Αποκλειστικό: Πήγα στην έκθεση κοσμημάτων του Cartier στο Παρίσι - Ένα υπερθέαμα με ζαφείρια & διαμάντια αριστουργήματα του ιστορικού οκίου (φωτό - βίντεο)

Cartier & Islamic Art: In Search of Modernity...

 

Αυτή είναι η τέταρτη έκθεση που επισκέφτηκα στο Παρίσι με ανυπέρβλητης ομορφιάς κοσμήματα ,περίτεχνα εμβληματικά … ιστορικά αφού στόλισαν τους λόγους των αυτιών τους λαιμούς και τους καρπούς των χεριών Βασιλισσών κι Αυτοκρατόρων, διασήμων αστέρων του Χόλιγουντ και συζύγων κροίσων.

Cartier  l'exposition à voir au Muse des Arts Dcoratifs

COURTESY OF CARTIER

Τιάρες και διαδήματα,σκουλαρίκια και κολιέ ,μπρασελέ Βραχιόλια και δαχτυλίδια με ρουμπίνια διαμάντια ,ζαφείρια σμαράγδια και όποια πολύτιμη πέτρα μπορείτε να φανταστείτε δουλεμένη με έμπνευση αριστουργήματα της ισλαμικής τέχνης.

1. Diadème — Cartier Londres 1936 Platine diamants turquoises Vincent Wulveryck Collection Cartier

VINCENT WULVERYCK@CARTIER

Η έκθεση έχει στηθεί με το πλέον σύγχρονο τρόπο για να προσελκύσει τους επισκέπτες δημιουργώντας οπτικοακουστικά εφέ σε τεράστιο ταμπλό νέας τεχνολογίας και παρουσιάζοντας τα κοσμήματα με ένα τρόπο που δεν θυμίζει καθόλου βιτρίνα κοσμηματοπωλείου αλλά hi tech θέαμα.

Ewer, late 10th-early 11th century

Την έκθεση συνδιοργανώνουν το Μουσείο Διακοσμητικών Τεχνών στο Παρίσι, (Musée des Arts Décoratifs) και το Μουσείο Τέχνης του Ντάλας με τη συνεργασία του Μουσείου του Λούβρου και τη στήριξη του Cartier.

Από τη δεκαετία του 1910, ο Louis Cartier, παθιασμένος με την Ανατολή, άρχισε να χτίζει μια συλλογή εξαιρετικής τέχνης. Ο αδελφός του Jacques Cartier ταξίδεψε στην Ινδία, από όπου έφερε πίσω πρώτες ύλες, ιδιαίτερα πολύτιμους λίθους και τεχνικές.

Bandeau, Cartier Paris, special order, 1923

Οι ανακαλύψεις που προέκυψαν από αυτά τα ταξίδια ώθησαν τη χρήση καινοτόμων χρωματικών συνδυασμών από ισλαμικές πηγές, μια από τις πιο χαρακτηριστικές πτυχές των σχεδίων του maison στις αρχές του 20ου αιώνα. Ενέπνευσαν επίσης τη χρήση νέων τεχνικών, με πιο αξιοσημείωτη το χαρακτηριστικό στυλ Tutti Frutti του Cartier.

Vanity case, Cartier Paris, 1924

Ο Louis συνάντησε τις ισλαμικές τέχνες μέσω διαφόρων πηγών, συμπεριλαμβανομένων των μεγάλων εκθέσεων ισλαμικής τέχνης στο Παρίσι το 1903 και το 1912 στο Musée des Arts Décoratifs, που διοργανώθηκαν για να εμπνεύσουν νέες μορφές μοντέρνου σχεδιασμού, και μια κεντρική έκθεση αριστουργημάτων  

 

 

Το Παρίσι ήταν επίσης μια σημαντική αγορά ισλαμικής τέχνης και ένας τόπος συγκέντρωσης συλλεκτών.

Μενταγιόν - Cartier Paris, παραγγελία 1902 Χρυσός, ασήμι, διαμάντια, συλλογή πρώην Jane Hading, Vincent Wulveryck, Cartier Collection. (© Cartier)

Η έκθεση διερευνά πώς ο Cartier εφάρμοσε τις μορφές της ισλαμικής τέχνης, αρχιτεκτονικής και κοσμηματοποιίας και τις προσάρμοσε στις δικές του δημιουργίες, καθώς και τους πολύτιμους λίθους από την Ινδία, το Ιράν και τις Αραβικές χώρες που συνέθεσαν τη μοντέρνα γλώσσα στυλ, που διακρίνει τον γαλλικό οίκο κοσμημάτων.

 

 

«Για πάνω από έναν αιώνα, ο Cartier και οι σχεδιαστές του αναγνωρίζουν και εξυμνούν την εγγενή ομορφιά και τις συμβολικές αξίες της ισλαμικής τέχνης και αρχιτεκτονικής, υφαίνοντας παρόμοια στοιχεία στα δικά τους σχέδια. Αυτή η γεφύρωση ανατολικών και δυτικών μορφών τέχνης αποκαλύπτει ακριβώς τα είδη των διαπολιτισμικών δεσμών που το Μουσείο Τέχνης του Ντάλας έχει δεσμευτεί να αναδεικνύει μέσω του προγραμματισμού του» δήλωσε ο Δρ Agustín Arteaga, διευθυντής του Μουσείου.

Περισσότερα από 500 εκθέματα, αριστουργήματα ισλαμικής τέχνης, κοσμήματα, αξεσουάρ, σχέδια, βιβλία, φωτογραφίες και αρχειακά έγγραφα από τον Cartier, το Μουσείο Διακοσμητικών Τεχνών, το Τμήμα Ισλαμικών Τεχνών του Μουσείου του Λούβρου, τη συλλογή Ισλαμικής Τέχνης Keir – δάνειο στο Μουσείο Τέχνης του Ντάλας και από άλλες διεθνείς συλλογές παρουσιάζονται στην έκθεση.

dallasmuseumart

Τιάρα με πλατίνα, διαμάντια και τυρκουάζ του 1936, διακοσμητικό για μαλλιά από πλατίνα, διαμάντια, χρυσό και φτερά που δημιουργήθηκε το 1924 στη Νέα Υόρκη, περιδέραιο του 1947 από τον αρχείο του οίκου στο Παρίσι από χρυσό, πλατίνα, διαμάντια, αμέθυστο και τυρκουάζ είναι μερικά μόνο από τα πολλά εκθέματα.

Οργανωμένη χρονολογικά η έκθεση χωρίζεται σε δύο μέρη, το πρώτο εξετάζει την προέλευση του ενδιαφέροντος για την ισλαμική τέχνη και αρχιτεκτονική μέσα από το πολιτιστικό σκηνικό του Παρισιού στις αρχές του 20ού αιώνα και αναλύει το δημιουργικό πλαίσιο σχεδιαστών και στούντιο καθώς αναζητούσαν πηγές έμπνευσης.

dallasmuseumart

Το δεύτερο μέρος απεικονίζει το λεξικό μορφών εμπνευσμένων από την ισλαμική τέχνη, από τις αρχές του 20ού αιώνα έως σήμερα.

Επένδυση - Ιράν, τέλος 14ου-15ου αιώνα, Κεραμικό μωσαϊκό Παρίσι, Μουσείο του Λούβρου, Τμήμα Ισλαμικών Τεχνών, κατάθεση του Musée des Arts Décoratifs, Παρίσι. (Φωτογραφία © Μουσείο του Λούβρου, Περιφέρεια RMN- Grand Palais / Raphaël Chipault)

Επιπλέον, οι διαδραστικές ψηφιακές τεχνολογίες επιτρέπουν στους επισκέπτες να δουν πρωτότυπα σημειωματάρια και σκίτσα από τα αρχεία του Cartier. Από ένα σχέδιο κοσμήματος έως την δημιουργία του από μέταλλο, πέτρες και οργανικά υλικά.

Πορτρέτο του Fath 'Ali Shah - Αποδίδεται στον Mihr' Ali, Λάδι σε καμβά, Ιράν, 1800-1806, Παρίσι, Μουσείο του Λούβρου, Τμήμα Ισλαμικών Τεχνών, Κατάθεση του Παλατιού - Εθνικό Κτήμα των Βερσαλλιών. (Φωτογραφία © RMN-Grand Palais (μουσείο του Λούβρου) / Hervé Lewandowski)

Η έκθεση φιλοξενείται στο Παρίσι, στο Μουσείο Διακοσμητικών Τεχνών έως τις 20 Φεβρουαρίου 2022 και τον Μάιο θα μεταφερθεί στο Μουσείο Τέχνης του Ντάλας, όπου θα διαρκέσει έως τον Σεπτέμβριο.

Δείτε περισσότερες φωτό στο Slide Show

Ακολουθήστε το eirinika.gr στο Google News για ενδιαφέρουσες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο

Πατήστε εδώ για να διαβάσετε όλες τις αναρτήσεις του eirinika.gr