Μετά τις 300 πρεμιέρες του 2012 ιδού οι παραστάσεις που δεν θα χάσουμε το 2013

Περίπου τριακόσιες πρεμιέρες μετρήσαμε μέχρι και τον Δεκέμβριο του ’12 και η αρχή του 2013 αναμένεται εξίσου δυναμική. Η επιθυμία του κοινού για θέατρο αξιώσεων είναι το απόλυτο ζητούμενο και η σεζόν φαίνεται να το ικανοποιεί, να το δικαιώνει και να αυξάνει τις προσδοκίες του.

Περίπου τριακόσιες πρεμιέρες μετρήσαμε μέχρι και τον Δεκέμβριο του ’12 και η αρχή του 2013 αναμένεται εξίσου δυναμική. Η επιθυμία του κοινού για θέατρο αξιώσεων είναι το απόλυτο ζητούμενο και η σεζόν φαίνεται να το ικανοποιεί, να το δικαιώνει και να αυξάνει τις προσδοκίες του. To Αθηνόραμα ανοίγει τα χαρτιά της νέας χρονιάς και σημειώνει τις παραστάσεις που δεν θα χάσουμε.



Μιχαηλίδης, Παπούλια στο «Άγαμοι Θύται... στο Γουδή»
Το δυναμικό και πλουραλιστικό του πρόσωπο έχει δείξει φέτος το θέατρο, αποδεικνύοντας πως σε εποχές κρίσης μπορεί να λειτουργεί μαξιμαλιστικά. Και καθώς η οικονομική κατάσταση παραμένει δύσκολη, ο αγώνας των θιασαρχών να κρατήσουν το κοινό στα θέατρα και να φέρουν κοντά νέους ανθρώπους είναι μια καθοριστική παράμετρος για την πορεία της σεζόν. Την περίοδο των γιορτών πάντως τα θέατρα, κυρίως εκείνα που ποντάρισαν στην κωμωδία, άγγιξαν σε πληρότητα το 70%. Και αυτό είναι ελπιδοφόρο. Ωστόσο, δεν είναι η κατάλληλη στιγμή για γενική αποτίμηση, αφού έρχονται πολλές και σημαντικές παραστάσεις. Ας ανοίξουμε λοιπόν την ατζέντα και ας δούμε τα έργα που ανεβάζουν αυλαία από τώρα μέχρι την άνοιξη.



Γοητευτικά κορίτσια στα «Κόκκινα Φανάρια»
Σύντομα ξεκινά στο Εθνικό Θέατρο η θεατρική μεταφορά της εμβληματικής ταινίας «Τα κόκκινα φανάρια» του Αλέκου Γαλανού από τον τολμηρό Κωνσταντίνο Ρήγο, ο οποίος βρήκε τις μούσες του στα πρόσωπα των Θεοδώρας Τζήμου, Κωνσταντίνας Μιχαήλ, Μαρίας Κίτσου, Ευγενίας Δημητροπούλου, Άλκηστης Πουλοπούλου κ.ά. (από 17/1). Ο Γιάννης Χουβαρδάς, μάλλον στην τελευταία σκηνοθεσία του από τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού, είδε στο πρόσωπο της Καρυοφυλλιάς Καραμπέτη την ιδανική σύγχρονη Κλυταιμνήστρα-Κριστίν Μανόν στο δράμα του Ευγένιου Ο’Νιλ «Το πένθος ταιριάζει στην Ηλέκτρα» (από 21/2) και ο Νίκος Καραθάνος, ξαναδιαβάζοντας το βουκολικό ειδύλλιο «Γκόλφω» του Σπυρίδωνα Περεσιάδη, αποφάσισε να στήσει ένα πανηγυρικό ρέκβιεμ στη μνήμη των παππούδων και των γιαγιάδων μας (από 2/3).



«Ο Θησέας και η Αριάδνη στο Νησί των Ταύρων», η πρώτη παιδική υπερπαραγωγή του Μπάντμιντον
Μετά τον Ουίλσον και τη Βέμπερ, ακόμη μία σημαντική μετάκληση αναμένουμε στο Εθνικό: το τρομερό παιδί του γαλλικού θεάτρου και διευθυντής του παρισινού Οντεόν Ολιβιέ Πι θα σκηνοθετήσει τον Μάρτιο το «Βιτριόλι» του Γιάννη Μαυριτσάκη. Μεγάλες προσδοκίες έχουμε επίσης και για το «Rodin», τη χορογραφία-αφιέρωμα στον γλύπτη Ογκίστ Ροντέν, από τον σπουδαίο Μπόρις Άιφμαν, τον Φεβρουάριο στο Μέγαρο Μουσικής. Εκεί η Ορελιά Τιερέ, η κόρη της Βικτόρια Τσάπλιν (εγγονή του Τσάρλι Τσάπλιν) και του Ζαν-Μπατίστ Τιερέ, θα παρουσιάσει την ονειρική παράσταση τσίρκο/θεάτρου «Murmures des murs» (15-16/2). Αξίζει να τη δείτε με τα παιδιά, όπως και τους Voca People στο Μπάντμιντον (11-13/1), οι οποίοι στήνουν ένα εξωγήινο θέαμα με πολλή μουσική. Στα οπωσδήποτε σημειώστε και την υπερπαραγωγή «Ο Θησέας και η Αριάδνη στο Νησί των Ταύρων», σε σκηνοθεσία της Σοφίας Σπυράτου, με τους Γιάννη Στάνκογλου και Ηλέκτρα Νικολούζου (26/1). Στο Μπάντμιντον θα δούμε ακόμη τους Άγαμους Θύτες στη μουσικοθεατρική παράσταση «Άγαμοι Θύται… στο Γουδή» (23/1) αλλά και το ιστορικό μοσχοβίτικο Θέατρο Βαχτάνγκοφ με τον «Θείο Βάνια» (22-24/2).



Η Άννα Βίσση θα είναι η βασίλισσα Ροζάνα στους «Δαίμονες»
Σίγουρα παραπάνω από μία φορές θα κατεβούμε φέτος στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, η οποία για πρώτη φορά φέρνει στη χώρα μας τον Ζοέλ Πομερά (28-31/3). Ο Γάλλος δραματουργός, διάδοχος του Πίτερ Μπρουκ στο παρισινό Bouffes du Nord, σκηνοθετεί το νέο του έργο «Μεγάλη και θαυμαστή ιστορία του εμπορίου», ενώ το «Κύκλοι/Ιστορίες» του ιδίου θα δούμε στη Στέγη και από την ομάδα Κανιγκούντα (3-22/4). Ποντάρουμε ακόμη στη συνάντηση Κατερίνας Ευαγγελάτου-Στεφανίας Γουλιώτη –η πρώτη σκηνοθετεί και η δεύτερη ερμηνεύει το διπλό ρόλο– στον «Καλό άνθρωπο του Σετσουάν» του Μπρεχτ (από 18/1) και στην παράσταση-ντοκουμέντο «Τηλέμαχος: should I stay or should I go?» των Πρόδρομου Τσινικόρη και Ανέστη Αζά (27/2). Από τις πιο ακριβές και πολυπρόσωπες παραγωγές θα είναι η περιβόητη ροκ όπερα των Νίκου Καρβέλα και Σταύρου Σιδερά «Δαίμονες» (1991) στο Παλλάς, με την Άννα Βίσση να κρατά και πάλι το ρόλο της βασίλισσας Ροζάνα στη σκηνοθεσία του Γιάννη Κακλέα (τέλη Μαρτίου), ενώ πολύ φιλόδοξο εγχείρημα είναι και η ομηρική «Ιλιάδα» διά χειρός Στάθη Λιβαθινού, με έναν θίασο από μέλη της παλιάς πειραματικής ομάδας του Εθνικού Θεάτρου (τέλη Μαρτίου, σε χώρο που θα ανακοινωθεί). Από την πληθώρα των πρωταγωνιστών ξεχωρίζουμε και τρία θεατρικά ζευγάρια που θα συζητηθούν: Δημήτρης Λιγνάδης-Άκις Βλουτής στο «Τέλος του παιχνιδιού» του Μπέκετ στο Από Μηχανής (Μάρτιος), Ξένια Καλογεροπούλου-Μηνάς Χατζησάββας στο «Ο δήμιος του έρωτα» του Ίρβιν Γιάλομ στο Ίδρυμα «Μιχάλης Κακογιάννης» (21/1) και Νένα Μεντή-Μάκης Παπαδημητρίου στον «Φράνκενσταϊν Τζούνιορ» στο Ακροπόλ (Φεβρουάριος). Η καλή χημεία τους μπορεί να δώσει πολλά...

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr