Tα 54 πατάει γερά σήμερα ο αξιολάτρευτος Κόλιν Φερθ! Με την Ιταλίδα γοητευτική σύζυγο του είναι μακράν το καλύτερο ζευγάρι του Χόλιγουντ - Δείτε γιατί! (φωτό - βίντεο)
Κάποιες φορές για να βρεις το έτερόν σου ήμισυ πρέπει να πας στην άκρη του κόσμου. Ο Κόλιν Φερθ πήγε μέχρι την Κολομβία. Εκεί, στα γυρίσματα της τηλεοπτικής σειράς Nostromo, ξεχώρισε μια 25χρονη, πανέμορφη κοπέλα με άγουρα ακόμα μεσογειακά χαρακτηριστικά, την Ιταλίδα Λίβια Τζουτζιόλι. Το 1995 εκείνος μόλις είχε γίνει πασίγνωστος, τουλάχιστον στο βρετανικό κοινό, ως ο κ. Ντάρσι στην παραγωγή του BBC Περηφάνια και προκατάληψη. Εκείνη ήταν απλώς η βοηθός παραγωγής. Ερωτεύτηκαν κεραυνοβόλα. Δύο χρόνια αργότερα παντρεύτηκαν.
Η ΛΙΒΙΑ ΛΙΘΟΣ
Δεν παραξενεύτηκε κανείς που το 2011 πια ο Φερθ αφιέρωσε το πρώτο Όσκαρ της, βραδείας ανάφλεξης, καριέρας του στη γυναίκα του. Είναι γνωστό πως εδώ και μία δεκαπενταετία αποτελούν υπόδειγμα ανδρόγυνου («ποιες είναι οι γυναίκες της ζωής σας;» είχε ερωτηθεί κάποτε από γνωστό γυναικείο περιοδικό. «Η μητέρα μου, η γυναίκα μου και η Τζέιν Όστεν»). Είναι επίσης γνωστό πως οι καθολικοί γονείς της Λίβια αντιμετώπισαν με επιφυλακτικότητα αυτόν το Βρετανό που ήταν κατά μία δεκαετία μεγαλύτερος από την κόρη τους, ηθοποιός και είχε ήδη ένα παιδί από μια άλλη με την οποία δεν υπήρξε ποτέ παντρεμένος. Η «άλλη» ήταν η Μεγκ Τίλι, που είχε φτάσει στις οσκαρικές υποψηφιότητες για το Agnes of God. Είχαν γνωριστεί στο πλατό του Valmont για να συζήσουν σχεδόν αμέσως στα βάθη του Καναδά, σε ένα σπίτι στο δάσος χωρίς ηλεκτρικό, μαζί με τον Γουίλ, το γιο τους, και τα άλλα δύο παιδιά της από προηγούμενο γάμο. Κανείς δεν ξέρει πώς θα ήταν η ζωή του Κόλιν Φερθ σήμερα αν δεν αποφάσιζε κάποια στιγμή να ξαναγυρίσει στο Λονδίνο για να κυνηγήσει την καριέρα του από την αρχή, που στο μεταξύ είχε βαλτώσει. Τα υπόλοιπα πάντως είναι ιστορία: πήρε το ρόλο του Ντάρσι και γνώρισε την καλή του νεράιδα η οποία του στάθηκε όσο κανείς άλλος στο δρόμο προς την κορυφή, αναφέρει το marieclaire.gr
The KΙNG AND THE GREEN QUEEN
Το ότι διάλεξε για σύντροφο της ζωής του και μαμά των άλλων δύο παιδιών του Λούκα και Ματέο μια Ιταλίδα με δυνατό ταμπεραμέντο εξηγεί πολλά για το χαρακτήρα του, τον οποίο θα μπορούσες προς στιγμήν να μπερδέψεις με ενός «καταπιεσμένου Άγγλου» (όπως αυτοαποκαλείται ο Φερθ ως προς τους ρόλους που αναλαμβάνει) και θα έκανες λάθος. Αυτός ο Βρετανός, που έχει μεγαλώσει σε ακαδημαϊκό περιβάλλον, μπορεί να έχει την εμφάνιση άκαμπτου λόρδου αλλά διατηρεί ακέραια την ψυχή ενός ρομαντικού περιπλανώμενου. Στη Λίβια βρήκε όλα αυτά που κάθε ακομπλεξάριστος άνδρας θέλει: να είναι όμορφη αλλά και με τσαγανό, να είναι πιστή αλλά όχι εξαρτημένη, να είναι πνευματώδης αλλά όχι ψωνισμένη. Και απ' ό,τι φαίνεται η κυρία Φερθ τα έχει αυτά κι ακόμα παραπάνω: συνειδητοποιημένη ακτιβίστρια και eco-blogger στο twitter, πρέσβειρα της Oxfam, συνιδιοκτήτρια μαζί με τον αδελφό της Νίκολα της μπουτίκ Eco Age στο Δυτικό Λονδίνο με αντικείμενα φτιαγμένα αποκλειστικά σε ανθρώπινες συνθήκες εργασίας. Μετά και τη δυναμική του Ένας άνδρας μόνος που προοιωνιζόταν πολλές εμφανίσεις της στο κόκκινο χαλί, ξεκίνησε το Green Carpet Challenge: αντί να δανείζεται πανάκριβα κομμάτια οίκων για να συνοδεύει το σύζυγό της, φοράει δημιουργίες λιγότερο γνωστών eco-σχεδιαστών όπως η Ενριέτα Λαντγκέιτ και η Κάρεν Κάλντγουελ ή, τώρα τελευταία, και της Στέλλα ΜακΚάρτνεϊ, με την προϋπόθεση να είναι «ethical». Η κορυφαία εμφάνισή της ήταν φυσικά τη βραδιά των Όσκαρ με ένα φόρεμα-κορσέ του Γκάρι Χάρβεϊ από μεταποίηση έντεκα vintage κομματιών της εποχής στην οποία διαδραματίζεται και Ο Λόγος του βασιλιά. Πρόσφατα συνεργάστηκε με το ιταλικό Marie Claire στο εκεί λανσάρισμα του The Circle (ένα πρότζεκτ Δίκαιου Εμπορίου με την Oxfam), σε μια παρουσίαση με γκεστ σταρ την Άνι Λένοξ και με στόχο να εμπλέξει όλο και περισσότερες γυναίκες σε κινήσεις φιλανθρωπίας. «Η Λίβια είναι ανοιχτή και ενθουσιώδης και εκπληκτικά καλή στο να συνδέει ανθρώπους και λέξεις που μοιάζουν εκ πρώτης όψεως ασύνδετα», μας είπε η διευθύντρια του περιοδικού Αντονέλα Αντονέλι. «Είναι πραγματίστρια, αισιόδοξη, με χιούμορ. Μας δείχνει έναν καλύτερο κόσμο και μας ενθαρρύνει να πούμε κι εμείς: "Ναι, μπορούμε να τα καταφέρουμε!"»
ΚΑΝ' ΤΟ ΟΠΩΣ Ο ΠΟΛ Ο Κόλιν, από την άλλη, μαζί της έμαθε να διαλέγει καλύτερους ρόλους. Να χτίζει την καριέρα του με ορίζοντα προοπτικής. Να παραμένει αδιανόητα ευγενικός και εξίσου στρατευμένος απέναντι σε κάθε μορφή αδικίας. Να ωριμάζει όμορφα (βοηθάει και το Botox, αν αληθεύουν οι φήμες πως τελικά ενέδωσε. Όχι ενέσιμο, πάντως, αλλά σε μορφή κρέμας). Και, φυσικά, έχει εξελιχθεί και σε fashion icon -κατόρθωμα, αν θυμηθεί κανείς πώς κυκλοφορούσε προ 15ετίας. Αλλά αυτό ήταν προ Λίβια Τζουτζιόλι. Και προ Τομ Φορντ. Παρά τα λεφτά και τη διασημότητα όμως το ζεύγος αρνείται να εγκαταλείψει την κανονικότητα της ζωής του (όσο «κανονική» μπορεί να χαρακτηριστεί η ζωή κάποιων που δειπνούν με τους Ομπάμα και τη βασίλισσα της Αγγλίας) και να μετακομίσει στο Χόλιγουντ. «Ο Κόλιν είναι ο ίδιος άνθρωπος με πριν, αυτός που θα βγάλει τα σκουπίδια έξω και θα παρατήσει τις κάλτσες του δίπλα στο κρεβάτι. Απλά τώρα έχει πάρει ένα Όσκαρ». Πώς τα καταφέρνουν; Απλά, «το 'χουν». Αυτό που είχαν και ο Πολ Νιούμαν με την Τζόαν Γούντγουορντ: την απόλυτη βεβαιότητα πως δεν θα υπάρξει κανείς άλλος για εκείνους. Μπορεί να μην είναι εντελώς τυχαίο που ο Φερθ, στις ερωτήσεις για το αν θα απατούσε τη γυναίκα του ή πώς αντιδρά στις ορδές θαυμαστριών, δίνει πανομοιότυπες απαντήσεις μ' εκείνες που έδινε και ο γαλανομάτης Αμερικανός θεός της οθόνης.
Στην πρεμιέρα του Tinker, Tailor, Soldier, Spy στη Βενετία η Λίβια φορούσε ένα στράπλες γκρι φόρεμα «ηθικής» παραγωγής σχεδιασμένο από την ίδια, το οποίο μπορούσες να βρεις σε περιορισμένο αριθμό στο yoox.com. Αυτές τις μέρες κυκλοφόρησε και το βιβλίο Naked Fashion με θέμα μια πιο επαναστατική θέαση του χώρου της μόδας στο οποίο συμμετέχει μαζί με τους Έμα Γουότσον και Βιβιέν Γουέστγουντ. Ο Κόλιν, παράλληλα με την προετοιμασία του σε ένα σωρό ταινίες, με πρώτη εκείνη των αδελφών Κοέν, ασχολείται με το site του brightwide.com, στο οποίο μεταξύ άλλων μπορείς να παρακολουθήσεις ταινίες σε streaming, ενώ σύντομα θα ακούμε την επιβλητική φωνή του να μας διαβάζει στο νέο Kindle Το τέλος μιας σχέσης του Γκράχαμ Γκριν. Το Δεκέμβριο θα δει και την κέρινη προτομή του στο Μαντάμ Τισό. Τι μένει; Να γίνει σερ, φυσικά, και να μυήσει στα μυστικά του επαγγέλματος τον πρωτότοκό του, που από τον Καναδά μετακόμισε πια στο Λονδίνο για να ακολουθήσει τα χνάρια του μπαμπά του (λένε ότι του μοιάζει πολύ). Το Σεπτέμβριο ο πάλαι ποτέ Ντάρσι έκλεισε τα 51, ενώ η μικρή Ιταλίδα του είναι πια 41. Μαζί δεν τα πάνε κι άσχημα.
Who is who
O Κόλιν Φερθ γεννήθηκε στο Γκρέισχοτ του Χάμπσαϊρ, στην Αγγλία το 1960. Οι γονείς του, η Σίρλεϊ Τζιν και ο Ντέιβιντ Νόρμαν Λιούις Φερθ ήταν ακαδημαϊκοί και δίδασκαν αντίστοιχα, συγκριτική θεολογία και Ιστορία. Το μικρόβιο της υποκριτικής «μόλυνε» και τον μικρότερο αδελφό του, τον Τζόναθαν, ενώ η αδελφή του η Κέιτ, δεν είχε τις ίδιες καλλιτεχνικές ανησυχίες.
Ο Φερθ πέρασε τα πρώτα τέσσερα χρόνια της ζωής του στη Νιγηρία, όπου δίδασκε ο πατέρα τους. Όταν η οικογένεια εγκαταστάθηκε στην Αγγλία, ο Φερθ βρέθηκε σε ένα «σκληρό σχολείο», το «King’s School» στο Χάμπσαϊρ. Πολύ γρήγορα κατάλαβε ότι η σχολική ρουτίνα δεν τον ενδιέφερε καθόλου. Σύμφωνα με δηλώσεις του, διάβαζε την Οδύσσεια στο σπίτι του αλλά απέφευγε να πατάει το πόδι του στην τάξη. Στην εφηβεία του είχε αποφασίσει ότι ήθελε να γίνει ηθοποιός.
Στα δεκαοχτώ του εγκατέλειψε το κολέγιο και πήγε στο Λονδίνο όπου συμμετείχε, χωρίς όμως επιτυχία στο National Youth Theatre. Τελικά γράφτηκε στο London Drama Centre και άρχισε ταυτόχρονα να δουλεύει στο Εθνικό Θέατρο (στο τμήμα της γκαρνταρόμπας). Μελετώντας σκληρά έξι μέρες την εβδομάδα για τρία χρόνια, κέρδισε πρωταγωνιστικούς ρόλους στις παραστάσεις «Tartuffe», «King Lear» και «Cat On a Hot tin Roof». Ένας κυνηγός ταλέντων πρόσεξε την ερμηνεία του νεαρού ηθοποιού στον «Άμλετ» και έτσι του προσφέρθηκε ο πρώτος ρόλος του στο West End: ενσάρκωσε τον Γκυ Μπενέτ στην παραγωγή «Another Country» (1981).Όταν ο Ρούπερτ Έβερετ είδε την παράσταση, αποφάσισε ότι ο Φερθ ήταν ιδανικός για την κινηματογραφική μεταφορά του έργου. Το φιλμ βγήκε το 1984 και το κινηματογραφικό ντεμπούτο του Φερθ στέφθηκε με επιτυχία, καθώς απέσπασε θετικές κριτικές αλλά και τις πρώτες υποψηφιότητές του για τα βραβεία Bafta.
To 1986 εμφανίστηκε στην τηλεοπτική σειρά «Lost Empires» και μαζί με τον Κένεθ Μπράνα στο φιλμ «A month in the country». Το 1989 πρωταγωνίστησε στην ταινία «Valmont» του Μίλος Φόρμαν και κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων ξεκίνησε την παθιασμένη σχέση του με την συμπρωταγωνίστριά του Μεγκ Τίλι, με την οποία έκανε έναν γιο.Εκείνη την περίοδο ήταν πλέον μέλος της ομάδας των ανερχόμενων Βρετανών ηθοποιών οι οποίοι διεκδικούσαν τη δική τους θέση στο κινηματογραφικό στερέωμα, όπως τους Τιμ Ροθ, Γκάρι Όλντμαν, Πωλ ΜακΓκαν κ.α.Κατόρθωσε να κατακτήσει τις καρδιές των Βρετανίδων, με τη συμμετοχή του στη σειρά του ΒΒC «Περηφάνια και προκατάληψη» που βασιζόταν στο ομώνυμο μυθιστόρημα της Τζέιν Ώστιν.Η σειρά έγινε αφορμή για να συνάψει δεσμό με τη συμπρωταγωνίστριά του Tζένιφερ Εχλ, αλλά ο έρωτάς τους δεν κράτησε και ακολούθησε ο γάμος του με την ιταλίδα παραγωγό και σκηνοθέτη Λίβια Γκιουγκιόλι.Ωστόσο δεν ξέχασε ποτέ ποιος του «χάρισε» το πρώτο του φανατικό κοινό. Έχει δηλώσει με το γνωστό του χιούμορ στους δημοσιογράφους, ότι η Τζέιν Ώστιν συμπεριλαμβάνεται ανάμεσα στις σημαντικότερες γυναίκες της ζωής του, μαζί με την μητέρα και τη γυναίκα του. Στην «Περηφάνια και προκατάληψη» ενσάρκωσε τον Φιτζγουίλιαμ Ντάρσι. Για αυτή την ερμηνεία του τον λάτρεψε η Μπρίτζετ Τζόουνς, ο χαρακτήρας που έπλασε η Έλεν Φίλντινγκ στο μπεστ σέλερ της «Το ημερολόγιο της Μπρίτζετ Τζόουνς».
Το αστείο ήταν ότι όταν γυρίστηκαν σε ταινίες τα βιβλία της Φίλντινγκ, ο Κόλιν Φερθ έπαιξε τον αγαπημένο της ηρωίδας, ο οποίος λεγόταν...Μαρκ Ντάρσι. Η συμμετοχή του σε αυτή την ανάλαφρη ρομαντική κομεντί δίπλα στη Ρενέ Ζεβελγκερ και τον Χιου Γκραντ, πρόσθεσε πόντους στη διεθνή κινηματογραφική καριέρα του (το 2000) ενώ ακολούθησε και το σίκουελ («Mπρίτζετ Τζόουνς: η επόμενη σελίδα» 2004.) Ωστόσο θα μπορούσε να υποστηρίξει κανείς ότι ο χαμηλών τόνων Κόλιν Φερθ καθυστέρησε να ξεδιπλώσει στον κινηματογράφο το εύρος του ταλέντου του, συμμετέχοντας σε αισθηματικές, ανάλαφρες κομεντί.
Το 1996 είχε έναν δεύτερο ρόλο στον «Άγγλο ασθενή» του Άντονι Μινγκέλα. Συμμετείχε ακόμη στο «Fever Pitch» (1997), «Ερωτευμένο Σαίξπηρ» (1998), «Η σημασία του να είναι κανείς σοβαρός» (2002), «Nάνι Μακ Φι: η μαγική νταντά» (2005), «Αγάπη είναι» (2003), «What a girl wants» (2003), «Όταν με βρήκε» (2007), στην εμπορική επιτυχία «Mamma mia» με τη Μέριλ Στριπ (2008). Ενσάρκωσε τον ζωγράφο Βερμέερ στο «Κορίτσι με το μαργαριταρένιο σκουλαρίκι» , ενώ πήρε πολύ θετικές κριτικές για τη συμμετοχή του στην ταινία «Easy Virtue».Το 2008 είχε πρωταγωνιστήσει στην «Χριστουγεννιάτικη ιστορία» που βασίζεται στο γνωστό έργο του Τσαρλς Ντίκενς, δίπλα στον Τζιμ Κάρεϊ. Το βιογραφικό του περιλαμβάνει ακόμη αξιόλογες παραγωγές όπως τα «Εκεί που Βρίσκεται η Αλήθεια» του Ατόμ Εγκογιάν, «Το πορτραίτο του Ντόριαν Γκρέι» του Όλιβερ Πάρκερ και «Genova» του Μάικλ Ουίντερμποτομ. Το φιλμ όμως που πραγματικά απογείωσε την καριέρα του και ανέδειξε τις υποκριτικές του ικανότητες ήταν το «Ένας άντρας μόνος», η κινηματογραφική μεταφορά του ομώνυμου μυθιστορήματος του Κρίστοφερ Ίσεργουντ, από έναν σκηνοθέτη-αουτσάιντερ, τον πρωτοεμφανιζόμενο στον κινηματογράφο, σχεδιαστή Τομ Φορντ. Ο Κολιν Φερθ στο ρόλο ενός ομοφυλόφιλου καθηγητή λίγο πριν αυτοκτονήσει, έλαβε διθυραμβικές κριτικές, κέρδισε τις εντυπώσεις στο 66ο Φεστιβάλ Βενετίας, διεκδίκησε το Όσκαρ, ενώ τιμήθηκε με τα βραβεία Coppa Volpi και Βafta. Άλλη μια απαιτητική ερμηνεία έρχεται να προστεθεί στο βιογραφικό του με το δράμα «Ο λόγος του βασιλιά» του Τομ Χούπερ και κάποιοι στοιχηματίζουν ότι το όνομά του θα ακουστεί στα φετινά βραβεία Όσκαρ. Άλλωστε οι πρώτες θετικές ενδείξεις διαφαίνονται ήδη, καθώς τιμήθηκε με το βραβείο καλύτερου ηθοποιού στα Βρετανικά Βραβεία Ανεξάρτητου Κινηματογράφου.
Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr