Διψήφια και πολύ ενθαρρυντικά τα ποσοστά κρατήσεων των Γερμανών τουριστών στην Ελλάδα‏

Οι ελπίδες για προσέλκυση τουριστών από τη Γερμανία ήταν μέχρι πρότινος λιγοστές, μετά και την περσινή περαιτέρω μείωση στις αφίξεις κατά 5,3%. Το κλίμα ωστόσο δείχνει πλέον να αλλάζει σύμφωνα με τον πρόεδρο του DRV (German Travel Association) J. Buchy, ο οποίος προαναγγέλλει στην ουσία το τέλος στα συνεχόμενα αρνητικά σερί των αφίξεων από τη Γερμανία.

Οι ελπίδες για προσέλκυση τουριστών από τη Γερμανία ήταν μέχρι πρότινος λιγοστές, μετά και την περσινή περαιτέρω μείωση στις αφίξεις κατά 5,3%. Το κλίμα ωστόσο δείχνει πλέον να αλλάζει σύμφωνα με τον πρόεδρο του DRV (German Travel Association) J. Buchy, ο οποίος προαναγγέλλει στην ουσία το τέλος στα συνεχόμενα αρνητικά σερί των αφίξεων από τη Γερμανία.



Της Βίκυς Κουρλιμπίνη

, Capital

Η σύντομη επίσκεψη του προέδρου του DRV στην Ελλάδα ήταν αρκετή για να αναστρέψει τις μειωμένες προσδοκίες που είχαμε από τη γερμανική αγορά. Μιλώντας στο Capital.gr, προέβλεψε πως το ποσοστό αύξησης στις κρατήσεις για την Ελλάδα θα είναι αυτή τη χρονιά διψήφιο και με τη φράση «οι Γερμανοί ήδη ετοιμάζουν βαλίτσες» μετέφερε τα ιδιαίτερα θετικά -και σίγουρα απροσδόκητα- μηνύματα από τους Γερμανούς tour operators. 

Αν και είναι ακόμη νωρίς να μιλήσουμε για συγκεκριμένο νούμερο, τα αρχικά σημάδια είναι σύμφωνα με τον J. Buchy πολύ ενθαρρυντικά. Είναι μάλιστα ενδεικτικό, πως ενώ οι κρατήσεις για Ελλάδα είχαν σχεδόν ολοκληρωθεί τέτοια περίοδο πέρσι, δεδομένου πως οι Γερμανοί προγραμματίζουν από νωρίς τα ταξίδια τους, οι πωλήσεις τουριστικών πακέτων για τη χώρα μας συνεχίζονται με αμείωτους ρυθμούς από τα γερμανικά ταξιδιωτικά γραφεία, ενώ και η εικόνα που έχουν οι Γερμανοί τουρίστες για την κατάσταση στην χώρα μας φαίνεται σταδιακά να βελτιώνεται.

Οι tour operators της Γερμανίας θεωρούν ακόμη πως υπάρχουν περαιτέρω δυνατότητες για αύξηση των ελληνικών μεγεθών του τουρισμού και συνεχίζουν για το λόγο αυτό να ενισχύουν τις προσφορές τους σε πακέτα ξενοδοχείων και αεροπορικά εισιτήρια. Ο πρόεδρος του DRV εκτιμά πάντως πως η σημαντική άνοδος της Ελλάδας στις προτιμήσεις των Γερμανών τουριστών οφείλεται σε μεγάλο βαθμό αφενός στο γεγονός πως οι τιμές, ιδιαίτερα στις ξενοδοχειακές μονάδες, όχι μόνο έχουν μείνει σταθερές, αλλά και σε πολλές περιπτώσεις ακολουθούν πτωτική πορεία, αφετέρου στις προσπάθειες που γίνονται για οργανωμένη προβολή του εγχώριου τουριστικού προϊόντος και των ελληνικών προορισμών στη γερμανική αγορά.

Μια αγορά που μάχεται για την πρώτη θέση σχετικά με τα ποσοστά του εξερχόμενου τουρισμού, με αντίπαλο την Κίνα. «Οι Γερμανοί ταξιδεύουν συχνά και δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στην ποιότητα και την εξυπηρέτηση, ενώ δείχνουν μια αυξητική προτίμηση προς τα ταξίδια ευεξίας», λέει ο J. Buchy, στέλνοντας εμμέσως μήνυμα για την στρατηγική που θα πρέπει να ακολουθήσει το μάρκετινγκ του ελληνικού brand name.

Οι «σπόντες»...

Αυτό εντούτοις δεν σημαίνει πως λείπουν τα «γερμανικά παράπονα», ιδιαίτερα στον τομέα των υποδομών, και δη των αεροδρομίων, τα οποία σύμφωνα με τον J. Buchy αποτελούν την πρώτη και την τελευταία εικόνα των Γερμανών τουριστών... εντύπωση που μάλλον είναι τελικά περισσότερο αρνητική. Δεν έλειψαν και οι «σπόντες» από τον πρόεδρο του DRV για την έλλειψη επενδύσεων σε τουριστικές υποδομές και κυρίως σε καταλύματα, λέγοντας πως κάποια στιγμή θα πρέπει να γίνει ένα «καθάρισμα» στις παλιές μονάδες.

Σε πολλές περιπτώσεις η Ελλάδα εξακολουθεί να υστερεί σε σχέση με τους ανταγωνιστές όπως είπε, με το value for money να αξιολογείται ακόμη χαμηλά από τους Γερμανούς επισκέπτες σε σύγκριση με άλλες χώρες της Μεσογείου. Το θετικό όμως είναι πως παρά τις απεργίες και τις αλλεπάλληλες πορείες που προβάλλονται από το γερμανικά μέσα μαζικής ενημέρωσης, οι Γερμανοί τουρίστες θεωρούν τελικά τον ελληνικό προορισμό «ξεχωριστό».

...και μια συμβουλή

Όχι άλλες low cost υπηρεσίες και all inclusive πακέτα διακοπών λέει ο πρόεδρος του DRV, παροτρύνοντας έτσι τους υπεύθυνους για την προβολή της Ελλάδας να αναπτύξουν ένα ιδιαίτερο προϊόν και μια εικόνα που να αρμόζει περισσότερο στην ελληνική πραγματικότητα. Όπως εκτιμά, οι χώρες που επενδύουν σε φτηνά τουριστικά πακέτα σύντομα θα δουν τα έσοδά τους να μειώνονται, καθώς οι σημερινοί τουρίστες γίνονται όλο και πιο εκλεκτικοί και απαιτητικοί, αναζητώντας κατά βάση «μια νέα εμπειρία».


Πηγή:www.capital.gr

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr