθερνας, αλλά και τα tailor made πολιτιστικά μονοπάτια στην παλιά πόλη του Ρεθύμνου, έχουν ενταχθεί στις προτεινόμενες εμπειρίες για τους επισκέπτες των ξενοδοχείων. H επίσκεψη στην Agreco, η οποία ψηφίστηκε ως το καλύτερο βιολογικό εστιατόριο στον κόσμο από το «Vanity Fair», είναι σίγουρα μια μοναδική εμπειρία – ειδικά στο πλαίσιο των κυριακάτικων θεματικών εμπειριών που αναβιώνουν αγροτικές εργασίες και ολοκληρώνονται με λουκούλεια γεύματα. Στα πάνω του βρήκαμε και το «Creta Palace», τη ναυαρχίδα της Grecotel, με ένα πολύ όμορφο spa 2000 τ.μ. με τη χαρακτηριστική μαύρη πισίνα να χαζεύει τη θάλασσα και τους Ινδούς θεραπευτές να κάνουν θαύματα, το ολοκαίνουργιο Zeus Amalthia sky bar με συγκλονιστική θέα στη θάλασσα και κοκτέιλ με έμφαση στη χρήση τοπικών προϊόντων, και νέες exclusive υπηρεσίες, όπως η δυνατότητα ενοικίασης gazebo ( pavilion με daybeds ) δίπλα στην πισίνα με αναβαθμισμένο σέρβις.
Μπορεί να μην είδαμε το νέο καμάρι της Grecotel, το «Caramel», το οποίο άνοιξε μόλις, η φήμη όμως του Amirandes ανταποκρίνεται πλήρως στην πραγματικότητα. Πρόκειται για μια ζεν όαση που απλώνεται σε μια έκταση 70.000 στρεμμάτων πάνω στη θάλασσα, με μερικούς από τους ομορφότερους κοινόχρηστους χώρους στην Ελλάδα με κυρίαρχο στοιχείο το νερό και μια λιτή αρχιτεκτονική που ξαναβλέπει με σύγχρονο μάτι τη μινωική μεγαλοπρέπεια. Μια καλοκουρδισμένη ομάδα που φτάνει τα 250 άτομα ( πάνω από ένα για κάθε δωμάτιο ) εξασφαλίζει πολύ καλό σέρβις, με τον ικανότατο Βασίλη Μηναδάκη στο τιμόνι, ένα από τα πιο σημαντικά στελέχη της Grecotel και διευθυντή του Amirandes από την αρχή της λειτουργίας του. Ειδική μνεία αξίζει στις βίλες του ξενοδοχείου με high end εξοπλισμό και αίσθηση εξοχικού. Από το live σαξόφωνο που συνοδεύει το πρωινό και τις γκουρμέ γεύσεις του «Minotaur», με σημείο αιχμής μια πολύ ενδιαφέρουσα συλλογή κεραμικών του Πικάσο και τραπέζια που μοιάζει να αιωρούνται πάνω στο νερό, μέχρι τις προσπάθειες δημιουργικής ανανέωσης της κρητικής κουζίνας στο εστιατόριο «Xasteria», όλα εδώ συνηγορούν στην αντίληψη μιας νέας πολυτέλειας που δεν μένει στις εγκαταστάσεις, αλλά ρίχνει το βάρος στην εμπειρία με στοιχεία τοπικότητας – μήπως μιλάμε για το αντίπαλο δέος της Ελούντα; Και μπορεί πολλά από τα προϊόντα αυτά να μην αφορούν πλέον την πλειοψηφία των Ελλήνων ταξιδιωτών, παρόλα αυτά θέτουν τη βάση για τη γέννηση μιας νέας τουριστικής συνείδησης που έχει πολλά να προσφέρει στην τοπική οικονομία και στην ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος και δεν μπορεί παρά να συμπαρασύρει κι άλλους στο παιχνίδι.
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr